جدیدترین مطالب

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش ترکیه به تحویل چهار روستا از سوی ارمنستان به باکو: این تحول مثبت گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح است

امور خارجه ترکیه  روز شنبه از  تحویل چهار روستا از سوی ارمنستان به  جمهوری آذربایجان استقبال کرد. وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما از توافقی که در نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای دولتی بین آذربایجان و ارمنستان مورد بازگشت چهار روستا  به باکو استقبال می‌کنیم.»

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.
Loading

رسانه ها؛ بنی گانتس مامور تشکیل کابینه جدید اسرائیل و…

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  شکست نتانیاهو در تشکیل دولت صهیونیستی ، مخالفت معترضان لبنانی با سند اصلاحات حریری، استقبال حزب الله از اصلاحات دولت لبنان، پیشتازی بایدن در میان نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا، افزایش حضور نظامی آمریکا در استرالیا، تلاش مخالفان دولت ونزوئلا برای جلب حمایت‌ روسیه و چین، روند صلح محور اجلاس سه‌جانبه پاکستان، چین و افغانستان، درگیری افغانستان و پاکستان در امتداد «خط دیورند»، رزمایش دریایی آمریکا و 50 کشور دیگر در خلیج فارس‌ و دریای عمان، اعلام نتایج انتخابات کانادا و تشکیل دولت اقلیت ، تاکید چین بر گسترش همکاری ها با  فرانسه، برگزاری مراسم  تاجگذاری امپراتور ژاپن ، پیشنهاد آلمان برای ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه، برگزاری اجلاس "تهدید ایران و امنیت منطقه‌ای" در عربستان ، اظهار نظر لاوروف درباره تهدید ترور در سوریه و هشدار وزیر دفاع چین به آمریکا درخصوص راه اندازی انقلاب رنگی در چین از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله:   تلاش‌ بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید اسرائیل به نتیجه نرسید. حال بنی گانتس، رقیب انتخاباتی نتانیاهو مأمور تشکیل ائتلافی برای دولت جدید اسرائیل خواهد شد.گانتس ۲۸ روز فرصت دارد تا راه‌حلی برای خاتمه دادن به بحران سیاسی تشکیل دولت ائتلافی در اسرائیل پیدا کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): معترضان لبنانی با حضور در خیابان‌ها در مناطق مختلف این کشور بر مخالفت خود با سند اصلاحات پیشنهادی دولت و ادامه تظاهرات تأکید کردند. معترضان لبنانی دوشنبه شب و پس از اعلام تأیید سند اصلاحات سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

الکوثرفارسی: نخست وزیر لبنان در گفت‌وگو با فرمانده ارتش لبنان بر ضرورت حفظ جان تظاهرات کنندگان تاکید کرد در همین حال نماینده حزب الله در پارلمان لبنان اصلاحات اقتصادی تصویب شده توسط هیئت دولت را مهم و بی‌سابقه خواند. «ابراهیم الموسوی»، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اصلاحات اقتصادی تصویب شده در جلسه  هیئت دولت لبنان را گامی مهمی در مسیر درست توصیف کرد.

خبرگزاری صداو سیما:  بر اساس نظرسنجی های جدید، جو بایدن معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا در میان دیگر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیشتاز است. موسسه Survey USA در نظرسنجی جدید خود اعلام کرد جو بایدن حمایت 32 درصد دموکرات ها را در اختیار دارد و 22 درصد دموکرات ها سناتور الیزابت وارن را از ایالت ماساچوست ترجیح می دهند.

 خبرگزاری مهر:   وزارت دفاع آمریکا طی ۱۰ سال آینده، ۸ میلیارد دلار برای ارتقاء توانمندی‌های نظامی خود در پایگاه داروین استرالیا صرف خواهد کرد. «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا می‌گوید پنتاگون قصد دارد به منظور ارتقاء و توسعه توانمندی‌های نظامی خود در پایگاه «داروین» استرالیا، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کند.

خبرگزاری ایرنا: رهبر مخالفان ونزوئلا که تاکنون با حمایت‌های آمریکا در براندازی دولت کاراکاس ناکام مانده، درصدد جلب کمک و حمایت روسیه و چین برای دستیابی به هدف خود برآمده است. «ترسا بلاندریا» نماینده «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در برزیل اعلام کرد که گوایدو با چندین هیات از چین در کاراکاس دیدار کرده است. همچنین شماری از اعضای وابسته به مخالفان با مقامات و دیپلمات های روسیه در تماس هستند.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد مصمم به برقراری صلح و امنیت پایدار در افغانستان است. «سهیل محمود» معاون وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد مصمم به برقراری صلح و امنیت پایدار در افغانستان است.وی با شرکت در اجلاس سه جانبه که با حضور نمایندگان چین، افغانستان و پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد، تأکید کرد: روابط تاریخی و جغرافیایی با افغانستان مقدمه برقراری روابط دوستانه با این کشور و تلاش برای صلح است.

خبرگزاری تسنیم: مقامات امنیتی در ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان اعلام کردند که در پی حمله نیروهای ارتش پاکستان به نیروهای مرزی افغان در منطقه «اسپین بولدک» ۸ نفر از نظامیان پاکستانی کشته شدند. «عبدالبصیر خاکسار»، معاون سخنگوی فرماندهی پلیس قندهار  از حمله نیروهای ارتش پاکستان به پاسگاه‌های دولتی در جنوب افغانستان خبر داد.

العالم: ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقردر غرب آسیا از برگزاری رزمایشی بزرگ با مشارکت چندین کشور در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و خلیج عدن خبر داد.«رزمایش بین‌المللی دریایی 2019» با حضور 50 کشور و هفت سازمان بین‌المللی از دوشنبه آینده به میزبانی فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه آغاز می‌شود.

یورونیوز:  با پایان انتخابات فدرال کانادا و آغاز شمارش آرا، رسانه‌های این کشور از پیشتازی حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور خبر می‌دهند. در صورت تایید نهایی این نتایج حاکم کنونی باید برای تشکیل دولت با احزاب کوچک‌تر ائتلاف کند. اکثر شبکه‌های تلویزیونی کانادا بر پیروزی نخست وزیر ۴۷ ساله این کشور بر رقیبش از حزب محافظه‌کار اندرو شی‌یر ۴۰ ساله تاکید می‌کنند.

رادیو چین:  وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در آیین گشایش گفت و گوی تمدن چین و فرانسه حضور یافته و سخنرانی کرد. وزیر خارجه چین در این مراسم گفت: چین و فرانسه به عنوان نماینده مهم تمدن های شرق و غرب، فرهنگ غنی و درخشان خود را خلق کرده اند. تبادلات فرهنگی بین دو کشور دیرینه بوده و در صدها سال گذشته، دو طرف همواره قدردان یکدیگر بوده و همدیگر را تحسین کرده و از یکدیگر آموخته اند و به الگوی تعامل و هم آموزی بین تمدن های مختلف تبدیل شده اند.

ان .اچ.کی ژاپن:  مراسم کلیدی به تخت نشستن امپراتور  برگزار شد و در آن امپراتور جدید ژاپن به طور رسمی این جانشینی را اعلام کرد. امپراتور ناروهیتو در ماه مه عنوان امپراتوری را به ارث برد اما امروز این جانشینی توسط مهمانان عالیرتبه ای از ژاپن و دیگر کشورها جشن گرفته می شود.

اسپوتنیک روسیه:  وزیر دفاع آلمان پیشنهاد داد تا یک منطقه امن بین المللی در سوریه ساخته شود. آنگرت کرامپ کارنبائور، وزیر دفاع آلمان پیشنهاد ایجاد منطقه امن بین المللی در سوریه را داد و گفت: “پیشنهاد طرح ایجاد منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه را در نشست روز پنجشنبه وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مطرح خواهم کرد.”

آناتولی ترکیه:  اجلاس “تهدید ایران و امنیت منطقه‌ای” با شرکت روسای ستاد مشترک نیروهای مسلح چندین کشور به میزبانی عربستان سعودی در ریاض برگزار شد. روسای ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مصر، اردن، پاکستان، کره جنوبی، هلند، نیوزیلند و یونان در این نشست حضور داشته اند.

تی .آر.تی ترکیه: سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام داشت، مسکو خواهان جلوگیری از تهدید ترور در سوریه می باشد.لاوروف طی سخنانی در پی مذاکره با اکاترینا زاخاریوا همتای بلغارستانی خود در مسکو وضعیت در شمال سوریه را مورد ارزیابی قرار داد.

پارس تودی : وزیر دفاع چین با انتقاد شدید از سیاست های مداخله جویانه آمریکا گفت این کشور به دنبال راه اندازی انقلاب رنگی در چین است. “وی فنگه” در نهمین کنفرانس بین المللی “شیانگ شن” پکن با اشاره به تصویب طرح موسوم به “دموکراسی و حقوق بشر در هنگ کنگ” در مجلس نمایندگان آمریکا افزود، آمریکا با تاکتیک های مختلف می کوشد در امور داخلی چین مداخله کند و به انقلاب رنگی دامن بزند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *