جدیدترین مطالب

نماز باران در بنگلادش

هزاران نفر از مردم بنگلادش روز چهارشنبه در داکا پایتخت این کشور نماز باران خواندند.

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفت این رژیم همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

Loading

أحدث المقالات

بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد

نیویورک – «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قانون کمک  ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن تر می کند و اکنون باید سریع اقدام کنیم.

Loading

رسانه‌ها: تشکیل کابینه امنیتی جداگانه نتانیاهو و گانتز برای مقابله با ایران و…

شورای راهبردی آنلاین: قدردانی ترامپ از پلیس بخاطر سرکوب معترضان، درگذشت دبیرکل پیشین جنبش اسلامی فلسطین در لبنان، آمادگی دوحه برای گفتگوی بدون پیش شرط، برائت بوش پسر از ترامپ در انتخابات۲۰۲۰، گسترش دامنه اعتراضات ضدنژادپرستی به شهرهای مختلف آمریکا، تشکیل کابینه امنیتی جداگانه نتانیاهو و گانتز برای مقابله با ایران، تاکید ترکیه بر حل بحران لیبی از طریق گفتگو، موافقت اوپک پلاس با تمدید یک ماهه کاهش تولید نفت، خودداری ژاپن از امضای بیانیه انتقادی آمریکا و انگلیس علیه چین، شروط عربستان برای ازسرگیری روابط ۴ کشور عربی با قطر و افزایش چشمگیر قیمت نفت از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از گارد ملی و پلیس این کشور بخاطر سرکوب معترضان به نژادپرستی تشکر کرد. ترامپ در توئیتی مدعی شد: جمعیتی بسیار کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در (واشنگتن) دی سی (گرد آمدند). گارد ملی، سرویس مخفی، و پلیس (واشنگتن) دی سی خارق العاده عمل کرده‌اند. متشکرم.

اسپوتنیک روسیه: بر اساس اعلام جنبش جهاد اسلامی فلسطین در شب گذشته، رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین این جنبش درگذشت. در همین رابطه، نافذ عزام، عضو دفتر سیاسی این جنبش اعلام کرد که رمضان شلح بیمارستان‌ی در لبنان درگذشته است و  در سوریه به خاک سپرده خواهد شد؛ همچنین برای وی مجلس عزایی غزه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری مهر: «علیاء آل ثانی» نماینده قطر در سازمان ملل، در جریان یک نشست اظهار داشت که دوحه از تلاش های کویت و امیر این کشور حمایت کرده و آماده اجرای گفتگوهای بدون پیش شرط برای حل بحران خلیج فارس است. وی در ادامه افزود: قطر نقش محوری در شورای همکاری خلیج فارس ایفا کرده که این مسأله به تقویت امنیت و ثبات منطقه و تأمین انرژی های حیاتی در جهان انجامیده است.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد جورج دبلیو بوش (بوش پسر) رئیس جمهوری پیشین آمریکا و میت رامنی سناتور جمهوریخواه از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت نخواهد کرد. این روزنامه روز یکشنبه نوشت: جب بوش پسر دوم جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر) رئیس جمهوری اسبق آمریکا و برادر کوچکتر جورج دبلیو بوش نیز گفته است که مطمئن نیست به ترامپ رای دهد. بوش پسر و جب بوش گفته اند مردم با طرز تفکر آنها آشنا هستند. میت رامنی سناتور ایالت یوتا نیز گفته که از ترامپ در انتخابات آینده حمایت نخواهد کرد. سیندی مک کین همسر جان مک کین نیز تقریبا مطمئن است که از جو بایدن نامزد دموکرات حمایت خواهد کرد ولی نمی داند نظر مردم در این زمینه چه خواهد بود به ویژه این که یکی از پسرهای او امیدوار است در رقابت های ریاست جمهوری شرکت کند.

خبرگزاری تسنیم: تظاهرات علی‌رغم تهدید‌های ترامپ و اقدامات خشونت‌آمیز پلیس این هفته نیز ادامه یافت. به گزارش پایگاه اینترنتی «هیل»، حجم جمعیت معترضان روز شنبه به سطح جدیدی رسیده است به‌طوری که همزمان صدها و در بعضی نقاط ده‌ها هزار نفر در سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس، شیکاگو، نیویورک، واشنگتن، فیلادلفیا و بوستون به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری فارس: شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ و دیگر نخست‌وزیر چرخشی این رژیم برای تشکیل کابینه امنیتی ویژه جهت بررسی مسائل حساس از جمله اشغال کرانه باختری و برنامه هسته‌ای ایران، توافق کرده‌اند. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، این کابینه اختصاصی بر مبنای این نگرانی تشکیل خواهد شد که تعداد اعضای کابینه کامل رژیم صهیونیستی برای بررسی مؤثر مسائل حساس مانند مقابله با ایران، بسیار زیاد است. بر این اساس، تصمیم به ایجاد این کابینه هفته گذشته بعد از دیدار نتانیاهو و گانتز گرفته شد که در آن توافق کردند کابینه امنیتی کنونی با ۱۶ وزیر و ۴ ناظر، برای بررسی مؤثر مسائل مهم و حساس، فشل و بی‌اثر است.

الکوثر فارسی: “رجب طیب اردوغان” درنشست خبری مشترک با “فایز السراج” رییس دولت وفاق ملی لیبی در آنکارا، از جامعه جهانی خواست از راه حل سیاسی برای رفع بحران درلیبی ، حمایت کنند. رئیس جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از کشورهایی که لیبی را درگیر جنگ کرده اند ، گفت: آنکارا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می کند . این نخستین بار نیست که دولت ترکیه از جامعه جهانی درخواست حل مسالمت آمیز بحران در لیبی را مطرح می کند و پیش از این نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده اند. به عنوان مثال: “امرالله ایشلر” نماینده ویژه ترکیه درامور لیبی در ماه مارس سال جاری میلادی، گفته بود: “ترکیه برای حل و فصل بحران لیبی از راه سیاسی و گفت وگو و مذاکره، تلاش می‌کند”.

آناتولی ترکیه: کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک «اوپک پلاس» در یازدهمین نشست خود که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تمدید توافق کاهش تولید نفت تا پایان ماه جولای موافقت کردند. وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز امروز در پایان صد و هفتاد و نهمین نشست خود با تمدید یک ماهه توافق کاهش تولید نفت موافقت کردند. نشست بعدی کشورهای عضو اوپک در تاریخ 30 نوامبر و نشست اوپک پلاس نیز در تاریخ 1 دسامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

العالم فارسی: خبرگزاری «کیودو» گزارش داد، ژاپن که به دنبال بهبود روابط با چین است، از پیوستن به موضع مداخله‌جویانه آمریکا و انگلیس علیه پکن در ارتباط با قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ خوددرای کرده است. روزنامه «استریتس تایمز» گزارش داد ژاپن می‌کوشد در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به توکیو از ایجاد تنش با پکن خودداری کند، گرچه عدم تمایل این کشور در پیوستن به واشنگتن و لندن در انتقاد از چین، آمریکا و کشورهای اروپایی را ناامید خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد، برقراری مجدد روابط با قطر منوط به پاسخ‌گویی این کشور به مطالبات کشورهای محاصره کننده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد، برقراری مجدد روابط با قطر مشروط به پاسخگویی این کشور به مطالبات کشورهای محاصره کننده از جمله پایان دادن به حضور نظامی ترکیه است. وی در گفت‌وگوی تلویزیونی افزود، اگر قطر به این مطالبات پاسخ دهد چهار کشور محاصره کننده با آغوش باز از قطر و مردمش استقبال خواهند کرد که باید به جای طبیعی خود در میان مردم شورای همکاری خلیج فارس بازگردد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *