جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»

نتانیاهو بار‌ها ادعا کرده که مسئله فلسطین از دستور کار جهانی خارج شده و اینکه تشکیلات خودگردان فلسطینی باید تضعیف و حاکمیت حماس در غزه تقویت شود. وی روابط با یهودیان آمریکا و حزب دموکرات را به نفع پیش بینی جنگ یاجوج و ماجوج هیگی تخریب نموده است؛ و پس از تمام اینها، راست گرایان همچنان به خود جرات می‌دهند بگویند که این اردوگاه چپ است که باید از خواب غفلت برخیزد.

Loading

رسانه ها؛رکود پیامد کرونا برای اروپا و…

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  اذعان به رکود اقتصادي شديد در اروپا، گام جدید «کنیست» برای توسعه دایره اشغالگری رژیم صهیونیستی، تشکیل جلسه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای بررسی شکایات ضد نتانیاهو، هشدار عصائب اهل الحق عراق به آمریکا، آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان، خوش‌بینی ترامپ به تولید واکسن کرونا تا پایان ۲۰۲۰، ادعای پمپئو درباره منشاء ویروس کرونا، واکنش سناتور روس به ادعای آمریکا درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا در چین، کاهش چشمگیر شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا و فرانسه، پیشتازی بایدن بر ترامپ در ۴ ایالت کلیدی آمریکا، تقابل چین با آمریکا در سازمان ملل بر سر تایوان، جزئیات تازه از عملیات ارتش آمریکا علیه بن لادن و تسلط نیروهای دولت وفاق ملی بر چند پایگاه دیگر در جنوب طرابلس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 خبرگزاری صدا و سیما: کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا از رکود ۵ تا ۱۰ درصدی در اقتصاد کشور‌های اروپایی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.پائولو جنتیلونی (Paolo Gentiloni) کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت:شاهد رکود ۵ تا ۱۰ درصدی در اقتصاد کشور‌های اروپایی به خاطر شیوع کرونا خواهیم بود. پیش از این نیز فرانسه و آلمان درباره رکود شدید اقتصادی در این دو کشور در نتیجه شیوع کرونا هشدار داده بودند.

خبرگزاری مهر: یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون اجرایی کردن حاکمیت مجعول این رژیم بر دره اردن و شهرک های کرانه باختری را ارائه داد. «می گولان» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) روز گذشته پیش نویس قانون اجرایی کردن حاکمیت این رژیم بر دره اردن (غور اردن) و شهرک های کرانه باختری را ارائه داد.شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ایلی کوهن وزیر اقتصاد این رژیم نیز از پیش نویس این قانون حمایت می کند.

الکوثر فارسی:  دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از تشکیل جلسه بررسی شکایات ضد نخست‌ وزیر این رژیم خبر داد. «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید و «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و نخست وزیر کنونی اسرائیل 21 آوریل برای تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی توافق کردند. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی به پرونده های متعدد فساد متهم است و دادستانی کل رژیم صهیونیستی حدود 2 ماه قبل، کیفرخواست او را به دادگاه قدس اشغالی ارائه کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جنبش عصائب اهل الحق عراق بار دیگر نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور را تهدید کرد.این جنبش در بیانیه‌ای که به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس خود منتشر کرد، بر ثبات موضع مخالف خود با حضور آمریکا و متحدانش در عراق تاکید کرد. در این بیانیه آمده است، پافشاری اشغالگران برای بقا در عراق مغایر با تصمیم ملت است که به تصویب پارلمان هم رسید. مصوبه پارلمان خواستار اخراج فوری نیروهای آمریکایی است.

یورونیوز:  آخرین اطلاعات ثبت شده در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا در جهان از ابتلای بیش ۳ و نیم میلیون نفر حکایت دارد.این درحالیست که برغم کاهش میزان ابتلا و مرگ ناشی از شیوع این ویروس مرموز در مقایسه با نقطه اوج انتشار آن در ماه گذشته میلادی، حدود ۲۵۰ هزار نفر در سراسر جهان تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.در این میان آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی طی روزهای اخیر بیشترین موارد تازه ابتلا به ویروس را به خود اختصاص داده اند .

دویچه وله: رئیس جمهوری آمریکا ابراز اطمینان کرده که تا پایان سال جاری میلادی واکسن بیماری کووید- ۱۹ تولید خواهد شد. دونالد ترامپ هم‌چنین پیش‌بینی شمار قربانیان کرونا در آمریکا را به “تا ۱۰۰ هزار نفر” افزایش داد. او در گفت‌وگویی که از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز پخش شد تاکید کرد که برخی شرکت‌های داروسازی در مسیر تولید این واکسن خیلی به موفقیت نزدیک هستند.

آناتولی  ترکیه:  وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد منشا ویروس کرونا آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی درباره پاندمی کرونا اظهار داشت: دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد منشا ویروس کرونا «کووید-19»، آزمایشگاهی در ووهان چین است.

خبرگزاری تسنیم:  “پوشکوف” سناتور روس معتقد است: اتهام‌زنی مقامات آمریکایی به چین درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا در شهر ووهان، تنها برای ایجاد “اثر دشمن خارجی” و استفاده از آن برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات است. “آلکسی پوشکوف” عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که اتهامات وارده از سوی مقامات واشنگتن به چین در خصوص تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا، تنها برای ایجاد “اثربخشی دشمن خارجی” در شرایط مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده مورد نیاز دونالد ترامپ، رهبر آمریکا است.

رادیو چین: شمار جان‌باختگان کرونا در ۲ کشور ایتالیا و فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته کاهش چشمگیری داشت و به پایین ‌ترین حد در هفته ‌های اخیر رسید.تاکنون ۲۴ هزار و ۸۹۵ نفر در فرانسه به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.فرانسه و ایتالیا در هفته‌های گذشته تدابیر سختگیرانه‌ای برای مقابله با کرونا اتخاذ کرده‌اند.

العالم فارسی:  نمایندگی دایم چین در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای از حمایت های آمریکا از تایوان برای مشارکت در سازمان ملل انتقاد و با آن مخالفت کرد. در این بیانیه که تارنمای «یی سی» چین آن را منتشر کرده، آمده است: آمریکا در شرایطی از ورود تایوان به سازمان ملل متحد و مشارکت در آن استقبال و حمایت می کند که خود جلوی صدور روادید برای برخی مشارکت کنندگان را می گیرد. نمایندگی چین تاکید کرد این کشور از حق حاکمیت خود حراست می کند و از آمریکا می خواهد به اصل «چین واحد» و بیانیه های مشترک دو کشور در باره تایوان پایبند باشد.

اسپوتنیک روسیه:  عضو سابق نیروهای ویژه آمریکا که گلوله مرگ بار را به سرکرده سابق القاعده شلیک کرده بود، جزئیات جنجالی را درباره این عملیات برملا کرد. راب اونیل، نظامی سابق آمریکایی تاکید کرد، آموزش‌ها برای عملیات هفته‌ها در منطقه کوهستانی در آمریکا قبل از اعزام تیپ ششم ناوی سیلز به پاکستان برای انجام عملیات ادامه داشت.

خبرگزاری ایرنا:  نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، جو بایدن در چهار ایالت کلیدی آمریکا که در انتخابات ۲۰۱۶ نقشی تعیین‌کننده داشته، از دونالد ترامپ پیشی‌ گرفته‌ است. نظرسنجی جدید ایپسوس-رویترز نشان می‌دهد «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا از دونالد ترامپ پیشی گرفته و آرای او ۴۵ در برابر ۳۹ درصد است. بایدن در حال حاضر در ایالت‌های مهم و کلیدی مانند فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیشتاز است.این ایالت‌ها در سال ۲۰۱۶ بیشترین حمایت را از جمهوری خواهان و ترامپ داشته‌اند.

خبرگزاری فارس: نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از تسلط بر چند پایگاه جدید و تأمین امنیت منطقه اطراف اردوگاه حمزه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند. دفتر اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای از تسلط نیروهای این دولت بر پایگاه‌های جدید در جنوب طرابلس خبر داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *