جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

Loading
15بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ ادامه دخالت های اروپایی ها در امور داخلی ونزوئلاو…

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اقدام پنج کشور اروپایی در به رسمیت شناختن رهبر مخالفان ونزوئلا ، مخالفت ایتالیا با بیانیه اروپا در به رسمیت شناختن گوایدو، اظهارات ترامپ درباره مداخله نظامی در ونزوئلا و واکنش روسیه ، شرکت طالبان در گفتگوهای صلح مسکو، افزایش همکاری های کشورهای بالکان با ناتو، برگزاری نشست سران روسیه،ایران و ترکیه در اواخر بهمن ماه، واکنش رئیس‌جمهور عراق به اظهارات ترامپ ،تاکید آلمان و فرانسه بر حفظ پیمان موشک‎های هسته ای میان‎برد، احداث دیوار فلزی اسرائیل در مرز با غزه و تصمیم مکرون برای برگزاری همه پرسی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله: کشورهای بریتانیا، فرانسه، سوئد، دانمارک و اسپانیا گوایدو را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای رئیس جمهوری ونزوئلا اولتیماتوم برگزاری انتخابات تعیین کرده بودند.پس از بی‌اعتنایی نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا، نخستین واکنش‌های پیش‌بینی‌شده پدیدار شدند. اسپانیا، فرانسه، سوئد، دانمارک و بریتانیا اعلام کردند که خوان گوایدو، رئیس پارلمان و رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت می‌شناسند.

خبرگزاری فارس: یک منبع خبری روسی نوشت که ایتالیا در نشست اخیر بخارست بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از ریاست‌جمهوری موقت رهبر مخالفان ونزوئلا را وتو کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس، اسپوتنیک امروز دوشنبه نوشت که طبق اطلاعاتی که به دست آورده است، ایتالیا بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور را وتو کرده است.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید مداخله نظامی کشورش در ونزوئلا یک «گزینه» است.آمریکا، کانادا و چند کشور آمریکای لاتین، خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخته اند. خوان گوایدو روز ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) در گردهمایی مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خود را رئیس جمهوری موقت کشورش اعلام کرد.

العالم:  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال مداخله نظامی در این کشور، تضعیف همه بنیادها و اساس قوانین بین‌المللی است.وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو در موضوع ونزوئلا از قوانین بین‌المللی دفاع و همچنین از طرح پیشنهادی مکزیک و پاراگوئه برای حل بحران در ونزوئلا حمایت می‌کند.وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، مواضع اتحادیه اروپا علیه دولت ونزوئلا و اقداماتی از قبیل تعیین ضرب‌الاجل، ادعاهای این اتحادیه درباره آمادگی‌اش برای میانجیگری درباره ونزوئلا را زیر سوال می‌برد.

خبرگزاری صداو سیما: طالبان می گوید در مذاکرات صلح در روسیه در صورتی که بدون حضور مقامات دولت افغانستان باشد، شرکت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  طالبان می گویند در گفتگوهای “بین افغان ها” با مقامات برجسته افغان از جمله حامد کرزی، رئیس جمهور سابق و بزرگان قبایل، در صورتی که بدون حضور مقامات دولت کابل باشد، شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری مهر:  کشورهای بالکان اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به ناتو دادند.به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع کشورهای حوزه بالکان در خصوص ورود هواپیماهای ناتو به حریم هوایی کشورهای خود به توافق دست پیدا کردند. بر اساس اعلام منابع خبری این توافق فصل تازه ای میان کشورهای بالکان و ناتو ایجاد می کند.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی رسمی کرملین تأیید کرد که نشست آتی رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره حل‌وفصل اوضاع سوریه در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ماه) در بندر سوچی برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “دیمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه تأیید کرد که نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه در تاریخ 14فوریه (25بهمن ماه) در بندر سوچی برگزار خواهد شد. به‌گفته وی، در همان روز “ولادیمیر پوتین” و “رجب طیب اردوغان” مذاکرات دوجانبه‌ای نیز با یکدیگر خواهند داشت.

الکوثرفارسی:  رئیس جمهور عراق به سخنان همتای آمریکایی درباره ماندن نظامیان این کشور در خاک عراق با هدف مراقب بودن ایران، واکنشی جدی نشان داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، امروز دوشنبه به سخنان همتای آمریکایی خود واکنش نشان داد که گفته بود، نظامیان آمریکایی در عراق می‌مانند تا حواسشان به ایران باشد. برهم صالح گفت: (دونالد) ترامپ از عراق اجازه‌ای نگرفته که نیروهای آمریکایی در خاک این کشور مراقب ایران باشند.

رادیو چین: آلمان و فرانسه در پی اعلام تعلیق پیمان منع موشک‎های هسته ای میان‎برد (آی ان اف) و آغاز فرایند خروج از این پیمان از سوی آمریکا، خواستار گفت‎‏وگو لازم برای حفظ این پیمان شدند و این در حالی است که ناتو حمایت خود از خروج آمریکا از این پیمان را اعلام کرده است.وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‎ای ضمن ابراز تاسف از آغاز فرایند خروج آمریکا از پیمان موشک‎های هسته‎ای میان‎برد خواستار حفظ پیمان‎های موجود در رابطه با تسلیحات متعارف و هسته‎ای شد و اعلام کرد در این فرایند شش ماهه، فرانسه هماهنگی‎های لازم را برای تشویق متحدان خود در ناتو به انجام گفتگوهای عمیق با روسیه انجام خواهد داد.

آناتولی ترکیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه هیئت دولت کشورش از احداث دیوار فلزی به طول 65 کیلومتر در مرز با غزه خبر داد. بر اساس گزارش روزنامه محلی «هایوم» هدف از احداث این دیوار ممانعت از نفوذ فلسطینی‌ها به اسرائیل عنوان شده است.نتانیاهو در این جلسه فلسطینی‌ها را تهدید کرد که در صورت برهم زدن ثبات، دولتش در اقدام علیه آنها تعلل نخواهد کرد.

پارس تودی : رئیس جمهوری فرانسه، برای پایان دادن به بحران جلیقه زردها تصمیم به برگزاری همه پرسی گرفته است.به گزارش پارس تودی به نقل از روزنامه لونوول ابسرواتور، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه تصمیم گرفته است برای خروج از بحران جلیقه زردها همه پرسی برگزار کند؛ اما افشای این تصمیم، انتقاد مخالفان را به دنبال داشته است. همچنین روزنامه «لوژورنال دو دویمانش» با استناد به اطلاعات محرمانه ای که در اختیار دارد، گزارش داد؛ امانوئل مکرون تصمیم گرفته که این همه پرسی را در 26 ماه مه، همزمان با انتخابات اروپایی برگزار کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *