جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

Loading

أحدث المقالات

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه

سید حسین موسویان دیپلمات بازنشسته و تحلیل گر ارشد سیاست خارجی در مقاله ای برای شورای سیاست خاورمیانه آمریکا نوشت: آرام کردن اوضاع بحرانی غرب آسیا نیازمند روش‌های خلاقانه تر و ابتکارهای بیشتر قدرتهای منطقه ای وجهانی بویژه آمریکا است‌ . اتخاذ سیاستهای غیر مسئولانه و نامتوازن آنها می تواند منطقه غرب آسیا را به مدت طولانی دچار بی ثباتی کرده و بحران‌های آن را بیش از پیش دچار بن بست کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: خواهان افزایش تنش‌ها در منطقه نیستیم

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق» بار دیگر بر حمایت از تل آویو تاکید کرد اما در عین حال گفت که واشنگتن در حال گفتگو با متحدان و شرکاری خود برای کاهش تنش هاست و خواهان افزایش و تشدید تنش نیستیم.

ای. بی. سی نیوز: نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی پایان یافت

تهران- ایرنا- شبکه ای. بی. سی نیوز سه‌شنبه شب به نقل از یک منبع آگاه نوشت که نشست کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره حمله تنبیهی ایران علیه نتانیاهو بدون تصمیم‌گیری نهایی پایان یافت.

Loading

بررسی چشم انداز صنعت هسته ای پس از برجام

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: رییس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در شورای راهبردی روابط خارجی به تشریح چشم انداز صنعت هسته ای کشور پس از توافق هسته ای "برجام" پرداخت.

در این نشست که با حضور دکتر سیدکمال خرازی، رییس شورا و جمعی از متخصصان هسته ای و کارشناسان برگزار شد، دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور تصریح کرد: صنعت و برنامه هسته ای مان نه کند شده و نه متوقف؛ بلکه در مواردی سرعت هم گرفته است.

وی افزود: کند یا متوقف نشده ایم چون هم غنی سازی، هم آب سنگین، هم راکتور تحقیقاتی و هم تحقیق و پژوهش سرجایش است.

صالحی اضافه کرد: در این قضایا به ظرفیت استراتژیک مواد اولیه (اورانیوم طبیعی) کشور که از ابتدا تاکنون 550 تن بود، 220 تن اضافه شده است.

دکتر خرازی هم در این نشست، با بیان اینکه برای حصول این دستاوردها هزینه سنگینی پرداخته شده است، گفت: مهم ترین این هزینه ها شهادت عزیزانی بود که در راه صنعت هسته ای در ایران جان خود را فدا کردند.

وی افزود: علت اینکه غربی ها آماده مذاکره جدی با ایران در زمینه هسته ای شدند و آماده پیشنهاد آنچه شدند که در گذشته اصلا آمادگی عرضه آن را نداشتند، مقاومت ملت ایران بود.

متن کامل این نشست متعاقبا روی پایگاه اینترنتی شورا قرار خواهد گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *