جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!

دولت کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی این قطار به جوانان کمک کند که محل زندگی خود را از شهرهای بزرگ به حومه ها ببرند؛ تا بتوانند با کاهش هزینه‌های مسکن و زندگی، پول لازم را برای ازدواج و فرزندآوری به‌دست آوردند. البته در کنار موانع اقتصادی، دختران کره‌ای می‌گویند تمایلی به پذیرفتن وظایفی مادری ندارند./صداوسیما

پاریس: شکست هفتم اکتبر تهدیدی دائمی برای موجودیت اسرائیل است

تهران- ایرنا- جیرار آرو دیپلمات ارشد فرانسوی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در تهاجم وحشیانه ارتش این رژیم به نوار غزه، تاکید کرد: شکست ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تهدیدی دائمی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

تهران- ایرنا- اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است.

Loading

رسانه ها؛ حکومت نظامی در25 شهرآمریکا و…

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  وضع  مقررات منع رفت و آمد در دهها شهر آمریکا، تحویل جنگنده های پیشرفته روسی به ارتش سوریه ، استقرار  نظامیان روسی در محدوده چاه‌های نفت حسکه سوریه ، تشکیل شورای هماهنگی مخالفان برای کنارزدن «بن‌سلمان»، اظهارات ترامپ درباره «بزرگترین اسلحه» تاریخ آمریکا، تاکید اتحادیه اروپا بر تغییر رویکرد آمریکا در قبال سازمان بهداشت جهانی ، آخرین شمار قربانیان کرونا در جهان ، درخواست چین  برای سهم بیشتر در عملیات صلح بانی سازمان ملل ، تعویق اجلاس سران گروه ۷ به ماه سپتامبر، تحریم  نورداستریم دو در دستور کار آمریکا و برگزاری اولین نشست سه‌جانبه ازبکستان، افغانستان و آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز:  هزاران نفر شنبه شب برای پنجمین شب متوالی با تجمع در خیابان های دهها شهر آمریکا به خشونت پلیس این کشور علیه سیاهپوستان اعتراض کردند.تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله مینیاپولیس در حالی ادامه پیدا کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وعده داده است که این ناآرامی ها را «متوقف» خواهد کرد. اعتراض ها به خشونت پلیس آمریکا پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پلیس در مینیاپولیس آغاز شد.

خبرگزاری فارس: تاکنون در 25 شهر از 16 ایالت مختلف آمریکا، برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، مقررات منع آمدوشد اعمال شده است.  همچنین گارد ملی اطراف ده‌ها ایالت و منطقه کلمبیا فعال شده است.در آخرین تحولات اعتراضات در آمریکا، دست‌کم ۳ نفر در اعتراضات شنبه شب به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان در شهر ایندیاناپلیس هدف گلوله قرار گرفتند که یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داد.

خبرگزاری مهر: طی مراسمی در حمیمیم؛ روسیه سری دوم جنگنده های پیشرفته میگ ۲۹ را تحویل ارتش سوریه داده است.وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که در چارچوب همکاری نظامی و فنی میان سوریه و روسیه در مراسمی که در پایگاه حمیمیم برگزار شد، طرف روسی سری دوم از جنگنده های روسی پیشرفته از نوع میگ ۲۹ را تحویل ارتش سوریه داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ارتش روسیه حضور نظامی خود را در استان حسکه سوریه به واسطه ایجاد یک نقطه نظامی جدید در روستای قصر دیب در حومه شمال غربی شهر المالکیه واقع در مثلث مرزی سوریه، ترکیه و عراق افزایش داده است. این تحرک مهم روسیه در منطقه استراتژیک شامل ده‌ها چاه نفت و گاز سوریه است.به نظر می‌رسد با هماهنگی طرف آمریکایی انجام شده است .

الکوثر فارسی: یک فعال عربستانی از برنامه‌ای برای تشکیل شورای هماهنگی مخالفان برای کنارزدن محمد بن سلمان از ولیعهدی خبر داد. «عبدالرحمن السهیمی» فعال عربستانی گفت که تشکیل یک شورای هماهنگی از مخالفان رژیم سعودی متشکل از 18 نفر از جمله سه نفر از اعضای خاندان سعودی برای کنار زدن محمد بن سلمان از ولیعهدی درحال طراحی است. وی همزمان از سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی خواست تا به نقشه برخی از مسئولان سعودی برای ضربه زدن به قطر توجه کند.

اسپوتنیک روسیه: ترامپ اعلام کرد : بزودی «بزرگترین اسلحه» تاریخ در آمریکا پدیدار می شود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن سخنرانی در فلوریدا پس از پرتاب سفینه Crew Dragon به ایستگاه بین المللی فضایی اینطور گفت. پخش مستقیم این پرتاب از صفحه توئیتر کاخ سفید پخش شد.

العالم فارسی: رئیس کمیسیون اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از مواضع واشنگتن خواستار بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی شدند.«اورزولا فندر لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که بلوک اروپا به حمایتهای خود از سازمان بهداشت جهانی ادامه خواهد داد و از ایالات متحده نیز خواستند در رویکرد خود در قبال این سازمان تجدید نظر کند.

آناتولی  ترکیه:  شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان به 370 هزار و 413 نفر رسید. براساس آخرین آمار پایگاه اطلاعاتی «ورلدومتر»، تاکنون 370 هزار و 413 نفر در جهان بر اثر ویروس جدید کرونا «کووید-19» جان باخته و 6 میلیون و 144 هزار و 980 تن نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.آمریکا با 105 هزار و 529 نفر در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار قربانیان این بیماری در جهان قرار دارد.انگلستان با 38 هزار و 376 نفر و ایتالیا نیز با 33 هزار و 340 تن در رده‌های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

رادیو چین: به مناسبت روز جهانی صلح سازمان ملل، جانگ جون، نماینده دایمی چین در سازمان ملل در سخنرانی ویدیویی خود اظهار داشت چین مایل است سهم بیشتری در عملیات صلح سازمان ملل داشته باشد.جانگ جون در سخنرانی خود از همه صلحبانان سازمان ملل قدردانی کرد و با ابراز احترام صمیمانه، به مرور خاطرات تاثیرگذار خود با بیش از 3900 صلحبان سازمان ملل متحد که جان خود را در عملیات صلحبانی از دست داده اند، پرداخت.

 ان. اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آشکار کرده است که می خواهد اجلاس برنامه ریزی شده سران گروه ۷ را به ماه سپتامبر امسال موکول کند. او همچنین می گوید که در نظر دارد چهار کشور غیر عضو را نیز به این گردهمایی دعوت کند تا پیرامون چین گفت و گو کنند.

دویچه وله: جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا اگرچه مخالف هم هستند ولی بر سر تحریم  نورد استریم دو اتفاق نظر دارند و قصد دارند شرکت‌ها و کشتی‌های درگیر در ساخت‌وساز این پروژه را مجازات کنند.یک منبع ناشناس به خبرگزاری رویترز گفته است که قرار است دو سناتور آمریکایی هفته آینده مجازات‌های تنبیهی را علیه طرح احداث خط لوله گازی نورد استریم دو پیشنهاد کنند. طبق این طرح مدیران ارشد این شرکت‌ها تحریم می‌شوند، حق ورود به آمریکا را از دست می‌دهند و سپرده‌های بانکی آنها در آمریکا ضبط می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت خارجه ازبکستان اعلام کرد: اولین نشست سه‌جانبه این کشور با افغانستان و آمریکا به صورت ویدئوکنفرانس با موضوع بررسی تحولات افغانستان برگزار شده است. این نشست سه‌جانبه با حضور عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبکستان ،‌دیوید هیل معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان برگزار شده و طرف‌ها از نهایی شدن توافق سیاسی روز ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) درباره تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و تاسیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و همچنین ادامه روند آزادی زندانیان توسط دولت و گروه طالبان استقبال کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *