جدیدترین مطالب

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

جنگ اسرائیل در غزه، بیش از ۳۳ هزار نفر را کشت که بیشترشان زنان و کودکان بودند. اسرائیل می گوید که دو هدف اصلی اش آزادی ۱۳۰ گروگان باقیمانده و انهدام گروه پیکارجوی حماس است، هدفی که منتقدان می گویند بیش از حد جاه طلبانه است و ناممکن.

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.
Loading

أحدث المقالات

گزارش سازمان ملل: اسرائیل هنوز مدارک کافی درباره اتهامات علیه انروا ارائه نکرده است

یک تحقیق مستقل سازمان ملل متحد درباره انروا، آژانس امداد و کاریابی این سازمان برای فلسطینیان، حاکی است اسرائیل «هنوز مدارک کافی برای اتهام‌زنی در زمینه عضویت صد‌ها تن از کارکنان انروا در گروه‌های تروریستی ارائه نکرده است». نتایج این بررسی ممکن است برخی از کشور‌های اهدا کننده کمک مالی به انروا را به از سر گیری اعطای کمک تشویق کند.

لغو مراسم سالانه انجمن قلم آمریکا به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه

نیویورک- ایرنا- انجمن قلم آمریکا که به دلیل  واکنش آن  به جنگ اسرائیل در غزه با نارضایتی گسترده  مواجه شده، مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است و ده ها نامزد این رویداد که قرار بود هفته آینده برگزار شود، اعلام کرده اند در این مراسم شرکت نخواهند کرد.

ادای احترام آیت‌الله رئیسی به رهبر استقلال پاکستان

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان، به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد و در بدو ورود با حضور در آرامگاه «محمدعلی جناح» به مقام «قائد اعظم» و رهبر استقلال این کشور ادای احترام کرد.

Loading

رسانه ها؛ اعتراض روسیه به نظامی‌سازی فضا و…

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعتراض روسیه به برنامه‌های آمریکا برای نظامی‌سازی فضا، انصراف ناتو از حضور در عملیات ترکیه در شمال سوریه ،تحریم های جدید انگلیس ضد سوریه ، استقرار نیروهای روسی در فرودگاه نظامی شرق فرات، ادعای دوباره شبه‌نظامیان کُرد  سوریه درخصوص «خودمختاری»، اعزام نیروهای تقویتی ترکیه به مرز مشترک با سوریه، سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در ادلب، تاکید مقامات پاکستانی بر تلاش برای ایجاد صلح در افغانستان، نظارت اتحادیه اروپا بر تحریم تسلیحاتی لیبی، اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه کمیسیون اروپا  در فضای مجازی، هشدار نانسی پلوسی به متحدان آمریکا در مورد همکاری با هوآوی ، از سرگیری فعالیت کاری شرکتهای چینی، درخواست بریتانیا از ژاپن برای افزایش اهداف انتشار گازهای گلخانه ای و هشدار گوترش درباره ترویج اسلام هراسی در جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد، برنامه‌های آمریکا به هدف استقرار تسلیحات در فضا باعث وارد شدن یک ضربه غیرقابل بازگشت به توازن امنیتی فعلی در حوزه فضا می‌شود. وزارت امور خارجه روسیه همچنین تأکید کرد، این کشور هیچ برنامه‌ای برای آنکه مشکلات موجود در فضا را با استفاده از تسلیحات حل کند، ندارد.

الکوثر فارسی: یک منبع در پیمان آتلانتیک شمالی گفت این پیمان قصد ندارد بند پنجم را در حمایت از عملیات نظامی ترکیه در ادلب سوریه فعال کند. این دیپلمات که در هیأت یکی از کشورهای عضو در مقر ناتو در بروکسل فعالیت می‌کند به خبرگزاری روسی «تاس» گفت: کشورهای ناتو از فعال کردن بند پنجم این پیمان به دلیل کشته شدن نظامیان ترک در ادلب حمایت نمی‌کنند.

اسپوتنیک روسیه: انگلیس هشت شخص و دو شرکت از سوریه را در لیست تحریم ها قرار داد. خاطرنشان می شود که این تصمیم پس از گسترش مشابه لیست تحریم های شورای اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از ‘دوره انتقال’ گرفته شده است.

خبرگزاری مهر:  نیروهای پلیس نظامی روسیه تجهیزات نظامی خود را در یک فرودگاه واقع در شرق فرات مستقر کردند. بر اساس این گزارش، فرودگاه نظامی الطبقه در استان الرقه سوریه واقع شده و در حال حاضر کنترل آن در دست نیروهای ارتش سوریه است. این نیروها و تجهیزات نظامی روسی پیش از این در شهر مسکنه واقع در حومه شرقی حلب مستقر بودند.

خبرگزاری فارس: شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ادعا کردند که خودمختاری، حق مشروع آنان بوده و به یک پروژه واقعی بدل شده است که نمی‌توان آن را از بین برد.«مظلوم عبدی» از فرماندهان نیروهای مزبور ادعا کرد که وضعیت سوریه نمی‌توانند مانند وضعیت سال 2011 باشد، بلکه باید [در حکومت سوریه] نقش بیشتری به کُردها داده شود.

تی .آر.تی ترکیه:  به منظور تقویت نیروهای نظامی مستقر در مرز مشترک ترکیه با سوریه از سوی نیروهای مسلح ترکیه ، تیم کماندویی ، خودروی زرهی و مهمات نظامی اعزام شد. خودروهای نظامی تحت تدابیر امنیتی به نیروهای نظامی مستقر در مرز هدایت شدند.

آناتولی ترکیه: سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش بس در ادلب واقع در شمال غربی سوریه شد.«مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش بس در ادلب واقع در شمال غربی سوریه شده و بحران جاری در ادلب به سطح وحشتناکی رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل سازمان ملل که به پاکستان سفر کرده است در دیدار با نخست وزیر و فرمانده ستاد ارتش پاکستان از نقش اسلام آباد در روند صلح افغانستان تقدیر کرد. وی تصریح کرد: امیدواریم که این تلاش‌ها ادامه پیدا کرده و منجر به برقراری صلحی فراگیر در کشور افغانستان شود.گوترش گفت: تغییر فضا در پاکستان و بیشتر شدن امنیت نشان دهنده این است که دولت و ارتش پاکستان علیه تروریست‌ها اقدامات موثری داشته‌اند.

دویچه وله: اتحادیه اروپا قصد دارد سواحل لیبی در دریای مدیترانه را تحت نظارت خود بگیرد. چهار هفته پس از کنفرانس لیبی در شهر برلین پایتخت آلمان، اتحادیه اروپا تصمیم قطعی گرفته است که از ارسال هرگونه سلاح به لیبی که درگیر جنگ داخلی است جلوگیری کند. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه ۲۸ بهمن در بروکسل تصریح کرده که این تحریم همراه با یک ماموریت دریایی به منظور کنترل مسیرهایی است که از آنها اسحله وارد لیبی می‌شود.

یورونیوز: کمیسر صنعت اتحادیه اروپا روز دوشنبه و پس از دیدار با مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک و مالک اینستاگرام و واتس‌اپ نسبت به اتخاذ تدابیر و قوانین سخت‌گیرانه در فضای مجازی هشدار داد. تی‌یری برتون، کمیسر صنعت اتحادیه اروپا گفت در صورتی که پلاتفورم‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در برابر محتوای نفرت‌پراکنانه، غیرقانونی و اخبار جعلی سامان ندهند، کمیسیون اروپا دست به کار خواهد شد.

العالم فارسی: رییس مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی هشدار آمیز به متحدان گفت: هیچ یک از متحدان سازمان اتلانتیک شمالی ” ناتو ” نباید تسلیم وسوسه پذیرش شرکت هوآوی چین در زیرساخت‌های ارتباطی خود شود. پلوسی در مقر متحدان ناتو در بروکسل با نشان دادن مواضع یکسان احزاب آمریکا در مورد شرکت هوآوی گفت: پذیرش این شرکت چینی در زیرساخت‌های ارتباطاتی اروپا به عنوان حمله به اطلاعات عمومی اروپایی ها است.

رادیو چین: 90 درصد از شرکت ها واقع در ناحیه تجاری مرکزی پکن از جمله شرکتهای فرامرزی با تکیه بر توانایی‎های خود همزمان با انجام کامل تدابیر لازم برای پیشگیری و مهار شیوع ویروس کرونای جدید، روال عادی کار خود را از طریق برگزاری نشست‎های آنلاین و حضور در محل کار تنها در موارد ضروری از سر گرفته‎اند.

 ان. اچ.کی ژاپن: بریتانیا از ژاپن خواسته است تا هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود را پیش از برگزاری کنفرانس آب و هوایی سازمان مللِ امسال افزایش دهد.تمام کشورهای امضاکننده توافقنامه پاریس باید تا پایان ماه میلادی جاری اهداف جدید کاهش گازهای گلخانه ای خود را به سازمان ملل ارسال کنند.

پارس تودی: “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به رشد اسلام هراسی در جهان، آن را پدیده‌ای غیرقابل تحمل خواند.گوترش با اشاره به حملات علیه پناهجویان و مهاجران از سوی سیاستمداران پوپولیست و گروه‌های راست گرای افراطی گفت: باید با قدرت با اسلام هراسی مبارزه کنیم. نفرت پراکنی یکی از مهمترین ابزارهای اسلام هراسی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *