جدیدترین مطالب

جنون بیگانه هراسی

جنون بیگانه هراسی

بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: تنها کشور جهان که در قرن بیستم در خیابان هایش چراغ راهنمایی وجود نداشت تیرانا بود زیرا اکثر مردم هنوز با گاری اسبی تردد می‌کردند و ماشین شخصی وسیله بورژوایی تلقی می‌شد.

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت

وزارت دفاع طالبان افغانستان اعلام کرد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نواحی مرزی مشترک را در اقدامی تلافی‌جویانه بابت حمله هوایی این کشور همسایه به خاک افغانستان مورد هدف قرار داده است.

Loading

أحدث المقالات

حماس: اسرای اسرائیلی را مجانی تحویل نخواهیم داد

محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش اسرای اسرائیلی را به رایگان آزاد نخواهد کرد. وی درباره مذاکرات آتش بس با اسرائیل گفت: مذاکرات روز دوشنبه غیرمستقیم آغاز شد، اما هنوز زود است که بگوییم به نتیجه می‌رسیم یا خیر.

امیرعبداللهیان: موضوع ارایٔه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از ایرانیان خارج از کشور را ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای فراهم کردن حداکثر تسهیلات جهت تردد ایرانیان به وطن و سرزمین مادری، گفت: بی‌تردید موضوع ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

شهادت ۱۴ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به رفح

در صد و شصت و پنجمین روز تجاوز اشغالگران صهیونیست علیه غزه، رژیم اشغالگر کشتار جدیدی در شهر رفح انجام داد و خانه‌ای در این منطقه را هدف قرار داد که منجر به شهادت چندین فلسطینی شد.

Loading

رسانه ها ؛ برگشت دوباره ارتش آمریکا به سوریه و…

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ | دسته بندی نشده

شورای راهبردی آنلاین: احداث پایگاه های جدید آمریکا درسوریه، کاهش ساعات منع آمد و شد در پایتخت عراق، ادامه تحرکات برای استیضاح ترامپ، آغاز رسمی اجلاس سران «آ. سه. آن»، احتمال  استقلال اسکاتلند، تجدید توافق ضد مهاجرتی بین ایتالیا و لیبی، تحریم تولیدات آمریکا از سوی چین، انتقاد روسیه از اقدامات ناتو در برخورد با اوکراین ، انتصاب نخستین نماینده ویژه دولت چین در امور اروپا، روسیه و چین بزرگترین تهدیدهای پیش روی  آمریکا، برگزاری دومین دور مذاکرات هیات‌های نظامی ترکیه و روسیه، دیدار اردوغان و گوترش ، برگزاری تظاهرات معترضان در هنگ‌کنگ  و افزایش بودجه مخفی پنتاگون از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثرفارسی: شبه نظامیان کرد می‌گویند واشنگتن قصد دارد در منطقه «قامشلی» سوریه ۳ پایگاه کوچک تأسیس کند و اکنون در حال مکان‌یابی برای ساخت این پایگاه‌هاست. شبه نظامیان کرد مستقر در سوریه  گزارش‌های منتشرشده مبنی بر تصمیم آمریکا برای ساخت پایگاه نظامی جدید در شمال شرق سوریه را تأیید کردند.

العالم: اتاق عملیات بغداد از کاهش ساعات منع آمد و شد در پایتخت عراق خبر داد. در این بیانیه آمده است: ساعت منع آمد و شد که پیش از این از ساعت 12 شب تا 6 صبح بود کاهش یافته و از ساعت 2 تا 6 بامداد انجام می شود. ارتش عراق به دنبال شدت گرفتن اعتراضات در این کشور منع آمد و شد در بغداد اعمال کرده است.

خبرگزاری فارس:  وزارت دادگستری آمریکا صدها صفحه از یادداشت‌ها و اسناد گزارش بازپرس ویژه تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و تبانی کارزار دونالد ترامپ با مسکو را منتشر کرد. به دنبال پیروزی حقوقی دموکرات‌ها در موضوع تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ و حکم قاضی فدرال به وزارت دادگستری آمریکا برای همکاری با این تحقیقات و انتشار علنی گزارش «رابرت مولر»، این وزارتخانه صدها صفحه از یادداشت‌های مربوط به این گزارش را منتشر کرد.

خبرگزاری صداو سیما:  سی و پنجمین اجلاس سران ۱۰ کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا آ. سه. آن، به طور رسمی در پایتخت تایلند آغاز شد. نخست وزیر تایلند به عنوان رئیس این اجلاس در مراسم افتتاحیه، بررسی مهمترین مسائل منطقه‌ای و جهانی و گسترش روابط تجاری اعضای این بلوک بزرگ اقتصادی را از مهمترین محور‌های این اجلاس دو روزه بیان کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  استورجن ، وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلندی در جمع استقلال‌طلبان در گلاسگو می‌گوید، یک اسکاتلند مستقل “در فاصله نزدیک و در دسترس” قرار دارد. وعده نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در شرایطی مطرح می‌شود که جرمی کوربین، رهبر حزب کاگر تاکید دارد برگزاری یک رفراندوم جدید استقلال “ضروری یا مناسب” نیست.   

 خبرگزاری مهر:  توافق مهاجرتی امضا شده بین لیبی و ایتالیا، به صورت خودکار تجدید شد.، توافقی که در سال 2017 میان دولت ایتالیا و لیبی برای مقابله با پناهجویان غیر قانونی امضا شده بود، دیروز شنبه به طور خودکار تجدید شد.علیرغم فراخوان گروه های حقوق بشری برای ابطال قوانین ضد مهاجرتی، دولت جدید ایتالیا هیچ گونه تمایلی برای تغییر مسیر از خود نشان نمی دهد.

خبرگزاری ایرنا: سازمان تجارت جهانی در پی یک دعوی طولانی مدت میان چین و آمریکا، برای تحریم میلیاردها دلار از کالاها و تولیدات آمریکا ، به چین چراغ سبز نشان داده است. منازعه دو کشور درباره قوانین ضد دامپینگ که آمریکا به اجرا گذاشته بود، از سال ۲۰۱۳ میلادی شروع شد اما روز شنبه پس از یک دوره طولانی سازمان تجارت جهانی اعلام کرد چین می تواند تا میزان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از کالاهای آمریکایی را تحریم و مشمول تعرفه کند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است، سیاست ناتو در قبال اوکراین، در جهت برقراری آشتی ملی و حل و فصل مشکلات اوکراین نبوده، بلکه غیرسازنده و تحریک کننده وخامت اوضاع داخلی در این کشور است. “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر سفر هیئتی از شورای ناتو به ریاست “ینس استولتنبرگ” دبیرکل ناتو به اوکراین، سیاست مقامات بروکسل در برخورد با مسائل اوکراین را غیرسازنده و در جهت افزایش وخامت اوضاع داخلی در این کشور ارزیابی کرد.

رادیو چین: گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری اعلام کرد: به منظور پیشبرد توسعه مستمر، سالم و باثبات روابط همه جانبه راهبردی چین و اروپا و تقویت تبادلات و همکاری با منافع متقابل دو طرف در ابعاد مختلف، دولت چین تصمیم به گماشتن نماینده ویژه در امور اروپا گرفته است. دولت چین سفیر وو هونگ بو را به عنوان نخستین نماینده ویژه چین در امور اروپا منصوب کرد.

اسپوتنیک روسیه: روسیه به عنوان «واقعی ترین تهدید نظامی » برای آمریکا و همچنین منافع آمریکا در اروپا شمرده می شود.موسسه تحقیقاتی استراتژیک آمریکا در سندی روسیه را از نظر توانایی های رو به رشد خود ، کشوری با «رفتارهای تهاجمی» و «تهدید آمیز» می نامند. چین را نیز اینطور ارزیابی کرده  و محققین آنرا «جامع ترین و همگانی ترین تهدید» می خوانند.

آناتولی ترکیه:  دومین مذاکرات هیات‌های نظامی ترکیه و روسیه در چارچوب توافق سوچی در آنکارا انجام شد.وزارت دفاع ملی ترکیه در توئیتر خود اعلام کرد: مذاکره با دومین هیئت نطامی روسیه که به منظور بررسی مسائل فنی و استراتژیکی درچارچوب توافق سوچی به آنکارا آمده‌اند، در روزهای 1 و 2 نوامبر جاری انجام شد.

تی .آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه وآنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در کاخ وحدالدین در استانبول  دیدار کردند. در دیدار اردوغان و گوترش مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ، فحرالدین آلتون وزیر ارتباطات ، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری و ولکان بوزکر رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی کبیر ترکیه نیز حضور داشتند.

دویچه وله :  در جریان اعتراضات آخر هفته در هنگ‌کنگ پلیس باز هم برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. گردهمایی هزاران نفر با پرخاشجویی چند گروه کوچک به خشونت کشیده شد. در این تظاهرات که بدون دریافت مجوز برگزار شد، هزاران نفر شرکت داشتند که به سوی پارک ویکتوریا راه‌پیمایی کردند.

پارس تودی : بودجه مخفی وزارت دفاع آمریکا “پنتاگون” در لایحه بودجه سال 2020 این وزارتخانه با افزایش 6 درصدی به حدود 76 میلیارد دلار رسید. در لایحه بودجه سال 2020 پنتاگون در کنار افزایش 6 درصدی بودجه مخفی، بودجه غیرمخفی آن 5 درصد افزایش داشته که بخش بزرگتری از این بودجه برای پیشبرد پروژه‌های مخفی اختصاص یافته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *