جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

Loading

رسانه ها ؛ مذاکرات استراتژیک بغداد- واشنگتن و…

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری مذاکرات استراتژیک و راهبردی عراق و آمریکا، استقرار نیروهای ارتش آمریکا در واشنگتن، درخواست نانسی پلوسی برای جمع‌‌آوری نمادهای نژادپرستانه از کنگره آمریکا، مخالفت آلمان با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، هشدار سازمان همکاری اسلامی به رژیم صهیونیستی، مقررات تازه اتحادیه اروپا در برابراخبار دروغ در شبکه‌های اجتماعی، گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین با محور تحولات لیبی و ادلب، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره "دریای یک" از سوی چین، پرهیز اتحادیه اروپا از جنگ سرد با چین، توصیه کره شمالی به آمریکا، برگزاری رزمایش ارتش کره جنوبی در بحبوحه تنش‌ها با پیونگ‌یانگ،  رونمایی از تحریم‌های جدید علیه ایران و ادامه حضور آمریکا در افغانستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن برای بحث و بررسی مجموعه ای از موضوعات مشترک و در راس آن پرونده حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود. این مذاکرات در حالی قرار است برگزار شود که ابهاماتی درباره دستور کار گفتگو و شخصیت‌های شرکت کننده در آن وجود دارد، در حالی که منابع سیاسی فاش کردند ۲۱ شخصیت عراقی در تخصص‌های مختلف در این مذاکرات که موضوعات اقتصادی، آموزشی و بهداشتی را نیز در بر می‌گیرد حضور خواهند داشت.

 خبرگزاری صدا و سیما: هم زمان با اعترضات گسترده به تبعیض نژادی در سراسر آمریکا نیروهای ارتش آمریکا در واشنگتن پایتخت این کشور مستقر شد .در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی بدست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا، اعتراضات خیابانی از زمان وقوع این جنایت تاکنون در بیشتر شهر‌های مخلتف ایالت‌های این کشور جریان دارد. پس از گذشت بیش از دو هفته از آغاز این اعتراض ها ، مساله دیگر تنها نابرابری نژادی و نژاد پرستی در آمریکا نیست بلکه نارضایتی و اعتراض ها به نابرابری های اجتماعی و اقتصادی گسترده و عمیقی است که سیستم حاکم بر جامعه آمریکا اعم از جمهوریخواهان و دمکرات ها طی چند دهه گذشته در این کشور حاکم کرده اند .

العالم فارسی:  رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای خواستار جمع‌‌آوری 11 تندیس فرماندهان و سربازان ارتش کنفدراسیون که نمادهایی از برتری‌‌جویی نژادی در آمریکا هستند، از کنگره شد.در پی راهپیمایی‌های سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا»، «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا خواستار جمع‌آوری ۱۱ مجسمه‌ فرماندهان و سربازان ارتش کنفدراسیون ایالات جنوبی آمریکا از کنگره شد.

الکوثر فارسی: وزیر امور خارجه آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده بار دیگر مخالفت کشورش را با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری اعلام کرد.  هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده روز چهارشنبه به رژیم صهیونیستی درباره اجرای طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری هشدار داد. وزیر خارجه آلمان قبل از عزیمت به فلسطین اشغالی گفت: «افراد زیادی در اسرائیل و در اتحادیه اروپا این روزها نگران تحولات فعلی در روند صلح خاورمیانه و طرح‌های احتمالی الحاق هستند.»

خبرگزاری مهر: سازمان همکاری اسلامی در مورد الحاق هر بخش از سرزمین فلسطین، به رژیم صهیونیستی هشدار داد. اعضای سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای هشدار دادند که در صورت الحاق هربخشی از فلسطین به سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی مسئول پیامدهای این اقدام استعماری است.

دویچه وله: کمیسیون اتحادیه اروپا مقرراتی را برای شبکه‌های اجتماعی وضع کرده است که آنها را موظف می‌کند هرماه بیلان اقدامات خود برای مبارزه با اخبار جعلی و کمپین‌های “ضدخبر” را به این کمیسیون ارائه دهند.مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک گفته است که مبارزه با اخبار جعلی و دروغین یکی از مهم‌ترین اهداف اوست. او این را در یک ویدیو کنفرانس در کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است. به این ترتیب فیسبوک با دستگاه‌های امنیتی همکاری می‌کند تا به سرنخ کمپین‌های ایجاد شده از سوی برخی دولت‌ها برای انتشار اخبار نادرست یا به اصطلاح کمپین‌های “ضدخبر” را بیابد.

آناتولی  ترکیه:  روسای جمهور ترکیه و روسیه طی گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات لیبی و ادلب و مقابله با کرونا تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین روابط دوجانبه و اقدامات لازم برای مقابله با کرونا و دوره پسا کرونا را مورد بررسی قرار دادند.

رادیو چین: چین ماهواره “دریای یک” D را با موشک حامل لانگ مارچ ب-3 خود به فضا پرتاب کرد.ماهواره “دریای یک” D توسط گروه فناوری فضانوردی چین طراحی و تولید شده است. این ماهواره پس از پرتاب به همراه ماهواره “دریای یک” C در مدار قرار می‎گیرد و کار اصلی آن نظارت و پیش بینی بر محیط دریاها، هشدار زودهنگام بلایای دریایی، مطالعات علمی دریایی از طریق جمع آوری اطلاعات درباره رنگ آب و درجه حرارت آب دریاهای سراسر جهان است.

یورونیوز:  جوزپ بورل، نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، می گوید اروپا «قصد ورود به جنگ سرد با چین را ندارد.»‌ رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری که در ساختمان کمیسیون اروپا برگزارشد تاکید کرد که وزیر خارجه چین اطمینان داده که اروپا وارد مقابله با کارزاری که چین علیه استراتژی اتحادیه اروپا در مبارزه علیه بیماری کرونا ایجادکرده، نخواهدشد.

اسپوتنیک روسیه: کوون جئونگ گون ، رئیس اداره امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی اظهار داشت که روابط بین کره ای از ابتدا تا انتها یک موضوع داخلی کره شمالی است و بهتر است ایالات متحده از توصیه های خود را برای خود نگاه داشته و به فکر مشکلات داخلی خود باشد.پیش از این ، ایالات متحده اظهار داشته بود  که از تصمیم کره شمالی برای خاتمه گفتگو با کره جنوبی دلسرد شده شده و از پیونگ یانگ  را به احیای “دیپلماسی و همکاری” را  فرا خوانده بود.

خبرگزاری فارس: ارتش کره جنوبی از انجام رزمایش تیراندازی محدود و آزمایش سامانه موشک‌انداز جدید در ساحل شرقی این کشور خبر داد. ارتش کره جنوبی در حالی این رزمایش را انجام داد که کره شمالی اخیراً تهدید کرده با همسایه جنوبی خود به عنوان دشمن رفتار خواهد کرد.این رزمایش دوسالانه توسط نیروی زمینی و دریایی ارتش کره جنوبی برگزار شد که در جریان آن تجهیزات نظامی مختلف از جمله یک سامانه موشک‌انداز جدید مورد آزمایش قرار گرفتند.

خبرگزاری تسنیم:  نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا از تحریم‌های پیشنهادی خود علیه ایران که آن را «بسته جامع تحریمی» می‌نامند، رونمایی کردند.نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با ارائه یک طرح 111 صفحه‌ای خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و متحدانش در منطقه شده و پیشنهاد قرار گرفتن برخی متحدان ایران از جمله «انصارالله یمن» در فهرست سازمان‌های تروریستی را مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا گفت که آمریکا به دلیل عدم تثبت امنیت در افغانستان، این کشور را ترک نمی کند. “ادام کینزینگز” عضو کنگره آمریکا گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به هیچ وجه قصد ندارد افغانستان را ترک کند. این درحالیست که دونالد ترامپ پیش از این گفته بود، نظامیان امریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد اما تاریخی را برای خروج نیروهای آمریکایی مشخص نکرده بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *