جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

رسانه ها؛ سفر مقامات آمریکا به منطقه و…

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: مأموریت صهیونیستی کوشنر در عربستان، عمان و بحرین، سفر پمپئو به اسرائیل و امارات، دیدار قریب‌الوقوع نتانیاهو و بن‌زاید ، ادامه اعتراضات مردم آمریکا، تحویل رسمی پایگاه التاجی به ارتش عراق ، واکنش مادورو به ادعای کلمبیا درخصوص خرید موشک از ایران، ادامه اعتراضات در سرزمین های اشغالی، دیدار اردوغان و اسماعیل هنیه در استانبول، تأکید رییس جمهور چین بر یکپارچگی توسعه منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه، سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، شکایت تیک تاک از ترامپ و هشدار برگزیتی پاریس و برلین از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا برای متقاعد کردن تعداد بیشتری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به خاورمیانه سفر می کند. «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا، ماه آتی میلادی به کشورهای بحرین، عربستان و عمان سفر می کند تا تعداد بیشتری از کشورهای حاشبه خلیج فارس را به عادی سازی روابط با اسرئیل ترغیب کند.

اسپوتنیک روسیه: پمپئو به اسرائیل و امارات سفر می کند. مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا 24 ماه اوت (دوشنبه) راهی اسرائیل می شود و فردای آن روز 25 ماه اوت (سه شنبه) از آنجا راهی امارات می شود تا توافق اخیر این کشور و اسرائیل برای عادی سازی روابط میان دو طرف را مورد بحث و بررسی قرار دهد.برنامه کاری سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل و امارات، بررسی «چالش های امنیتی ناشی از ایران و چین در منطقه» را نیز در بر می گیرد.

خبرگزاری فارس: برخی رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولی‌عهد ابوظبی پیش از امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط دو طرف، با یکدیگر دیدار می‌کنند.روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت که تماس‌هایی به منظور برگزاری دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی پیش از امضای توافق عادی‌سازی روابط دو طرف، در جریان است.

خبرگزاری مهر: همزمان با حضور مقامات حزب جمهوریخواه برای شرکت در کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه در شهر شارلوت، معترضان بار دیگر برای نشان دادن اعتراضات خود برای دومین شب متوالی به خیابان ها آمدند. نیروهای پلیس آمریکا شنبه شب برای مانع شدن از عبور معترضان و اجتماع نزدیک مرکز همایش های شارلوت(محل برگزاری همایش ملی جمهوریخواهان) از برخی موانع استفاده کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا از تحویل رسمی پایگاه التاجی در شمال بغداد به نیروهای این کشور خبر داد. ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح “ضد داعش” در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی مراسمی به دلیل موفقیت‌های نیروهای عراقی در زمینه عملیات علیه داعش، به این نیروها تحویل داده است. ژنرال کنت اکمن، معاون فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق گفت: پایگاه التاجی به منزله یک موضع سیاسی برای شریکان ائتلاف در زمینه آموزش ارتش عراق، نیروی هوایی و نیروهای ویژه این کشور بود که از امروز به بعد به نیروهای عراق تحویل داده شده است.

خبرگزاری ایرنا:  پس از آنکه کلمبیا مدعی شد که ونزوئلا در حال بررسی طرحی برای خرید سلاح از ایران است، «نیکولاس مادورو» در واکنش به این ادعا، آن را «ایده خوبی» دانست. مادورو در جریان جلسه کابینه که از تلویزیون پخش شد، گفت: این به ذهن من خطور نکرده بود؛ به ذهن ما خطور نکرده بود. مادورو در این جلسه خطاب به وزیر دفاع گفت: پادرینو، چه ایده خوبی است که با ایران صحبت کنی تا بدانیم آنها چه موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و دوربردی دارند و با توجه به روابط عالی که با ایران داریم آیا [خرید آنها] امکان دارد.

الکوثر فارسی: اعتراضات و تظاهرات در فلسطین اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد . در ادامه اعتراضات عمومی در فلسطین اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هزاران نفر مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کردند و خواستار استعفای او شدند.معترضان، نتانیاهو را به فساد مالی و نیز اهمال و سوء مدیریت در بحران همه گیری ویروس کرونا متهم کردند.

آناتولی  ترکیه:  رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول دیدار کردند. این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در آن حضور یافتند.

رادیو چین: شی جین پینگ رییس جمهور چین در بازدید از استان ان هویی در مرکز چین بر یکپارچگی توسعه منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه تأکید کرد.رییس جمهور چین در نشستی با حضور مقامات گروه رهبری امور یکپارچگی توسعه منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه و شانگهای، استانهای جیانگ سو، جه جیانگ و ان هویی تأکید کرد که این منطقه باید با استفاده از برتری خود در زمینه جلب نیروهای مستعد، سطح عالی فنی و علمی و پیشرفته بودن صنایع تولید، راههای جدید توسعه را پیدا کنند.

 ان. اچ.کی ژاپن:  آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید که رافائل گروسی مدیرکل این آژانس روز دوشنبه عازم تهران خواهد شد.آژانس به عنوان ناظر هسته ای سازمان ملل متحد خبر این سفر را طی بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد رسما اعلام کرد.منابع دیپلماتیک ایران می گویند که مدیرکل آژانس طی سفرش تا پایان روز چهارشنبه، با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد.

دویچه وله: دونالد ترامپ اپلیکیشن پرطرفدار “تیک‌تاک” را خطری برای امنیت ملی می‌داند و فرمانی صادر کرده که مانع فعالیت آن می‌شود. شرکت چینی مالک این نرم‌افزار قصد دارد از طریق قضائی مانع اجرای این فرمان شود.”تیک‌تاک” یک اپلیکیشین ارتباط صوتی و تصویری بسیار پر طرفدار چینی است که از طریق آن تراکنش‌های مالی نیز انجام می‌شود.دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، به تازگی فرمانی صادر کرده است که می‌تواند منجر به خاتمه فعالیت تیک‌تاک، دست‌کم در آمریکا شود.

یورونیوز: فرانسه و آلمان، دو کشور تاثیر‌گذار در راهبرد اتحادیه اروپا در پی به بن بست خوردن مذاکرات پسابرکسیت خواستار احترام به قوانین اروپایی شدند.وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان با انتشار توییت‌هایی از نبود پیشرفت در مذاکرات با طرف بریتانیایی در خصوص آینده روابط اتحادیه اروپا با این کشور ابراز تاسف کردند و خواستار رعایت قوانین اروپایی شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *