جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

کنعانی: ابزارسازی حقوق بشر واقعیت سیاست خارجی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام‌های آمریکایی با فعال کردن پیشگیرانه ماشین تبلیغاتی خود درباره حقوق بشر در ایران، نمی‌توانند لکه ظلم و شراکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن را بزدایند.

ترکیه همچنان به دنبال بازپرداخت جنگنده‌های اف-۳۵ است

یکی از مقام‌های دفاعی ترکیه با بیان اینکه آنکارا به تلاش‌های خود برای بازپرداخت بودجه جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه می‌دهد و در عین حال با متحدانش برای تهیه یوروفایترهای تایفون همکاری می‌کند، بر نسل پنجم جنگنده‌های «KAAN» نیز متمرکز است.

ترکیه همچنان به دنبال بازپرداخت جنگنده‌های اف-۳۵ است

یکی از مقام‌های دفاعی ترکیه با بیان اینکه آنکارا به تلاش‌های خود برای بازپرداخت بودجه جنگنده‌های اف-۳۵ ادامه می‌دهد و در عین حال با متحدانش برای تهیه یوروفایترهای تایفون همکاری می‌کند، بر نسل پنجم جنگنده‌های «KAAN» نیز متمرکز است.

Loading

رسانه ها؛ تشدید رقابت بر سر ورود به کاخ سفید و…

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نگاهی به آخرین تحولات انتخابات آمریکا، موافقت کنست با تمدید موعد تصویب بودجه، فشار موساد برای فروش تسلیحات پیشرفته نظامی به امارات، سفر پامپئو به خارطوم، نشست سران سه کشور عراق، مصر و اردن  و طرح شام جدید، فعالیت بیش از 10 هزار عضو داعش در سوریه و عراق، رزمایش روسیه با مشارکت ۱۸ کشور، ترکیه  خواستار رفع اختلافات با آمریکا، واکنش ترکیه به تصمیم یونان درباره برگزاری رزمایش در مدیترانه شرقی، پیوستن 172کشور به برنامه عرضه جهانی واکسن کرونا، انتقاد اروپا از روسیه، انتقاد روسیه از تشدید فعالیت اطلاعاتی و غیرسازنده آمریکا در فضای مجازی و سفر هایکو ماس به کی یف از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 خبرگزاری صدا و سیما: با آغاز مجمع ملی جمهوریخواهان در روز دوشنبه بیش از ۲۰ نماینده سابق این حزب از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده‌اند. نخستین روز از کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه روز دوشنبه آغاز شد.سناتور سابق “جف فلیک” از آریزونا و “چارلی دنت” نماینده سابق پنسیلوانیا جزء نمایندگان جمهوریخواه هستند که با آغاز مجمع ملی جمهوریخواهان از جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا حمایت کردند.بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، به دلیل تلاش برای ایجاد ائتلاف گسترده انتخاباتی علیه دونالد ترامپ بار‌ها بر حمایت جمهوریخواهان تأکید کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با به تاخیر افتادن موعد تصویب بودجه به منظور جلوگیری از برگزاری انتخابات جدید موافقت کرد.پارلمان رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون تمدید مهلت رای گیری درباره بودجه را تصویب کرد تا از برگزاری چهارمین انتخابات ظرف 18 ماه جلوگیری کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آستانه اتمام مهلت توافق بر سر بودجه اعلام کرد با پیشنهاد به تاخیر افتادن زمان این توافق موافق است.

الکوثر فارسی: یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد دستگاه جاسوسی این رژیم، سرویس‌های امنیتی را تحت فشار قرار داده است تا با فروش تسلیحات نظامی پیشرفته به امارات موافقت کنند. روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد که موساد با اطلاع شخص نتانیاهو، طی دو سال اخیر، به سرویس‌های امنیتی فشار آورده است تا به فروش تسلیحات پیشرفته به ابوظبی چراغ سبز نشان دهند؛ اما این اقدامات به علت مخالفت وزارت امنیت نتیجه‌ای در پی نداشته است.

 خبرگزاری فارس: منابع خبری گزارش دادند که وزیر امور خارجه آمریکا هم‌اکنون وارد خارطوم، پایتخت سودان، شده است.این سفر در حالی صورت می‌گیرد که مایک پامپئو پیش از این به فلسطین اشغالی سفر کرده بود. وزارت‌خارجه آمریکا پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (۲ شهریور تا ۷ شهریور) به اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی)، سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد».پامپئو، امروز همچنین به هنگام پرواز از تل‌آویو به مقصد سودان در توئیتی نوشت: «خوشحالم که اعلام کنم ما (هیأت آمریکایی به ریاست او) در اولین پرواز رسمی و بدون توقف از اسرائیل به سودان قرار داریم».

خبرگزاری ایرنا: مصطفی الکاظمی در نشست سران سه کشور عراق، مصر و اردن در امان در صدد اجرایی کردن طرح «شام جدید» است که مبتنی بر دادن نفت در مقابل جذب سرمایه‌های این دو کشور خواهد بود. نخست وزیر عراق از این پروژه جدید یکشنبه گذشته (دوم شهریور) در گفت وگو با روزنامه «واشنگتن پست»، یک روز پس از پایان سفر پنج روزه اش به آمریکا پرده برداشت. وی گفت که همانند طرح اروپایی، درصدد ارایه پروژه «شام جدید» به «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر در نشست سه جانبه در امان است.

العالم فارسی: سازمان ملل اعلام کرد بیش از 10 هزار نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق فعال هستند. ولادیمر ورونکف، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ضد تروریستی، در این خصوص به شورای امنیت این سازمان گفت اعضای داعش آزادانه «در حلقه‌های کوچک بین دو کشور» در رفت‌وآمد هستند. وی افزود این گروه تروریستی خود را بازسازی و بار دیگر سازماندهی کرده و فعالیت‌هایش هم، نه تنها در مراکز کشمکش و درگیری در عراق و سوریه، بلکه در برخی دیگر مناطق افزایش یافته‌است.

خبرگزاری مهر: «آستاراخان» روسیه در ماه میلادی سپتامبر میزبان رزمایشی ۱۱ روزه است که ویژگی‌ بارز آن مشارکت کشورهایی است که بعضاً رابطه چندان حسنه‌ای با یکدیگر ندارند. روسیه قرار است در ماه میلادی سپتامبر میزبان رزمایشی با حضور ۱۸ کشور جهان از جمله اعضای پیمان همکاری شانگهای باشد.این رزمایش که «قفقاز ۲۰۲۰» نام دارد، به دلیل همه‌گیر شدن کرونا مدتی به تعویق افتاد و قرار است در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۶ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۵ مهر) در آستاراخان روسیه برگزار شود.

تی .آر.تی ترکیه: ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه پیش‌شرط گذاشتن ایالات متحده آمریکا برای ترکیه در مورد سامانه‌های دفاع موشکی اس-400 که از روسیه خریداری کرده، را اقدامی اشتباه دانست.کالین در مصاحبه با رسانه آمریکایی بلومبرگ با اشاره به اینکه آمریکا جهت توسعه روابط با ترکیه در زمینه‌های امنیت، تجارت و دیگر موضوعات، برچیدن سامانه‌های دفاع موشکی اس-400 خریداری شده از روسیه را به عنوان پیش‌شرط مطرح میکند و این یک اقدام اشتباه است، گفت: “اکنون نیز سامانه‌های اس-400 و برچیدن آنها را به عنوان پیش‌شرط مطرح میکنند که این به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

آناتولی  ترکیه: وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اقدام یونان مبنی بر تصمیم برگزاری رزمایش در مدیترانه شرقی گفت که این اقدام با حسن همجواری و حقوق دریاها ناسازگار است و تنش‌ها را افزایش می‌دهد. خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اقدام یونان مبنی بر اعلام بخشی از منطقه فعالیت کشتی اکتشافی «اوروچ رئیس» برای برگزاری رزمایش در مدیترانه شرقی اظهار داشت: این اقدام با حسن همجواری و حقوق دریاها ناسازگار است و امنیت ناوبری را به خطر می‌اندازد و همچنین تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

رادیو چین: تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: 172 کشور و منطقه به برنامه جهانی تهیه واکسن کرونا پیوسته اند. هدف این طرح توزیع عادلانه حداقل 2 میلیارد دوز واکسن مؤثر در سطح جهان تا پایان سال 2021 است.او گفت: اگر قیمت واکسن کرونا خیلی زیاد باشد ، شهروندان کشورهایی با در آمد کم و متوسط توان دریافت آن را نخواهند داشت و اگر تنها تعداد محدودی از کشورها بخش زیادی از واکسن ها را دریافت کنند، همه گیری های ویروس کرونا همچنان ادامه خواهد یافت.

 ان. اچ.کی ژاپن: رئیس سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است تا در چارچوبی که دسترسی عادلانه شرکت کنندگان به واکسن های ویروس کرونا را تضمین می کند شرکت کنند.تدروس آدانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در گفت و گو با خبرنگاران به کشورها علیه شتاب جهت تامین واکسن تنها برای شهروندان کشور خود هشدار داد.

دویچه وله: اتحادیه اروپا از دولت روسیه خواسته است که درباره علل و عوامل مسمومیت آلکسی ناوالنی توضیح بدهد. به نظر اتحادیه اروپا، تحقیقاتی شفاف و مستقل و مسئولانه ضرورت دارد. سیاستمداران خواهان فشار بر روسیه هستند.جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده روابط خارجی اتحادیه اروپا، امروز سه‌شنبه ۲۵ اوت (چهارم شهریور) گفت که دولت روسیه در برابر مردم خود و همچنین جامعه بین‌المللی مسئولیت دارد که ابعاد مسموم شدن الکسی ناوالنی را روشن کند.

اسپوتنیک روسیه: اولگ خراموف معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد که آمریکا به تشدید فعالیت اطلاعاتی و غیرسازنده خود در فضای مجازی دیگر کشورها می پردازد. وی در ادامه افزود:«آمریکا با اینگونه رفتار، روسیه، چین و کره شمالی و ایران را منابع اصلی خطر سایبری  اعلام می‌کند. به این ترتیب آمریکا عمدا تصویر رسانه‌ای را شکل می‌دهد و با کمک آن سعی می‌کند اقدامات آتی خود از جمله نظامی را در چشم جهانیان توجیه ‌کند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای اوکراینی خود از پیشرفت‌های خوب در حل مناقشات در شرق اوکراین سخن گفته و در این باره ابراز خرسندی کرد. “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در سفری به اوکراین با “دمیترو کولِبا” همتای خود در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *