جدیدترین مطالب

پاسخ هوشمندانه السودانی به انتقاد بایدن از عملیات «وعده صادق» ایران

شورای راهبردی آنلاین – گزارش: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید قدرتمند ظاهر شد و به ویژه دفاع شایسته‌ای از فلسطین داشت و به انتقاد رئیس جمهور آمریکا از عملیات «وعده صادق» ایران در هدف گرفتن رژیم صهیونیستی پاسخ هوشمندانه ای داد.

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع بود

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود

وزیر امور خارجه امشب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی گفت: پاسخ نظامی به حمله رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی این رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

Loading

رسانه ها؛ پایان ابهام بزرگ و…

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  بازگشت کیم جونگ اون به صدر رسانه ها، اعتراضات ضد قرنطینه در سراسر آمریکا، افزایش قربانیان کرونا در آمریکا، هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص  دنیاگیر شدن ویروس کرونا، رد ادعای کرونایی آمریکا از سوی چین، تهدید جدید ترامپ علیه چین به بهانه شیوع ویروس کرونا، درگیری گروههای تروریستی در شمال سوریه، توافق شبه‌نظامیان حامی امارات با دولت یمن در جزیره سقطری یمن، پارلمان انگلیس خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و ادامه تنش ها در لیبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از ۲۰ روز غیبت، برای نخستین بار در انظار عمومی دیده شد.در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعدد و تائید نشده‌ای درباره مرگ یا وخامت شدید حال وی و گمانه‌زنی‌ها پرشماری درباره رهبر آینده کره شمالی منتشر شده بود. رادیو مرکزی کره شمالی روز شنبه ساعت ۶ صبح بخش بامدادی اخبار خود را با خبر حضور عمومی رهبر این کشور آغاز کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): معترضان در کالیفرنیای آمریکا و دیگر مناطق و ایالت‌های این کشور که از تداوم تدابیر الزامی مربوط به در خانه نگه داشتن مردم از بابت مقابله با کروناویروس و بیکار شدن میلیونها نفر در اثر این تدابیر ناراضی هستند، اقدام به برپایی اعتراضات و نقض تدابیر مربوط به قرنطینه اجباری کردند.

العالم فارسی: قربانیان کرونا در آمریکا به مرز 65 هزار نفر رسید. طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 64 هزار و 943 نفر و مجموع مبتلان این ویروس به یک میلیون 103 هزار و 461 مورد افزایش یافت.آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا در جهان را دارد .

 ان. اچ.کی ژاپن: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد : با دنیاگیر شدن ویروس کرونا، هنوز وضعیت اضطراری جهانی است. سازمان جهانی بهداشت می گوید هنوز دنیاگیر شدن ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری جهانی بهداشتی می داند و درباره گسترش بیشتر این ویروس در کشورهایی با سیستم های درمانی ضعیف تر ابراز نگرانی کرده است.تدروس آدانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در مقر این سازمان در ژنو یک کنفرانس خبری برگزار کرد.

تی .آر.تی ترکیه: چین، این ادعاها را که نوع جدید ویروس کرونا (Kovid-19) از آزمایشگاهی در ووهان خارج شده است را رد کرد.گنگ شوان سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در موسسه ویروس شناسی ووهان اظهار داشت: این موسسه قادر به طراحی و ایجاد Kovid-19 نیست و هرگز چنین کاری نکرده است.گنگ در ادامه سخنان خود اظهار داشت، منبع ویروس یک مشکل پیچیده علمی است و باید توسط دانشمندان و متخصصان مورد بررسی قرار گیرد.

پارس تودی:  با همه گیری کرونا در جهان، اکنون آمریکا به کانون اصلی شیوع و قربانیان ناشی از این ویروس مرگبار تبدیل شده و از سوی دیگر افزایش انتقادها از نحوه مدیریت دولت واشنگتن در قبال کرونا موجب شده تا «دونالد ترامپ» رییس جمهوری به متهم سازی چین و تهدیدات فزاینده علیه پکن بپردازد. دونالد ترامپ روز دوشنبه در اظهاراتی تهدید آمیز گفت: “به دلیل شیوع ویروس کرونا جریمه‌هایی را علیه چین وضع خواهیم کرد. هنوز مبلغ نهایی که از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا خواهیم گرفت را مشخص نکرده‌ایم.

الکوثر فارسی: منابع سوری از درگیری میان نیروهای تحت‌حمایت ترکیه و همچنین درگیری میان شبه‌نظامیان کُرد با نیروهای ترکیه در شمال سوریه خبر دادند. منابع سوری امروز (شنبه)، گزارش کردند که نیروها تحت حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه  از سویی با یکدیگر به جان هم افتادند و از سویی دیگر، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با نیروهای ترکیه در شمال سوریه درگیر شدند.

آناتولی  ترکیه:  دولت یمن و شبه‌نظامیان حامی امارت متحده عربی برای پایان دادن به درگیری‌ها در جزیره «سقطری» توافق کردند.یکی از مسئولان محلی یمن اعلام کرد: دولت یمن و گروه «شورای انتقالی جنوب» در جنوب این کشور برای پایان دادن به ناآرامی‌ها و درگیری‌های اخیر در استان سقطری به توافق رسیده‌اند. وی افزود: این توافق‌نامه در مرکز فرماندهی ائتلافی به رهبری عربستان سعودی در جزیر استراتژیک «سقطری» به امضا رسید.

خبرگزاری فارس: 130 عضو پارلمان انگلیس با ارسال نامه‌ای از نخست‌وزیر این کشور درخواست کردند که در صورت پیشبرد طرح «بنیامین نتانیاهو» در الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی، تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی وضع شود.۱۳۰ نفر از اعضای پارلمان انگلیس از جمله وزرای سابق کابینه محافظه‌کار، با ارسال نامه‌ای از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا درخواست کردند تا در صورتیکه کابینه ائتلافی جدید «بنیامین نتانیاهو» طرح الحاق بخش‌‌های بزرگی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین اشغالی را پیش ببرد، تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی وضع کند.

خبرگزاری مهر: دولت وفاق ملی لیبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آتش بس یکجانبه از سوی «خلیفه حفتر» در طول ماه مبارک رمضان را نمی پذیرد. دولت وفاق ملی لیبی با اعلام آتش بس یکجانبه از سوی خلیفه حفتر، فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی مخالفت کرد. بر اساس این گزارش، دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرده است: حق دفاع مشروع از خود در برابر هر تهدیدی برای ما محفوظ است.پیشتر «خلیفه حفتر» فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی از برقراری آتش بس یکجانبه در این کشور در طول ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *