جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اپوزیسیون ترکیه که در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۳ میلادی مقابل رجب طیب اردوغان شکست خورد، اکنون قصد دارد در انتخابات محلی این کشور که روز یکشنبه برگزار می‌شود، تا حدودی این شکست را جبران کند و برای این کار نیز بزرگترین امیدش کسی نیست جز اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول.

Loading
دکتر خرازی:

مقاومت ایران غرب را به مذاکره واداشت

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: رییس شورای راهبردی گفت: هزینه سنگینی برای صنعت هسته ای کشور پرداخته شد که مهم ترین آن شهادت عزیزانی بود که در راه این صنعت جان خود را فدا کردند تا امروز جمهوری اسلامی کشور توانمند هسته ای شناخته می شود.

دکتر سیدکمال خرازی در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ با حضور دکتر علی اکبر صالحی در محل شورای راهبردی روابط خارجی با موضوع چشم انداز صنعت هسته ای پس از برجام گفت: کشور در طول سال های گذشته گرچه با دشواری های زیادی مثل تحریم رو برو بود، ولی مقاومتش توانست دشمنان را به این برساند که چاره ای جز پذیرش موقعیت ایران ندارند و دانش و توان ایران در زمینه هسته ای قابل از بین بردن نیست. این دانش و توانایی وجود دارد و بنابراین بر کشوری که فرزندانش این توانایی را دارند، نمی شود بیش از این فشار آورد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: علت اینکه غربی ها آماده مذاکره جدی با ایران در زمینه هسته ای شدند و آنچه که در گذشته اصلا آمادگی نداشتند، همین مقاومت ملت ایران بود.

خرازی گفت: مذاکرات هسته ای بسیار دشوار بود و همیشه مقام معظم رهبری ذکر کرده اند که ایمان و اعتقاد و توانمندی های عزیزانی که در این راستا کار کردند، عاملی بود که به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: در مذاکرات داد و ستد وجود دارد و نقش جناب آقای دکتر صالحی به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی، در مذاکرات اخیر، نقش بسیار مهم و برجسته ای بود، به خصوص در زمینه های فنی قضیه که بسیار اهمیت داشت تا اینکه به نتایجی برسیم که از لحاظ فنی، نه تنها برای ما مشکل ایجاد نشود، بلکه توانمندی های جدیدی به دست آید و بتوان با قدرت در جهت استفاده بیشتر از توانمندی هسته ای کرد. تقاضا می کنیم توضیحاتی بفرمایید چه چیزهایی دادید و چه چیزهایی گرفتید و آینده را چگونه می بینید؟

متن کامل سخنرانی دکتر صالحی متعاقبا روی پایگاه اینترنتی شورای راهبردی روابط خارجی منتشر می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *