جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینی ها در کرانه باختری، بیت المقدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸میلادی خواست از امروز و از زمان برگزاری نماز جمعه تا روز دوشنبه برای دفاع از مسجد الاقصی و به شکست کشاندن توطئه دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی از جمله «جماعت هیکل» به طور گسترده حضور یابند.

Loading
24بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ آغاز بکار کنفرانس ورشو و…

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست دو روزه موسوم به "صلح و امنیت در خاورمیانه" در ورشو ، هشدار گورباچف درباره عواقب جدی خروج آمریکا از پیمان موشکی، واکنش ناتو به استقرار موشکهای جدید هسته‌ای در اروپا، تاکید بیانیه مسکو بر برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، فروش ناو هواپیمابر از سوی چین به پاکستان، تاکید «مادورو» بر همبستگی کشورهای عربی و اسلامی با ونزوئلا، هشدار آمریکا به هند برای خرید نفت از ونزوئلا ، هشدار لاوروف به آمریکا درخصوص مداخله نظامی در ونزوئلا، تجهیز گسترده نظامی اروپا توسط امریکا برای مقابله با روسیه، هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش درگیری‌ها در شرق اوکراین و ادعای مایک پمپئو در رابطه با " جریان شمالی ـ 2 " از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله :  ورشو در حالى آماده برگزارى نشست دو روزه “صلح و امنیت در خاورمیانه” مى‌شود که شماری از مهم‌ترین کشورهاى درگیر در بحران خاورمیانه در آن حضور ندارند. وزیران امور خارجه آمریکا و لهستان عصر روز چهارشنبه ٢۴ بهمن (١۳ فوریه)  نشست “صلح و امنیت در خاورمیانه را افتتاح می‌کنند، اما گفته شده که پس از میهمانی رسمی شام امشب، کنفرانس کار اصلی خود را فردا با تشکیل چند کمیته آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم:آخرین رئیس جمهوری شوروی سابق گفت، از بین رفتن پیمان موشک‌های بردکوتاه و متوسط منجر به بی‌ثباتی اوضاع، مسابقه تسلیحاتی جدید و هرج و مرج سیاسی در جهان خواهد شد که نتایج آن گریبانگیر خود آمریکا نیز خواهد شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم،  روزنامه «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت:  “میخائیل گورباچف” آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی معتقد است که صرف نظر کردن از پیمان مربوط به نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط، منجر به بی ثباتی اوضاع در جهان، مسابقه تسلیحاتی جدید و هرج و مرج بیشتر در عرصه سیاست بین الملل خواهد شد.

خبرگزاری مهر: معاون دبیر کل ناتو امروز چهارشنبه اعلام کرد که با وجود وضعیت پیش آمده برای پیمان INF این سازمان برنامه ای برای استقرار موشک های جدید هسته ای در اروپا ندارد.به گزارش خبرگزاری مهر ، روسیه در واکنش به اقدامات آمریکا در خصوص پیمان INF اعلام کرده دقیقا همانند «آینه» خواهد بود و همان اقدامات واشنگتن را تکرار می کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پیش‌نویس بیانیه مشترک دیدار فلسطینی در مسکو بر حق برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در اراضی اشغالی در مرزهای ۱۹۶۷، ضرورت تضمین حق بازگشت بر اساس قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی تاکید دارد. مشارکت کنندگان در این گفت‌وگو آخرین تحولات پرونده طرح آشتی ملی فلسطین را مورد بررسی قرار داده و بر پایبندی خود بر توافقنامه قاهره و همکاری مشترک برای حل تناقض‌ها از طریق گفت‌وگو تصریح کردند.

خبرگزاری فارس: همزمان با پایان رزمایش دریایی پاکستان که با حضور 45 کشور انجام شد،چین تصمیم گرفت اولین و تنها ناو هواپیمابر ساخت خود را به منظور به روز کردن تجهیزات نیروی دریایی پاکستان، به این کشور بفروشد. به گزارش خبرگزاری فارس ، در همین حال، کارشناسان نظامی چین می گویند اخبار مربوط به فروش ناو هواپیمابر «لیااونینگ» به صورت رسمی تأیید نشده است.

الکوثرفارسی: رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای همبستگی با کشورش، افزود، هر حمله‌ای به ونزوئلا بی‌پاسخ نخواهد ماند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مادورو در این مصاحبه اعلام کرده است، واشگتن قصد دارد به ثروت‌های ونزوئلا دست‌اندازی کند و معارضان در این کشور، مزدوران و آلت دست واشنگتن هستند.

العالم:  مشاور امنیت ملی آمریکا در پی تلاش ونزوئلا برای دور زدن تحریم های نفتی این کشور، به هند برای افزایش خرید نفت از کاراس هشدار داد. به گزارش العالم، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته در توئیتی با هشدار به هند در خصوص خرید نفت ونزوئلا نوشت، رفتار کشورها و شرکت‌هایی که به دولت مادورو برای سرقت منابع غنی ونزوئلا کمک می‌کنند هرگز از نظر آمریکا فراموش نخواهد شد.

رادیو چین: وزیر خارجه روسیه گفت که با وزیر خارجه آمریکا گفتگویی تلفنی داشت و درباره ونزوئلا صحبت کرده است .سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه همچنین در پی گفتگو با وزیر خارجه فنلاند در مسکو گفت، اقدامات آمریکا در قبال ونزوئلا “بی‌شرمانه” است و ادامه داد: از همان ابتدا، ما از ابتکار عملی که مکزیک و اوروگوئه درباره ایجاد شرایطی برای یک گفتگوی ملی با حضور تمامی نیروهای سیاسی در ونزوئلا مطرح کرده بودند، حمایت کردیم.

اسپوتنیک روسیه: ایالات متحده قصد دارد تا وسایل حنگی زرهی چند منظوره خود را در اروپا برای مقابله با روسیه مستقر کند. به گزارش اسپوتنیک ، ارتش ایالات متحده امریکا، وسایل جنگی زرهی با سیستم بدون سرنشین، لیزری و سیستم دفاع ضد موشکی خود را در اروپا مستقر می نماید.

آناتولی ترکیه: مقامات سازمان ملل متحد در نشست امروز شورای امنیت با اشاره به تاثیر پذیری غیرنظامیان از درگیری‌های شرق اوکراین نسبت به افزایش آن هشدار دادند. میروسلاو ینکا، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی در جلسه ویژه شورای امنیت جهت بررسی تحولات شرق اوکراین، در خصوص احتمال استفاده از سلاح سنگین و استقرار آنان در نزدیکی منطقه موسوم به خط تماس نیروهای دولتی و جدایی طلبان طرفدار روسیه هشدار داد.

تی .آر.تی ترکیه:  پمپئو که در چهارچوب تماس های رسمی خود در لهستان بسر می برد، با وزیر امور خارجه این کشور یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داد.مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحد آمریکا ادعا کرد : پروژه ” خط لوله گاز جریان شمالی ـ 2 ” که قرار است گاز طبیعی روسیه را به آلمان انتقال دهد، امنیت انرژی اروپا را تهدید می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *