جدیدترین مطالب

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

تحلیلی بر اهمیت و جایگاه تدابیر دیوان لاهه در قبال جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اوایل فروردین ماه تدابیر جدیدی اتخاذ کرد که به موجب آن، رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

Loading

أحدث المقالات

حماس: ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما همچنان پیگیر تحولات پاسخ مشروع و شایسته و بایسته ایران به رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از فرمادهان سپاه پاسداران هستیم.

روایت نویسنده پاکستانی از ضربِ شست ایران علیه اسرائیل و دوگانگی غرب

اسلام‌آباد – ایرنا – یک نویسنده پاکستانی حمایت‌های کورکورانه غرب از رژیم صهیونیستی را دلیل نسل کشی مردم غزه و اقدامات تحریک آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: آمریکا و متحدانش مسوول تجاوزات اسرائیل در منطقه هستند.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.
Loading

رسانه ها؛گفتگوی آمریکا و عراق: کاهش یا خروج نیرو و…

۱۳۹۹/۰۳/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری گفت‌وگوهای راهبردی آمریکا و عراق، اظهارات الکاظمی درباره خروج آمریکا از عراق، تصمیم کره شمالی برای ایجاد نیروی قوی تر برای مقابله با آمریکا ، ادامه حمایت ترامپ از سرکوب وحشیانه معترضان، واکنش گروه آلبا به تحولات آمریکا، تاکید چین بر لزوم حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ، آمادگی 8 کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران، تحریم دیوان بین‌المللی کیفری از سوی آمریکا و تشکر نتانیاهو، سقوط شدید معاملات سهام در آمریکا ،  واکنش چین به پرواز هواپیمای نظامی آمریکایی بر فراز تایوان  و لغو کنترل‌های درون‌مرزی در محدوده اتحادیه اروپا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم:  رسانه‌های عراق متن بیانیه مشترک عراق و آمریکا درباره آغاز اولین دور گفت‌وگوی راهبردی بین دو کشور را منتشر کردند که بر اساس آن آمریکا در طول ماههای آینده شمار نیروهایش در عراق را کاهش می‌دهد. در این بیانیه آمده است: با استناد به توافقنامه راهبردی دوستی و همکاری امضا شده بین جمهوری عراق و آمریکا در سال 2008 میلادی، جلسه مباحثه درباره گفت‌وگوی راهبردی از طریق ویدئو کنفرانس بین تیم‌های دوطرف به ریاست عبدالکریم هاشم مصطفی قائم مقام ارشد وزارت خارجه عراق به نمایندگی از این کشور و دیوید هیل قائم مقام وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی به نمایندگی از دولت آمریکا برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق اعلام کرد که در گفت و گوی راهبردی بغداد – واشنگتن دو طرف در باره خروج نیروهای آمریکایی از کشور به توافق رسیدند. الکاظمی گفت که بغداد در  گفت و گوهای راهبردی، به یک دستاورد بزرگ دست یافت.وی ادامه داد که در این گفت و گوها بر اصل حاکمیت و منافع عراق تاکید شد و ما موفق شدیم به نتایج عالی برسیم.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی اعلام کرد که «برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایالات متحده آمریکا، نیروی قابل اعتماد تر و قوی تری ایجاد خواهد کرد». “ری سون گون” وزیر خارجه این کشور روز جمعه تصریح کرد که دو سال پیش دیدار تاریخی میان “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام شد اما هیچ «بهبودی» در مناسبات ایجاد نشده است.وی تصریح کرد که پیونگ یانگ دیگر هیچ بسته ای در اختیار رییس جمهوری آمریکا قرار نخواهد داد تا با استفاده از آن به دنبال دستاورد و پیشرفتی سیاسی برای خود باشد.

 خبرگزاری صدا و سیما: ترامپ در جریان سخنرانی در دالاس در تایید عملکرد خشونت آمیز گارد ملی گفت‏، کار آن‌ها مانند برش کره با چاقو بود. در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا، اعتراضات خیابانی از زمان وقوع این جنایت تاکنون، در بیشتر شهر‌ها و ایالت‌های این کشور و همچنین نقاط مختلف جهان ادامه دارد.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): گروه اقتصادی “آلبا” از اقدام ترامپ در تحریم کوبا و ونزوئلا به شدت انتقاد کرده و با خانواده جورج فلوید و ملت آمریکا در مبارزه با نژادپرستی اعلام همبستگی کرد. رهبران این گروه اقتصادی ضمن انتقاد شدید از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اعمال تحریم بر دو کشور کوبا و ونزوئلا،‌ در ویدیویی در پایان یک نشست این بلوک اعلام کردند: دولت ترامپ به جای رسیدگی به اوضاع داخلی و مشکل نژادپرستی و خشونت در آمریکا فقط مشغول تحریم ملت ها و کشورهای جهان است. “آلبا” یک سازمان بین المللی است که در سال ۲۰۰۴ توسط کوبا و ونزوئلا پایه گذاری شد. این مجموعه شامل ۱۱ عضو است.

خبرگزاری مهر: هیئت نمایندگی چین در سازمان ملل با انتشار پیامی توئیتری، بر موضع پکن مبنی بر لزوم حراست از برجام در مقابل ادعاهای واهی آمریکا، تاکید کرد. هیئت نمایندگی چین در سازمان ملل متحد، در پیامی توئیتری به موضوع نامه‌نگاری «وانگ ئی» وزیر خارجه این کشور با «نیکلاس دو ریویِر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت و همچنین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل پرداخت.

الکوثر فارسی: «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از آمادگی 8 کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به قلمرو رژیم صهیونیستی،‌ خبر داد. الاحمد در گفت‌وگو با رادیو «صدای فلسطین» گفت: هشت کشور اروپایی در واکنش به طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری به خاک خود، اعلام آمادگی کردند که به صورت یک‌جانبه و به دور از اجماع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

العالم فارسی: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی درباره ایران رایزنی کردند.«بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اولین گفت‌وگوی تلفنی با «مارک اسپر»، همتای آمریکایی خود صحبت کرد.به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، گانتس و مارک اسپر در این گفت‌وگوی تلفنی درباره فعالیت‌های ایران در منطقه غرب آسیا و برخی مسائل دیگر صحبت کردند.

یورونیوز:  دولت ایالات متحده آمریکا قضات و مسئولان دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد در صورت تحت تعقیب قرار دادن نظامیان آمریکایی در جریان جنگ افغانستان،‌ آن‌ها را تحریم اقتصادی خواهد کرد.کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود دونالد ترامپ مجوز اعمال این مجازات‌ها را در صورت تعقیب بدون رضایت واشنگتن علیه نظامیان این کشور، صادر کرده است.

اسپوتنیک روسیه: نخست وزیر اسرائیل از دونالد ترامپ و دولت آمریکا بابت تحریم اعضای دیوان بین‌المللی کیفری تشکر کرد. بنیامین نتانیاهو گفت:« می خواهم از رئیس جمهور ترامپ به خاطر وضع تحریم‌ها علیه دیوان بین‌المللی کیفری که یک سازمان فاسد و به شکار «جادوگران در رابطه با اسرائیل و ایالات متحده» مشغول است تشکر کنم».

رادیو چین: پس از افزایش مداوم و تعدیل برای چند روزه در بازار سهام آمریکا در پی شروع مجدد فعالیت‎های اقتصادی، بر اثر رشد موارد تشخیص روزانه کرونا در برخی ایالت‌ها، سه شاخص عمده سهام ایالات متحده بار دیگر سقوط کرد. شاخص متوسط ​​صنعتی داو جونز با افت بیش از 1800 واحد، شاهد بزرگترین میزان کاهش از ماه مارس تا کنون بود.

 ان. اچ.کی ژاپن: چین پرواز یک هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی بر فراز تایوان پیشتر در هفته جاری را محکوم کرده است. پکن می گوید پرواز این هواپیما بسیار تحریک آمیز و ناقض حق حاکمیت چین بود. رسانه های تایوان گزارش کردند که روز سه شنبه هواپیمای یاد شده از پایگاه هوایی «کادنا» در استان اوکیناوای ژاپن به هوا برخاست و از شمال تا جنوب آسمان بخش غربی تایوان را طی کرد.

دویچه وله:کمیسیون اروپا توصیه به لغو محدودیت ورود اتباع خارجی به کشورهای کرونازده اروپا از ماه ژوئیه به بعد کرده است. همزمان این کمیسیون اعلام کرده که از روز دوشنبه کنترل‌های درون‌مزری در میان کشورهای اروپایی برداشته خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *