جدیدترین مطالب

نماز باران در بنگلادش

هزاران نفر از مردم بنگلادش روز چهارشنبه در داکا پایتخت این کشور نماز باران خواندند.

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفت این رژیم همچون امپراتوری روم و چنگیزخان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | اعتراف رسانه‌های اسرائیلی از اصابت موشک‌ به ساختمان محل استقرار نظامیان

رسانه های صهیونیستی گفت: دو ساختمان در أفیفیم مستقیما مورد اصابت موشک های شلیک شده از لبنان قرار گرفتند. همچنین این رسانه ها تایید کردند که موشک شلیک شده از لبنان به شهرک زرعیت در الجلیل غربی اشغالی اصابت کرده است./دانشجو

بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

در سالگرد واقعه تاریخی شکست حمله نظامی آمریکا در طبس قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صلابت در عملیات وعده صادق، پاسخ محکم و بازدارنده‌ای را در چارچوب اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل بویژه حق دفاع مشروع داده‌اند.

مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند

تهران – ایرنا – رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با بیان اینکه مردم این کشور، استقامت و مقاومت و شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند، گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده، ایرانیان با استقامت و شجاعت وصف‌ ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.

Loading

رسانه ها؛ توافق گروه ۷ برای بازگشایی اقتصادی و…

۱۳۹۹/۰۱/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  توافق گروه ۷ برای هماهنگی روند بازگشایی اقتصادی درجهان، پشتیبانی آنگلا مرکل و اتحادیه اروپا از سازمان جهانی بهداشت، اصلاح آمارهای تلفات کرونا در  چین، آمریکا درحال برنامه ریزی برای اقدامات خرابکارانه در سوریه،پارلمان رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه، افزایش درگیری و ناآرامی ها در لیبی، بیانیه مشترک مسکو و ریاض برای اقدام در بازار نفت، آزادی دومین گروه از زندانیان طالبان، ابراز رضایت نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از پیشرفت آتش بس ، انتقاد لندن از پکن ، تاکید مجلس نمایندگان آمریکا بر لزوم افزایش فشار به چین، اعلام وضعیت اضطراری سراسری در ژاپن به دلیل شیوع ویروس کرونا و هشدار سازمان ملل درباره خطر مرگ صدها هزار کودک بر اثر شیوع کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کاخ سفید اعلام کرد، رهبران گروه اقتصادی هفت بعد از دیدار تله‌کنفرانسی خود که با میزبانی دونالد ترامپ به عنوان رئیس فعلی این گروه برگزار شد بر سر هماهنگ کردن تلاش‌هایشان برای باز کردن مجدد اقتصادهایشان بعد از بحران شیوع کروناویروس و همچنین “تضمین وجود زنجیره‌های تامینی قابل اعتماد” در آینده توافق کردند.کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران گروه هفت وزرای دولت‌هایشان را مامور همکاری با یکدیگر به منظور آماده ساختن اقتصادهای این کشور برای بازگشایی امن کردند.

دویچه وله: پس از انتقاد شدید ترامپ از سازمان جهانی بهداشت، صدراعظم آلمان و اتحادیه اروپا پشتیبانی خود را از این سازمان اعلام کردند. مرکل در کنفرانس ویدئویی سران ۷ کشور صنعتی بر لزوم مبارزه مشترک جهانی برای غلبه بر کرونا تاکید کرد. مرکل در کنفرانس ویدئویی سران هفت کشور صنعتی جهان تاکید کرد پیروزی بر اپیدمی کرونا در جهان تنها با “اقدامات بین المللی قدرتمند و هماهنگ” امکان پذیر است.

خبرگزاری ایرنا: مقامات ووهان واقع در مرکز چین جایی که نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آنجا شناسایی شد امروز جمعه بعد از هفته ها، آمار مربوط به مرگ و میر و همچنین تعداد مبتلایان در این شهر را اصلاح کردند تعداد فوتی ها با افزایش ۱۲۹۰ نفری به سه هزار و ۸۶۹ تن و تعداد مبتلایان هم با افزایش ۳۲۵ نفری به ۵۰ هزار و ۳۳۳ تن رسید.بر این اساس، آمار قربانیان کرونا در چین که برای هفته‌ها ثابت و حدود ۳۳۰۰ نفر بود امروز جمعه با افزایش ۱۲۹۰ نفر به ۴۶۰۰ تن رسید.چین در روزهای گذشته با اتهام پنهانکاری و ارایه آمار غیرواقعی از سوی برخی کشورهای غربی مواجه شده بود.

 خبرگزاری صدا و سیما: گروهی از شبه نظامییان  در یک پایگاه نظامی آمریکایی آموزش دیدند تا به سازماندهی حملات تروریستی در سرزمین‌های تحت کنترل دولت سوریه بپردازند.اولگ ژوراولو، رئیس مرکز آشتی روسیه برای احزاب مخالف سوری گفت: این افراد پس از آنکه به ارتش سوریه تحویل داده شدند، اذعان داشتند که آمریکا درحال برنامه ریزی برای اجرای برخی اقدامات خرابکارانه در زیرساخت‌های نفتی و حمل و نقل سوریه است.

الکوثر فارسی: رئیس رژیم صهیونیستی، پارلمان این رژیم (کنست) را مأمور انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل کابینه کرد. پس از اتمام مهلت «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه  با ارسال نامه‌ای به «گانتز»، که هم‌اکنون ریاست کنست را نیز برعهده دارد، رسماً پایان مهلت وی برای تشکیل کابینه را ابلاغ کرد.

خبرگزاری فارس: نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر که طی روزهای گذشته شکست سنگینی را در ساحل غربی با واگذاری شهرهای آن منطقه به دولت وفاق ملی لیبی متحمل شدند می‌گویند که ظرف فقط چند روز آینده نبرد طرابلس را به نفع خود یکسره می‌کنند.سرتیپ «خالد المحجوب» یک فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر گفت که نیروهای هوایی ارتش ملی لیبی ضرباتی قوی به شبه نظامیانی که از چاد آمده بودند، وارد کرد.

العالم فارسی: وزیر انرژی روسیه و همتای سعودی‌اش پس از یک مکالمه تلفنی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، در صورت لزوم آماده هستند تا با اعضای دیگر اوپک پلاس در بازار نفت، اقدامی انجام دهند. الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه و عبدالله بن سلمان، همتای سعودی‌اش پس از یک مکالمه تلفنی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در صورت لزوم آماده هستند تا با اعضای دیگر اوپک پلاس در بازار نفت، اقدامی انجام دهند.

خبرگزاری مهر :طالبان اعلام کرده است که دومین گروه از زندانیان را در قالب مبادله زندانیان با دولت کابل روز پنجشنبه آزاد کرده است.این خبر را «سهیل شاهین»، سخنگوی گروه طالبان در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد و گفت که ۲۰ تن از سربازان و پلیس زندانی اداره کابل در منطقه دروازه سلطان غازی بابا مربوط مهترلام، مرکز ولایت لغمان از زندان رها شده اند.

خبرگزاری تسنیم: نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که پیشرفت بسیار خوبی برای توافق بر سر آتش‌بس در کل یمن حاصل شده است. «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که او از طرف‌های درگیر در یمن انتظار دارد در آینده‌ نزدیک بر سر آتش‌بس و از سرگیری مذاکرات به توافق برسند.

آناتولی  ترکیه: وزیر امور خارجه انگلستان تاکید کرد که دولت چین باید به سؤالات دشواری در مورد منشا کرونا و شیوع آن پاسخ دهد. دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلستان شامگاه پنجشنبه طی نشست روزانه خود اعلام کرد: چین باید به سؤالات دشواری در مورد چگونگی و منشا نوع جدید ویروس کرونا و اینکه آیا شیوع آن می توانست خیلی زودتر متوقف شود یا خیر پاسخ دهد.

تی .آر. تی ترکیه: کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در راستای تخصیص منابع نظامی بیشتر به منظور افزایش فشار به چین٬ پیش نویس قانونی را به کنگره پیشنهاد خواهد داد.دفتر مک تورنبری، نماینده جمهوریخواه و رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این کمیته در راستای تخصیص منابع نظامی بیشتر علیه چین در منطقه اقیانوس آرام٬ پیش نویس قانونی با عنوان « بازدارندگی هند-آرام» را به کنگره پیشنهاد خواهد داد.

 ان. اچ.کی ژاپن: دولت ژاپن وضعیت اضطراری ویروس کرونا را به سراسر کشور گسترش داده است. این وضعیت تا ششم ماه مه ادامه خواهد داشت.نخست وزیر آبه شینزو گفت که شدت گسترش این ویروس در شش استانِ هوکایدو، ایباراکی، ایشیکاوا، گیفو، آیچی و کیوتو نیز به همان میزان هفت استانی بوده که از ابتدا در آنها وضعیت اضطراری اعلام شده بود.

اسپوتنیک روسیه: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که صدها هزار کودک در سال 2020 به دلیل ابتلا به بیماری همه گیر کروناویروس در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت. رئیس سازمان ملل توضیح داد که در نتیجه رکود جهانی در طول سال 2020 ، بسیاری با کاهش درآمد روبرو خواهند شد. در نتیجه ، آنها صرفه جویی در تغذیه سالم را آغاز می کنند ، “و این به ویژه کودکان ، زنان باردار و مادران نوزادان را تحت تأثیر قرار می دهد.”

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *