جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

لندن – ایرنا – نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کرده و خواستار خویشتن‌داری طرف‌ها و جلوگیری از تشدید تنش‌ها شدند.

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد  

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

اسپوتنیک تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

Loading

رسانه ها؛ هشدار چین به آمریکا برسر هنگ کنگ و…

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: امضای لایحه حمایت از دموکراسی هنگ کنگ ازسوی ترامپ، واکنش چین به ادامه دخالتهای آمریکا در امور هنگ کنگ، مخالفت چین با خروج آمریکا از INF، برگزاری رزمایش مشترک چین، روسیه و آفریقای جنوبی، مذاکره واشنگتن و ریاض درباره بودجه حضور نیروهای آمریکایی در عربستان، ترامپ دشوارترین چالش اتحادیه اروپا، تاکید شی جین پینگ برحل مساله فلسطین، تهدید فرانسه به بازگشت تحریم‌ها ضد ایران، تاکید مجدد موگرینی بر ضرورت حفظ برجام، آزمایش جدید نظامی کره شمالی، کاهش کمک‌های آمریکا به ناتو  و واکنش استولتنبرگ، ابراز نگرانی سازمان ملل از سیاست مهاجرتی یونان و افزایش نفوذ آمریکا در امور داخلی بولیوی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، لایحه ای برای پشتیبانی از حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ را امضا و آن را قانونی کرده است. هدف از این لایحه کنترل احتمال از میان رفتن خودمختاری سطح بالای هنگ کنگ توسط دولت چین تحت اصل «یک کشور، دو سیستم» است. این لایحه همچنین اعمال تحریم بر مقامات چینی که در سرکوب هنگ کنگ دست داشته اند را امکانپذیر می کند.

رادیو چین: وزارت امور خارجه چین امروز پنج شنبه بیانیه‌ای را درباره قانونی شدن به اصطلاح «لایحه حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ» از سوی آمریکا منتشر و تاکید کرد: قانونی شدن به اصطلاح «لایحه حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ» از سوی آمریکا دخالت جدی در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین است و به طور جدی با قوانین بین المللی و معیارهای اساسی مناسبات بین المللی مغایرت دارد.

خبرگزاری مهر:   «ما ژائوشو» (Ma Zhaoxu) معاون وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در پکن دیدار کرد. معاون وزیر خارجه چین پس از این دیدار در یک نشست خبری اعلام کرد: چین با خروج ایالات متحده از معاهده منع موشک‌ های هسته‌ ای میان‌برد (INF) مخالف بوده و نیز با چندجانبه‌ کردن این معاهده هم مخالفت دارد. این در حالیست که آمریکا از روز جمعه ۱۱ مرداد سال ۹۸ رسماً از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد (INF) با روسیه خارج شد.

خبرگزاری ایرنا: برای نخستین بار نیروی دریایی ارتش های چین، روسیه و آفریقای جنوبی یک رزمایش مشترک در کیپ تاون برگزار کرده اند. روزنامه چاینا دیلی روز پنجشنبه نوشت این رزمایش پنج روزه که از روز دوشنبه این هفته شروع شده، تازه ترین بخش از همکاری های نظامی سه کشور محسوب می شود و در نوع خود بی سابقه است.

خبرگزاری تسنیم:  ایالات متحده و عربستان سعودی در حال مذاکره درخصوص تامین بودجه حضور نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی هستند. برخی منابع با اعلام این‌که واشنگتن و ریاض در مورد «تقسیم بار مالی» در رابطه با افزایش شمار نظامیان آمریکایی در عربستان سعودی مذاکره می‌کنند، ادعا کردند که ماموریت این نیروها محافظت از این  کشور پادشاهی در برابر حملات احتمالی ایران به زیرساخت‌های مهم نفتی این کشور است.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس شورای اروپا گفت : شاید ترامپ دشوارترین چالشی باشد که اتحادیه اروپا با آن روبروست. دونالد توسک ضمن تاکید بر اینکه ترامپ برای از هم پاشیدن اتحادیه اروپا تلاش می‌کند گفت: رئیس جمهور آمریکا شاید بزرگترین و دشوارترین چالشی باشد که اتحادیه اروپا با آن روبروست. ترامپ از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا استقبال کرده، به اروپا برچسب «دشمن تجاری» زده و ارزش پیمان دفاعی دو سوی اقیانوس اطلس، ناتو، را زیر سوال برده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس جمهوری چین با اشاره به اینکه مساله فلسطین در مرکز مسایل خاورمیانه است، تاکید کرد: به نفع جامعه جهانی است که راه‌حلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین بیابد. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در پیام تبریکی به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطینی‌ها گفت: به نفع جامعه جهانی است که راه‌حلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین بیابد و به فلسطین و اسرائیل برای برقراری زندگی مسالمت‌آمیز و توسعه مشترک کمک کند.

یورونیوز: دولت فرانسه ضمن هشدار به ایران در مورد کاهش تعهدات هسته‌ای، این کشور را به اعمال سازوکار برجامی منجر به بازگشت تحریم‌ها تهدید کرد.ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: «(ایرانی‌ها) هر دو ماه یک بار شکاف را بیشتر می‌کنند به حدی که باید صریحا بگویم ما امروز داریم به اِعمال سازوکار حل اختلاف موجود در توافق (برجام) فکر می‌کنیم.»

الکوثرفارسی: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حفظ وحدت میان طرف های توافق هسته ای ایران موسوم به برجام تاکید کرد. فدریکا موگرینی در سخنانی در پارلمان اروپا افزود : این اتحادیه همچنان به ارزش دیپلماتیک و امنیتی برجام باور دارد و تلاش می‌کند تا وحدت میان طرف‌های این توافق را حفظ کند.

العالم:  ارتش کره جنوبی گفت که همسایه شمالی این کشور یک پرتابه ناشناس شلیک کرده است. ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که کره شمالی حداقل یک پرتابه نامشخص را شلیک کرده است. هنوز جزئیات بیشتری از نوع یا تعداد پرتابه‌های شلیک شده در دست نیست.

خبرگزاری فارس: برخی گزارش‌ها حاکی است که دولت ترامپ طبق سیاست جدید در صدد است از این هفته، کمک‌های آمریکا به ائتلاف ناتو را کاهش دهد. بنا به گزارش وبگاه «هیل»، مقام‌های ناتو و همچنین مقام‌های دفاعی آمریکا در چندین گزارش‌ تأیید کردند که دولت ترامپ به دنبال کاهش سهم خود در ناتو به حدود ۱۶ درصد از بودجه این سازمان است تا از این طریق بودجه آمریکا در ناتو را به آلمان نزدیک کند که حدود ۱۴.۲ درصد از بودجه ناتو را پرداخت می‌کند.

آناتولی ترکیه: ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره اعتراض ترکیه به طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک و مخالفت آمریکا با طرح دفاعی این سازمان برای ترکیه که در آن پ.ک.ک/ی.پ.گ به عنوان «تهدید» قلمداد شده است، گفت: طرح، عزم و توانایی لازم برای دفاع از تمام متحدان خود را داریم.

تی .آر.تی ترکیه:  مرکل طی سخنانی در مجلس فدرآل آلمان به مناسبت 70 امین سالگرد تاسیس پیمان دفاعی ناتو ، به اهمیت این پیمان تاکید کرد.آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان همچنین اعلام کرد : ترکیه باید بعنوان عضو ناتو باقی بماند. وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه جهان دارای نظام چند قطبی که چین در آن نقش مهمی ایفا می کند، می باشد تاکید کرد : حراست از ناتو به نفع ماست.

دویچه وله :  نزدیک به ۴۰ هزار پناهجو در جزایر یونان در وضعیتی که کمیسر سازمان ملل آن را “رقت‌بار” خوانده به سر می‌برند. سازمان ملل خواهان بهبود فوری این وضعیت شده است. فیلیپو گراندی، کمیسر ویژه سازمان ملل پس از بازدید از اردوگاه‌های پناهجویان واقع در جزایر یونانی دریای اژه، وضعیت این اردوگاه‌ها را “رقت‌بار” دانست و از یونان خواست هرچه زودتر این شرایط را بهبود بخشد.

پارس تودی :  تحولات سیاسی در بولیوی با گذشت بیش از یکماه از کودتای آرام در این کشور ادامه دارد. “کارن لونگاریک” وزیر امور خارجه دولت موقت بولیوی ،”والتر اوسکار سرات”  را به عنوان سفیر این کشور در آمریکا منصوب کرد. بولیوی نیز از جمله کشورهایی است که همواره هدف واشنگتن بوده است به طوری که  مقامات وقت لاپاز بارها واشنگتن را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی و کودتا در این کشور منطقه آمریکای لاتین متهم کرده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *