جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ مصمم به خروج از ناتو است گفت که وی در صورت عهده داری مجدد ریاست جمهوری آمریکا می تواند به ناتو پشت کند.

ژاپن کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

تهران- ایرنا- پس از ناکامی رژیم صهیونیستی در متهم کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به مشارکت در عملیات ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطینی، شبکه «الجزیره» خبر داد که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری کمک‌های مالی خود به این آژانس است.

Loading

رسانه ها؛ ترامپ و چالشی به نام  عراق و…

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: فراخوان ترامپ برای کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق ، پایان دفاعیات وکلای ترامپ در سنا و جبهه لرزان جمهوری‌خواهان، شکایت فلسطین از آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل ، دیدار و گفت‌وگوی نتانیاهو با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران، سفر نتانیاهو به روسیه، انتقاد پکن از دخالت آمریکا در امور داخلی چین، عملیات بی سابقه موشکی و پهپاد‌ی مقاومت یمن، تحریم‌های جدید آمریکا علیه کریمه، حمله سایبری گسترده و بزرگ علیه تاسیسات برق رژیم صهیونیستی، آزادی شهرک «خان‌طومان» در شمال سوریه پس از گذشت بیش از سه سال و نیم، موافقت پارلمان اروپا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و امضای پیمان تجاری جدید آمریکای شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: دونالد ترامپ، جمهوری خواهان و دموکرات‌ها را به رای دادن “با جان و دل” به قطعنامه مربوط به جنگ عراق فراخواند. ترامپ در توئیتی نوشت: براساس قطعنامه مربوط به جنگ عراق که قرار است فردا در مجلس نمایندگان رای گیری شود، تعداد سربازان ما به 5000 نفر و کمتر از آن کاهش می یابد و من از همه، جمهوری خواهان و دموکرات ها، می خواهم که با جان و دل رای دهند!

دویچه وله :  وکلای ترامپ دفاع از او را در محاکمه استیضاح به پایان رساندند، اما جمهوری‌خواهان هنوز برای مسدود کردن خواست دمکرات‌ها مبنی بر احضار شاهدان دچار مشکل‌اند. به گفته رهبر جمهوری‌خواهان، “اکثریت کافی” برای این امر وجود ندارد.برخلاف آنچه انتظار می‌رفت جمهوری‌خواهان نمی‌توانند در جریان دادرسی استیضاح ترامپ در سنای این کشور، جلوی احضار شاهدان را برای شنیدن اظهارات آنها بگیرند.

آناتولی ترکیه:  فلسطین از آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل شکایت خواهد کرد. رئیس تشکیلات خودگردان  فلسطین ظرف دو هفته پیش‌رو از طرح به‌اصطلاح «صلح خاورمیانه» آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد.

العالم: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه در واشنگتن دیدار و درباره ایران رایزنی کردند. دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرده نتانیاهو و اسپر در این دیدار درباره همکاری‌های امنیتی دوجانبه گفت‌وگو کرده‌اند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته با وزیر دفاع آمریکا درباره «تهدیدهای منطقه‌ای» به خصوص ایران رایزنی کرده است.

خبرگزاری فارس:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفری به مسکو، جزئیات طرح موسوم به معامله قرن را برای رئیس‌جمهور روسیه تشریح کرد.نتانیاهو امروز (پنجشنبه) بعد از ورود به مسکو، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد و جزئیاتی از معامله قرن را برای او توضیح داد.

خبرگزاری ایرنا:  سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از تصویب «سیاست و طرح آمریکا درباره تبت در سال ۲۰۲۰» توسط آمریکا گفت: اقدام آمریکا به شدت ناقض قانون و قواعد مناسبات بین المللی است و با دخالت گستاخانه در امور داخلی چین، پیام اشتباه به تجزیه طلبان تبت ارسال می کند. «هوا چون اینگ» روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: چین ناخرسندی و مخالفت قاطعانه خود را از این اقدام آمریکا اعلام کرده است.

خبرگزاری صداو سیما: سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت : نیرو‌های یمنی، شرکت آرامکو در جیزان، فرودگاه‌های اب‌ها و جیزان و اهداف حساسی را در عمق خاک عربستان هدف قرار دادند. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری افزود:  نیرو‌های یمنی پس از آن، با انجام ضد حمله‌ای توانستند، منطقه «نهم» را آزاد کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده دور جدیدی از تحریم‌های مرتبط با اقدام روسیه در الحاق کریمه را در نظر گرفت و هشت شخص و یک شرکت راه‌آهن مستقر در مسکو را تحریم کرد. آمریکا یک سری تحریم‌ها در واکنش به الحاق کریمه از اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ تحمیل کرده است. مسکو از آن زمان، زیر ساخت نظامی در آن شبه جزیره را تقویت می‌کند.

خبرگزاری مهر: وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از حمله سایبری گسترده و بزرگ علیه نیروگاه‌های برق این رژیم خبر داد.«یووال استینیتس»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاسیسات برق و نیروگاه‌های این رژیم هدف یک حمله بزرگ سایبری قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری تسنیم:  ارتش سوریه شهر “خان‌طومان” در جنوب‌غرب شهر حلب را بعد از درگیری شدید با تروریست‌ها آزاد کرد.خان‌طومان در منطقه “جبل سمعان” در فاصله 10کیلومتری جنوب‌غرب حلب قرار دارد و به‌خاطر آن که به اتوبان حلب ــ دمشق نزدیک است از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

یورونیوز: پارلمان اروپا قراراست در یک رای گیری تاریخی شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تصویب کرد.۶۲۱ نماینده این پارلمان پس از بحث و گفتگو درباره طرح برکسیت به آن رای مثبت دادند و تنها ۴۹ نماینده با آن مخالفت کردند. پیش تر پارلمان بریتانیا این طرح را تصویب کرده است.

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده با امضای توافقنامه تجارت آزاد آمریکا – مکزیک – کانادا (USMCA) که جایگزین توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به NAFTA است، آن را به قانون تبدیل کرد. مذاکره مجدد بر سر پیمان نفتا یکی از وعده های اصلی انتخاباتی ترامپ بود. او می گوید که این توافق مشاغل کارگران آمریکایی را از آنها می گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *