جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

نیویورک – ایرنا- اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم.

Loading

رسانه ها؛ ثبات سیاسی افغانستان درگروی یک توافق و…

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: توافق عبدالله عبدالله و اشرف غنی، پیش بینی جورج سوروس از پایان اتحادیه اروپا، واکنش فرانسه به طرح غیرقانونی الحاق کرانه باختری، تاکید پارلمان عربی بر مداخله فوری نهادهای بین المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت تل‌آویو در دبی، تداوم بحث و جدلها درباره پست‌های خالی دولت الکاظمی، واکنش سازمان ملل به کشتار غیرنظامیان توسط حفتر در لیبی، کاهش تولید نفت عربستان، اجرای طرح ریاضت اقتصادی عربستان، سفر پمپئو به اسرائیل و مذاکره بر سر نقش ایران در منطقه، گفتگوی ترامپ با نخست‌وزیر جدید عراق، واکنش کاخ سفید به پیشنهاد ایران در رابطه با تبادل زندانیان و  واکنش ترکیه به اتهام «تنش‌زایی» در منطقه مدیترانه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی عبدالله عبدالله اعلام کرد که دو طرف در باره کلیات دولت آینده به توافق رسیده‌اند اما بحث در باره جزئیات آن هنوزهم ادامه دارد و هر ساعت احتمال پیشرفت وجود دارد.«امیدمیثم» گفت که امیدواری وجود دارد که تا آخر هفته برخی موارد باقی مانده هم نهایی شده و به وضعیت کنونی پایان داده شود.وی گفت که دولت آینده بین اشرف غنی و عبدالله ۵۰ – ۵۰ خواهد بود و مذاکرات هنوزهم ادامه دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جورج سوروس پیش‌بینی کرده که ویروس کرونا می‌تواند پایان اتحادیه اروپا باشد. جورج سوروس، میلیاردر سرشناس آمریکایی-مجارستانی که در عین حال او را پایه‌گذار ایده انقلابهای مخملی نیز میدانند، تردیدهای خود را نسبت به احیای اتحادیه اروپا که به گفته وی یک “اتحادیه ناقص” است ابراز کرده و گفت: ریاست آلمان بر بانک مرکزی اروپا یکی از علت‌های این نگرانی است.سوروس 89 ساله همچنین گمان می‌کند که پاندمی ویروس کرونا می‌تواند به “کاپیتالیسمی که ما آن را می‌شناسیم” پایان دهد.

الکوثر فارسی: فرانسه خواستار پاسخ قاطعانه به طرح غیرقانونی الحاق کرانه باختری شد. سه دیپلمات اروپایی اعلام کردند فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرده است رژیم صهیونیستی را در صورت پیشبرد طرح غیرقانونی الحاق کرانه باختری، با پاسخی محکم و قاطعانه تهدید کند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است بحث‌ها و مذاکرات کابینه در خصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی در ماه ژوئیه (اواخر تیرماه و اوایل مردادماه) آغاز خواهد شد.

العالم فارسی: رئیس پارلمان عربی خواهان مداخله فوری جامعه بین الملل و پارلمان های منطقه ای و بین المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها شد.«مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی تاکید کرد : ما گزارش های مربوط به نقض حقوق فلسطینی ها از سوی نظامیان اسرائیلی را در خاک فلسطین رصد کردیم.السلمی تصریح کرد: در این گزارش ها به شهادت و مجروحیت فلسطینی ها به دست نظامیان اسرائیلی و تداوم محاصره اشاره شده است.

خبرگزاری فارس: یک خبرگزاری از توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت این رژیم در دبی به صورت موقت خبر داد.امارات عربی متحده از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدت داده است.

خبرگزاری تسنیم: منابع سیاسی عراق از تداوم بحث و جدلهای جریان های سیاسی درباره کاندیداهای تصدی پست‌های خالی دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خبر دادند.روزنامه الصباح عراق امروز سه شنبه در گزارشی به قلم «مهند عبدالوهاب» به بررسی بحث و جدلها برای معرفی کاندیداهای پست‌های خالی دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پرداخت و به نقل از منابع کُرد عراقی نوشت: فواد حسین و خالد شوانی از بارزترین کاندیداهای تصدی وزارتخانه‌های خارجه و دادگستری در دولت الکاظمی هستند.

آناتولی  ترکیه: دبیرکل سازمان ملل متحد حملات شبه‌نظامیان وابسته به حفتر علیه غیرنظامیان و فرودگاه «معتیقه» در لیبی را به شدت محکوم کرده و بر توقف خشونت در این کشور تاکید کرد.استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روزانه خود اظهار داشت: آنتونیو گوترش، دبیر‌کل سازمان ملل حملات شبه نظامیان خلیفه حفتر علیه غیرنظامیان و همچنین «معتیقه» تنها فرودگاه بین المللی لیبی که با همکاری ترکیه و ایتالیا فعال است٬ را به شدت محکوم کرد. دوجاریک تصریح کرد: “طرفهای درگیری درخواست آتش‌بس جهانی گوترش را رعایت نکرده اند. این باعث ناامیدی وی شده است”.

رادیو چین: وزارت انرژی عربستان سعودی از شرکت نفت آرامکو خواست تا علاوه بر میزان قبلی کاهش تولید نفت که ریاض در توافق اوپک‌پلاس به آن متعهد شده‌است، یک میلیون بشکه دیگر از تولیدات روزانه خود را در ماه آینده میلادی کاهش دهد.یک مقام مسئول در وزارت انرژی این کشور اعلام کرد که تولید شرکت نفت عربستان (آرامکو) در ماه ژوئن (خرداد و اوایل تیر) روزانه یک میلیون بشکه کم خواهد شد.

 ان. اچ.کی ژاپن: عربستان سعودی برای تقویت نظامی مالی کشور که به علت همه گیری جهانی ویروس کرونا آسیب جدی دیده است، اقدامات ریاضت اقتصادی اعلام کرده است.این اقدامات شامل سه برابر کردن مالیات بر ارزش افزوده و به تعلیق هزینه های عمومی می شود که انتظار می رود هزینه ها را به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال سعودی یا تقریبا ۲۷ میلیارد دلار پایین بیاورند.

دویچه وله:  قرار است پمپئو فردا چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت (۱۳ مه) با مقامات اسرائیل از جمله بر سر حضور و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت‌وگو کند.به همین دلیل مراسم ادای سوگند دولت ائتلافی جدید اسرائیل یک روز به تعویق افتاده است.گفته می‌شود که او برای گفت‌وگو با بینامین نتانیاهو و بنی‌گانتس راهی بیت‌المقدس خواهد شد.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر دوشنبه با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق بصورت تلفنی گفتگو کرد و به او برای تشکیل دولت جدید عراق تبریک گفت. بنا بر اعلام جاد دیر، سخنگوی کاخ سفید «آقای ترامپ در جریان این گفتگو، ضمن تاکید بر حمایت کامل آمریکا از عراق در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، خواستار همکاری بیشتر دو کشور برای شکست قطعی داعش شد.»

اسپوتنیک روسیه: مقام عالیرتبه وزارت امنیت داخلی آمریکا، تهران را به عدم تمایل پذیرش شهروندانش متهم کرد.کن کوچینلی مقام عالیرتبه وزارت امنیت داخلی آمریکا نسبت به پیشنهاد ایران در باره تبادل زندانیان واکنش نشان داد و تهران را به عدم تمایل پذیرش شهروندانش متهم کرد.

خبرگزاری مهر: وزارت خارجه ترکیه بیانیه مشترک ۴ کشوری که اقدامات آنکارا در منطقه مدیترانه را عامل بی‌ثباتی تلقی کرده بودند؛ زیر سوال برد. وزارت خارجه ترکیه به اقدام فرانسه، قبرس، یونان و مصر در صدور بیانیه‌ای مشترک که در آن توافق آنکارا با دولت وفاق ملی لیبی را تهدیدی برای ثبات منطقه تلقی کرده بود؛ واکنش نشان داد و آنها را به برخورداری از استانداردهای دوگانه در موضع‌گیری نسبت به مناقشات دریای مدیترانه، متهم کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *