جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

رسانه ها؛ ادامه نقض تحریم تسلیحاتی لیبی و…

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعتراض دوباره سازمان ملل به نقض تحریم تسلیحاتی لیبی، هشدار برگزیتی اتحادیه اروپا به  انگلیس، هشدار اتحادیه اروپا به صربستان وکوزوو درباره ایجاد سفارت در قدس اشغالی، بالاگرفتن اختلافات ترامپ و نظامیان، اعلام تاریخ امضای توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی، اعلام خروج بیشتر نیروهای آمریکایی از عراق توسط ترامپ، سرگذشت تلخ پناهجویان در صحرای آفریقا، هشدار چین به هند، برگزاری نشست کشورهای آ.سه.آن ، اولین اعتراف نظامیان میانمار به نسل‌کشی مسلمانان «روهینگیا»، ماجرای پرابهام یکی از رهبران "ربوده شده" اپوزیسیون بلاروس، هشدار لوکاشنکو درباره عواقب "فروپاشی" بلاروس برای روسیه و لغو سفر پوتین به آمریکا  از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 خبرگزاری صدا و سیما: با نزدیک شدن به پایان دوره گذار‏، اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان نگران از افزایش تنش ها در روابط دو طرف هستند. هشدار کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات و گفتگو‌های دو طرف درباره نوع روابط آینده اشان در آستانه آغاز شدن است. بر اساس این گزارش با نزدیک شدن به پایان دوره گذار که طی آن قوانین اروپا در خاک انگلیس اعمال می‌شود یعنی پایان دسامبر، بحث‌ها با هدف دستیابی به توافق تجارت آزاد میان انگلیس و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در بن بست باقی مانده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کارشناسان سازمان ملل در گزارشی جدید گفتند، طرف‌های درگیر در لیبی و حامیان بین‌المللی آنها شامل امارات، روسیه و اردن به عنوان حامی خلیفه حفتر در برابر ترکیه و قطر به عنوان حامی دولت توافق ملی تحریم تسلیحاتی این سازمان علیه این کشور نفت‌خیز حوزه شمال آفریقا را نقض کرده‌اند و این تحریم “کاملا بی‌تاثیر” شده است.

الکوثر فارسی:اتحادیه اروپا به صربستان و کوزوو درخصوص تلاش برای ایجاد سفارت در قدس هشدار داد.«پیتر استانو» سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که صربستان و کوزوو که به دنبال پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، باید بدانند که چنین اقدامی با انتظارات بروکسل مغایرت داشته و هر گامی که موضع مشترک اتحادیه اروپا درباره قدس را زیر سوال ببرد مایه نگرانی جدی و تأسف خواهد بود».

خبرگزاری ایرنا: «جیمز مک کانویل» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا دیروز سه شنبه پس از آنکه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا آن‌ها را به جنگ برای خوشحال نگه داشتن پیمانکاران دفاعی متهم کرد، ضمن دفاع از فرماندهان ارتش گفت: او و دیگران تصمیم گیری برای اعزام نیروها به جنگ را “بسیار بسیار جدی” می‌گیرند. ژنرال مک کانویل گفت: من به مردم آمریکا اطمینان می‌دهم که مقام های ارشد نظامی، اعزام نیرو را برای جنگ تنها در موارد ضروری  دنبال می کنند.

العالم فارسی: مقامات آمریکایی اعلام کردند که توافق عادی سازی کامل روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) در کاخ سفید به شکل رسمی به امضا خواهد رسید. مقامات کاخ سفید سه‌شنبه شب خبر دادند که عادی سازی کامل روابط رژیم صهیونیستی و امارات در تاریخ 15 سپتامبر ( 25 شهریورماه) به امضا خواهد رسید.

آناتولی  ترکیه:  یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ترامپ امروز بیانیه‌ جدیدی در خصوص خروج تعداد بیشتری از سربازان این کشور از عراق منتشر خواهد کرد.این مقام آمریکایی که هنگام بازگشت ترامپ از ایالت کارلونیای شمالی در هواپیمایی ریاست جمهوری حضور داشته، تاکید کرد: انتظار می‌رود ترامپ روز چهارشنبه این خبر را اعلام کند. به گفته وی در روزهای آینده برای افغانستان نیز چنین بیانیه‌ای منتشر خواهد شد.

تی.آر.تی ترکیه: سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که 80 پناهجوی دیگر را که در صحرای آفریقا به حال خود رها شده بودند را نجات داده است.گفته می‌شود که قاچاقچیان انسان که از وجود وسایل نقلیه حامل نظامیان در شهر دیرکو (Dirkou) باخبر شده بودند ، پناهجویان را در فاصله 230 کیلومتری این شهر و در میانه یک بیابان بسیار خشک و پهناور رها کرده و خود متواری شده اند.

رادیو چین: مقامات سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری که در وین برگزار شد با اشاره به عدم بروز موارد جدید ابتلا به کرونا برای بیستمین روز متوالی در چین، از تدابیر برجسته چین برای مقابله با کرونا قدردانی کردند و تجربیات چین در مهار کروناویروس را “کمکی به جهان” خواندند.

 ان. اچ.کی ژاپن: روسای امور خارجه ده کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن)، روز چهارشنبه یک نشست ویدئویی آنلاین برگزار خواهند کرد. انتظار می رود که آنها بیانیه ای در خصوص تنش های رو به افزایش در دریای چین جنوبی صادر کنند.از جمله موضوعات کلیدی مورد بحث در این نشست مناقشه بر سر دریای چین جنوبی خواهد بود که چین و برخی کشورهای عضو آسه آن ادعای مالکیت آن را دارند.

خبرگزاری فارس:  دو تن از نظامیان ارتش میانمار برای اولین بار به قتل و تجاوز گسترده علیه مسلمانان «روهینگیا» و دفن آنها در گورهای دسته‌جمعی اعتراف کردند. یکی از گروه‌های حقوق بشری اعلام کرد که دو تن از نظامیانی که از ارتش میانمار جدا شده‌اند در یک کلیپ ویدئویی شهادت دادند که به آنها دستور قتل و تجاوز به مسلمانان «روهینگیا» داده شده بود.

دویچه وله:  برخی منابع از بازداشت ماریا کولسنیکووا هنگام عبور از مرز خبر داده‌اند، برخی از دستگیری او در اوکراین. اپوزیسیون بلاروس ناپدید شدن کولسنیکووا و اخبار ضد و نقیض درباره او را سناریوی نیروهای امنیتی می‌داند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری بلاروس با تأکید بر حمایت آمریکا از مخالفان در این کشور معتقد است: هدف اصلی از اتفاقات رخ داده، در واقع روسیه است و اگر بلاروس “فروبپاشد”، نوبت به روسیه خواهد رسید. “الکساندر لوکاشنکو” خطاب به روزنامه نگاران روس گفت: «شما هم نباید آرام ننشینید. برای شما نیز به زودی ممکن است رویدادهای سیاسی خاصی، حتی در سطح اتفاقات در بلاروس، رخ بدهد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کرملین از لغو سفر رئیس جمهور روسیه به آمریکا به دلیل وضعیت شیوع کرونا در ایالات متحده خبر داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد سفر «ولادیمیر پوتین» به آمریکا که قرار بود با هدف سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شود، به دلیل شیوع کرونا در آمریکا انجام نمی‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *