جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 
Loading

أحدث المقالات

کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

لندن – ایرنا– «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار اخیرش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، آب پاکی را روی دوست او ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

تهران – ایرنا – جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر از پیشرفت در گفت وگوهای صلح و دستیابی به توافق اولیه در برخی از مسائل دوجانبه دادند

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

رسانه ها؛ حمایت آمریکا از شهرک سازی رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمایت صریح پمپئو از شهرک سازی رژيم صهيونيستی، ذوق زدگی «نتانیاهو» از تصمیم دولت آمریکا درباره شهرک‌سازی‌ها، واکنش اروپا ، اردن و روسیه به موضع گیری آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌ها، واکنش مقاومت فلسطین به سخنان پمپئو درباره شهرک‌سازی‌ها، آغاز رزمایش مشترک دریایی هند و قطر، آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تایوان ، هشدار چپن به آمریکا در مورد دخالت در تایوان، هشدار چاووش‌اوغلو به روسیه و آمریکا، تعیین ضرب‌الاجل برای نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق، واکنش کره شمالی به تعویق مانور نظامی آمریکا با کره جنوبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صداو سیما: در ادامه سیاست های حمایتی آمریکا از اشغالگران، وزیر خارجه آمریکا گفت : شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر با قوانین بین المللی نیست! مایک پمپئو گفت: شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر با قوانین بین المللی نیست! دراین حال، سفارت آمریکا در قدس (اشغالی) در خصوص سفر به قدس، کرانه باختری و غزه هشدار داد.

خبرگزاری مهر:   نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ذوق‌زدگی از تصمیم دولت ترامپ مبنی بر غیرقانونی ندانستن شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری استقبال کرد. بنیامین نتانیاهو پس  از اعلام سیاست جدید آمریکا درباره شهرک‌سازی‌های این رژیم در کرانه باختری، از این تصمیم استقبال و آن را «تصحیح یک اشتباه تاریخی» توصیف کرد.

خبرگزاری ایرنا: اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم دولت ترامپ درباره شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، اعلام کرد که این اتحادیه همچنان شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را غیرقانونی می‌داند.فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: موضع اتحادیه اروپا درباره سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین واضح است و بدون تغییر باقی می‌ماند: همه فعالیت‌های شهرک‌سازی براساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی است .

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه اردن نسبت به پیامدهای موضع گیری وزیر خارجه آمریکا در قبال حمایت از شهرک‌سازی‌ها هشدار داد. ایمن الصفدی تاکید کرد: شهرک سازی ها در فلسطین اشغالی نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه ها به شمار می آید.الصفدی تصریح کرد: این اقدام راه کار تشکیل دو کشور را از بین برده و مانع تحقق صلح فراگیر میشود.

خبرگزاری مهر:  وزارت خارجه روسیه به سخنان وزیر خارجه آمریکا در خصوص حمایت از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: موضع مسکو در قبال مسأله شهرک سازی ها در کرانه باختری تغییر نکرده است. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما پیشتر اعلام کرده ایم که این شهرک سازی ها غیر قانونی است.

خبرگزاری مهر: گروه های مقاومت فلسطین به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا در قبال حمایت از شهرک سازی های رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین به سخنان اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در قبال حمایت از شهرک سازی های رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.بر اساس این گزارش، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اظهارات پمپئو در این باره را محکوم کرد و آن را کاملا مغایر با قوانین بین‌المللی دانست.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای دریایی هند و قطر روز سه شنبه رزمایش پنج روزه دریایی خود با نام “خروش دریا” را در دوحه قطر آغاز کردند. این رزمایش شامل عملیات های زمینی، دریایی، نظارت بر آب ها و عملیات های ضد تروریستی است.نیروی دریایی هند با انتشار بیانیه ای دراین زمینه گزارش داد: رزمایش دریایی “خروش دریا” باعث افزایش همکاری ها میان نیروهای دریایی هند و قطر می شود.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ از آغاز فرآیند ثبت نام نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری روز ۱۱ ژانویه 2020 تایوان خبر داد. ثبت نام نامزدها در کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان از روز گذشته (دوشنبه) آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد. «تسای اینگ ون» رئیس جمهور کنونی از حزب حاکم پیشروی دموکراتیک که ذهنیت استقلال از چین را دارد، قرار است بزودی نامزدی خود را ثبت کند.

خبرگزاری ایرنا:  «وی فونگ خه» وزیر دفاع چین در ملاقات با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در تایلند به او هشدار داده است که چین هرگز استقلال تایوان را تحمل نخواهد کرد و واشنگتن باید از دخالت در امور این جزیره خودداری کند. وزیر دفاع چین در این دیدار تاکید کرده است چین به دنبال حل صلح آمیز مساله تایوان است و اعزام این ناو هواپیمابر هم هدف خاصی جز یک اقدام معمول نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آمریکا و روسیه به تعهدات خود درباره منطقه امن عمل نکردند و در صورت عدم پاکسازی این منطقه عملیات را آغاز می‌کنیم. مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی جلسه‌ای در پارلمان ترکیه درباره توافق حاصل شده بین ترکیه با روسیه و آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت: واشنگتن و مسکو به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): گروه‌های سیاسی عراقی سندی را امضا کردند و به نخست وزیر و رئیس پارلمان کشورشان ۴۵ روز فرصت داده‌اند تا اصلاحات سیاسی و اقتصادی را در راستای عملی کردند مطالبات تظاهرکنندگان اجرایی کنند.گروه‌های سیاسی عراق در نشستی به دعوت عمار حکیم رهبر جریان حکمت (اپوزیسیون) در منزلش که بدون حضور اعضای لیست سائرون به رهبر مقتدی صدر برگزار شد، تاکید کردند، در صورت ناتوانی عادل عبدالمهدی‌، نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس‌پارلمان در اجرای اصلاحات، اقدام به سلب رای اعتماد به دولت و برکناری نخست وزیر و رئیس پارلمان می کنند و سراغ انتخابات زودهنگام پارلمانی خواهند رفت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کره شمالی تاکید کرد که تصمیم اخیر آمریکا برای به تعویق انداختن مانور نظامی مشترکش با کره جنوبی را به عنوان امتیازی که بتواند پیونگ‌یانگ را به مذاکرات اتمی برگرداند، تلقی نمی‌کند. کیم یونگ چول، یکی از مقامات ارشد کره شمالی امروز سه شنبه گفت: اگر آمریکا می‌خواهد شاهد از سرگیری مذاکرات اتمی باشد، باید به طور کامل مانور نظامی مشترکش با کره شمالی را کنار بگذارد و از اقدامات خصمانه علیه پیونگ‌یانگ دست بردارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *