جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس

لندن – ایرنا – بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.

Loading

رسانه ها؛ هشدار کره شمالی به ترامپ و…

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار کره شمالی به رییس جمهوری آمریکا، وین میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام، هشدار روسیه به کشورهای اروپایی درباره نقض برجام، تاکید نانسی پلوسی براستیضاح ترامپ، تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، واکنش روسیه به بیانیه ناتو، شروط انصارالله یمن برای آغاز مذاکرات تازه، مخالفت وزارت خارجه آمریکا با آموزش دستگاه اطلاعاتی ریاض، جدیدترین موضع گیری ایتالیا درباره شهرک سازی رژیم صهیونیستی، درخواست سریلانکا از هند و چین، تشدید کنترل‌های مرزی در آلمان، تلاش اسرائیل برای تشکیل پیمان نظامی غربی-عربی علیه ایران و ادامه اعتصاب عمومی در فرانسه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

پارس تودی:  معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به رییس جمهوری آمریکا هشدار داد. «چو سون هوی» Choe son hui هشدار داد، اگر یک بار دیگر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را «مرد راکتی» خطاب کند، با «چالش بسیار خطرناکی» مواجه می‌شود. معاون وزیرخارجه کره شمالی این چالش را مشابه آنچه دو سال پیش وجود داشت توصیف کرد، زمانی که تنش بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن روبه افزایش گذاشت.

الکوثرفارسی: شهر وین امروز جمعه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران است. نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴  (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

العالم:  معاون وزیر خارجه روسیه به طرف‌های برجام درباره عمل به تعهداتشان ذیل این توافق هشدار داد.«سرگئی ریابکوف»  گفت که مشکلات مربوط به برجام در حال انباشته شدن هستند و این می‌تواند تلاش‌ها برای نجات آن را مختل کند. ریابکوف گفت: «مشکلات حل نمی‌شوند، انباشته می‌شوند. در نتیجه ممکن است خودمان را در وضعیتی ببینیم که اهمال طرف‌های برجام در خصوص تضمین ماندگاری این توافق -و نه اقدامات ایران برای کاستن از تعهداتش- موجب بازگشت‌ناپذیری اوضاع شود.»

یورونیوز:  نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این نهاد روند گام به گام اجرای طرح استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کرده است. به گفتۀ او رئیس جمهوری آمریکا از قدرت خود با اهداف شخصی سوء‌استفاده کرده و می‌توان گفت که «امنیت و منافع ملی آمریکا» را با خطر مواجه کرده است.

رادیو چین: وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در گفت و گو با شخصیت های دوست از محافل مختلف کره جنوبی در سئول گفت: این که چین دستاوردهای چشمگیری از توسعه به دست آورده، پیدا کردن یک راه توسعه صحیح است، به عبارت دیگر، راه سوسیالیسم با ویژگی چین زیر رهبری حزب کمونیست چین. این راه نه تنها با وضع ملی چین بلکه با توسعه عصر هماهنگ است؛ نه تنها موفقیت آن در عمل ثابت شده بلکه نشاط زیادی از خود نشان داده است؛ نه تنها پشتیبانی مردم چین را به دست آورده بلکه مورد درک و استقبال بیشتر کشورهای جهان نیز قرار گرفته است.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا تحریم های جدیدی را علیه شرکت ها و اشخاص حقیقی روسیه اعمال کرد که طبق ادعای حکومت ایالات متحده در جرایم سایبری دست داشته اند. وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه شرکت Evil Corp اعمال کرده که “سازمان مجرم روسیه در زمینه حملات سایبری و مسئول تهیه و توزیع بدافزار Dridex” نامیده شده است.

خبرگزاری صداو سیما:  وزیر امور خارجه روسیه گفت : مسکو و پکن، هدف تهدید‌های ناشی از گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند. سرگئی لاوروف اعلام کرد ناتو نه تنها به دنبال تسلط در منطقه اروپا – اقیانوس اطلس بلکه به دنبال تسلط بر خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) است. وی در حاشیه نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر براتیسلاوا پایتخت اسلوواکی، گفت: روسیه و چین در مسابقات تسلیحاتی با کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت نخواهند کرد، هر چند می‌دانند چگونه امنیت خود را کاملاً تضمین کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بر لزوم پایان تجاوزات سعودی- آمریکایی و محاصره یمن به منظور ورود به رایزنی‌های جدید تاکید کرد. علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت، هرگونه فراخوان برای آغاز رایزنی‌های جدید مستلزم توقف کلی تجاوزات و محاصره است. امروز معادله تغییر کرده و نمی‌توان دست‌بسته مقابل جنایات دشمن ایستاد.

خبرگزاری فارس: دردسرهای قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی هنوز برای ریاض ادامه دارد و این بار باعث رد پیشنهاد یک شرکت آمریکایی برای آموزش دستگاه اطلاعاتی سعودی شد. وزارت خارجه آمریکا اخیرا طرح پیشنهادی شرکت پیمانکاری «دین‌کورپ» برای آموزش مأموران دستگاه امنیتی عربستان سعودی را رد کرد زیرا نگران است فاجعه قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی منتقد ریاض دوباره تکرار شود.

خبرگزاری مهر:   دولت ایتالیا بار دیگر بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد. وزارت خارجه ایتالیا طی بیانیه‌ای پس از دیدار ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با همتای ایتالیایی خود در رم بار دیگر بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و حمایت این کشور از راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا: گوتابایا راجاپاکس رییس جمهوری سریلانکا روز جمعه در حساب تویتری خود ضمن درخواست از چین و هند برای سرمایه گذاری درکشورش، از دهلی نو و پکن درخواست کرد تا به هویت و حاکمیت سریلانکا احترام بگذارند.این پیام رییس جمهوری سریلانکا درست چند روز پس از پایان سفر او به هند منتشر می شود.

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور آلمان با وجود انتقادهای زیاد همچنان بر لزوم تشدید و تداوم کنترل‌های مرزی برای مقابله با هجوم پناهندگان که عاملی برای تضعیف پیمان شنگن است تاکید می‌کند. وزارت کشور آلمان اعلام کرده که می‌خواهد کنترل‌های سختگیرانه‌تر در مرزهای این کشور را به زمانی نامحدود گسترش دهد. به این ترتیب باید فشارهای سیاسی در سطح اروپایی برای مدرن سازی سیستم پناهندگی ایجاد شود.

آناتولی ترکیه:  اسرائیل خواستار تشکیل پیمان نظامی غربی -عربی به رهبری ایالات متحده آمریکا برای مبارزه با ایران شد.ایسرائیل کاتس وزیر امور خارجه اسرائیل طی مطلبی در توئیتر خاظهار داشت: خواستار تشکیل پیمان نظامی غربی-عربی به رهبری ایالات متحده آمریکا برای مبارزه با ایران هستیم.

تی .آر.تی ترکیه: دومین اجلاس چهارگانه ترکیه، انگلستان، آلمان و فرانسه، ماه فوریه در استانبول برگزار خواهد شد.اردوغان با یادآوری اینکه اجلاس چهارگانه ترکیه، انگلستان، آلمان و فرانسه را ترتیب داده اند، اعلام داشت که در این اجلاس بخصوص موضوع عملیات چشمه صلح در سوریه را مورد بررسی قرار داده اند.

دویچه وله : با اعتصاب عمومی در فرانسه زندگی اجتماعی مختل شده است. علاوه بر کارکنان مترو، کارکنان آتش‌نشانی، جمع‌آوری زباله، مدارس و درمانگاه‌ها هم تصمیم دارند دست از کار بکشند. آنها مخالف اصلاح قانون بازنشستگی توسط دولت هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *