جدیدترین مطالب

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

مصر: حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌باری برای صلح و ثبات منطقه به همراه دارد

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه درباره هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح هشدار داد. وی در سخنانی گفت: «هرگونه عملیات نظامی در رفح پیامدهای فاجعه باری برای اوضاع انسانی غزه و صلح و ثبات منطقه‌ای به همراه خواهد داشت».

اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای بریکس در روسیه آغاز شد

تهران – ایرنا – اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی(اف‌آی‌یو) کشور های عضو بریکس با حضور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در روسیه آغاز شد.

Loading

مشاور پوتین: سقوط اسد یعنی اشاعه تروریسم

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: مشاور ولادیمیر پوتین و رییس موسسه تحقیقات راهبردی روسیه از عزم مسکو برای جلوگیری از سقوط دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه گفت و هشدار داد سقوط دولت دمشق عامل انتشار تروریسم تا قفقاز و آسیای مرکزی خواهد بود.

لئونید رشتنیکوف (Leonid Reshetnikov) عصر یکشنبه با حضور در شورای راهبردی روابط خارجی، با دکتر سیدکمال خرازی، رییس شورا دیدار کرد.

در دیدار دکتر خرازی و رشتنیکوف درباره همکاری های دوجانبه میان شورای راهبردی روابط خارجی و موسسه تحقیقات راهبردی روسیه تبادل نظر شد.

دو طرف با مرور روابط تاریخی ایران و روسیه، به بررسی فرصت هایی پرداختند که در مقطع کنونی برای توسعه روابط دو کشور به وجود آمده است.

در این ملاقات تاکید شد که دو ملت ایران و روسیه نیازمند ارتباطات بیشتر هستند تا ضمن افزایش آگاهی از فرهنگ یکدیگر، امکان توسعه روابط در زمینه های مختلف فراهم آید. علاوه بر این، ظرفیت اقتصادی این دو کشور پرجمعیت مورد اشاره قرار گرفت و بر استفاده بیشتر از این ظرفیت تاکید شد.

وضعیت حساس منطقه ای به ویژه سوریه، عراق و یمن موضوع دیگر مورد بررسی در این دیدار بود.

آقای رشتنیکوف با اشاره به تروریسم در منطقه گفت: به دلیل استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم که دو کشور ایران و روسیه را نیز هدف قرار داده، لازم است همکاری های دوجانبه برای مقابله با این پدیده شوم گسترش یابد.

وی با اشاره به وضعیت سوریه نیز گفت: روسیه موضع خود را در این کشور تقویت کرده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد دولت بشار اسد سقوط کند. در واقع سوریه قلعه مستحکمی است که در صورت سقوط، تروریسم به دیگر کشورها، حتی تا قفقاز و آسیای مرکزی، کشیده می شود.

در پایان این ملاقات، دکتر خرازی و رشتنیکوف در جمع کارشناسان و صاحبنظران امور روسیه، در سالن اجتماعات شورای راهبردی روابط خارجی سخنرانی کردند و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *