جدیدترین مطالب

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

Loading
29بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ درخواست گوایدو از چین و روسیه و…

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تلاش رهبر مخالفان ونزوئلا برای جلب حمایت روسیه و چین، آمادگی چین و آلمان برای تقویت همکاری‌ در مسائل بین‌المللی، تداوم گفتگوهای مذاکره کننده اتحادیه اروپا در بروکسل، افشای طرح آمریکا برای بیرون راندن «الحشد الشعبی» از غرب عراق، اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با هند در زمینه ارتقاء یک سامانه هشدار سریع، تصمیم عربستان برای خرید اس 400 از روسیه، خروج نیروهای نظامی طرفین درگیر یمنی از الحدیده ، امضای قرارداد سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری میان عربستان و پاکستان، لغو سفر نخست وزیر لهستان به اسرائیل و عزم جدی رهبر کره‌شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم:  رهبر مخالفان ونزوئلا روز دوشنبه گفت: تلاش می کنم روسیه و چین را به کنار گذاشتن حمایت های خود از دولت نیکلاس مادورو متقاعد کنم.خوان گوایدو که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، تصریح کرد: نگران اینکه زندگی خود را در این مسیر از دست بدهم، نیستم. می دانیم با چه خطراتی روبرو هستیم.

یورونیوز:  خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز گفت که برای ساختن آینده کشورش و پیروزی بر نیکلاس مادورو حاضر است جانش را فدا کند.رئیس مجلس ملی ونزوئلا و رئیس جمهوری خودخوانده با اعلام این که حرکتش یک «کودتا» نیست، تصریح کرد که جنبش کنونی مخلفان ونزوئلا متشکل از مردم «داوطلب» است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مقامات ارشد چین و آلمان تأیید کردند، آماده تقویت همکاری‌ها در مسائل بین‌المللی و حل چالش‌های جهانی هستند. به گزارش ایسنا، یانگ جیچی رئیس دفتر کمیسیون امور خارجه چین در دیدار با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: در شرایط کنونی بین‌المللی چین و آلمان نیاز دارند همکاری‌ها را گسترش داده و به طور مشترک از چند جانبه‌گرایی و نظم جهانی حمایت کنند.

خبرگزاری مهر: مذاکره کننده اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گفتگو درباره روند تحقق برگزیت را دنبال می کند.به گزارش خبرگزاری مهر ، «میشل بارنیه»مسئول اروپایی مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در نظر دارد امروز در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفتگوهایی را درباره روند کنونی برگزیت انجام دهد. این در حالی است که بر اساس توافق اولیه مقرر میان لندن و بروکسل انگلیس باید تا پایان ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود.

خبرگزاری فارس: عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که نیروهای آمریکایی در تلاشند که الحشد الشعبی را از استانهای الانبار، نینوی و صلاح الدین بیرون برانند.به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از دسیسه‌های جدید آمریکا علیه نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) این کشور خبر داد.«علی جبار» عضو این کمیته گفت که نیروهای «آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد در استان الانبار و سایر استانهای غربی، در حال برنامه‌ریزی برای بیرون راندن نیروهای الحشد الشعبی از این استان‌ها هستند».

خبرگزاری صداو سیما: رئیس شرکت هواپیمایی یونایتد ایرکرافت روسیه اعلام کرد کشورش آماده ارتقاء سامانه هشدار سریع هوابرد A-50EI هند با مشارکت کشورهای ثالث است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، یوری سلیوسار در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود گزینه های متفاوتی را در ارتباط با کار بر روی این سامانه به هند پیشنهاد کرده ایم و آماده همکاری با هند در زمینه ارتقاء سامانه هایی از این قبیل با مشارکت شرکایی از کشورهای ثالث هستیم. در سال 2014 میلادی هند ، روسیه و اسرائیل توافقنامه ای سه جانبه را برای تجهیز نیروی هوایی هند با سه سامانه هشدار سریع هوابرد فالکون امضاء کردند.

الکوثرفارسی:  مدیر شرکت روس اکسپورت صادرکننده صنایع دفاعی روسیه گفته است که عربستان بدنبال خرید اس 400 است و مذاکرات در این باره میان مسئولان دو طرف ادامه دارد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الکساندر میخائیف در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی در ابوظبی با بیان این مطلب به ریانووستی گفته است، بزودی تولید مشترک تفنگ ای.ک 103 کلاشینکف در عربستان نیز آغاز می شود.وی افزود: احتمالا سه تا چهار ماه دیگر کار آغاز این سلاح روسی در عربستان آغاز خواهد شد.

رادیو چین:  طرف های درگیر در جنگ یمن درباره مرحله اول برنامه خروج نیروی نظامی از الحدیده به توافق رسیدند به گزارش خبرگزاری شین هوا، سازمان ملل اعلام کرد: نمایندگان دولت یمن و گروه مسلح حوثی در مرحله اول برنامه خروج نیروی نظامی از الحدیده به توافق رسیدند.

آناتولی ترکیه:  عربستان سعودی و پاکستان قرارداد سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری در بخش‌هایی همچون پتروشیمی و معدن امضا کردند. بن‌سلمان در مراسم امضای این قرارداد با بیان اینکه عربستان سعودی و پاکستان در حوزه گردشگری نیز تفاهم‌نامه‌ امضا خواهند کرد گفت که دو کشور قصد دارند شمار گردشگران را تا سال 2030 به 50 میلیون نفر برسانند.

تی .آر.تی ترکیه:  ماتئوش موراوسکی، نخست‌وزیر لهستان در پی اظهارات بنیامین نتانیاهو که گفته بود برخی از لهستانی‌ها در قتل‌عام هولوکاست با نازی‌ها همکاری کرده‌اند، اعلام کرد در نشست گروه ویزه‌گراد که قرار است در سرزمینهای اشغالی برگزار شود ، شرکت نخواهد کرد. بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیل، نخست‌وزیر لهستان علت تصمیم خود را در یک گفتگوی تلفنی به بنیامین نتانیاهو اعلام کرده و گفته است که کشورش در سطح وزیر خارجه در این نشست شرکت خواهد کرد.

پارس تودی :  نهاد مطبوعات حزب کار کره‌شمالی از عزم جدی رهبر این کشور برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره خبر داد. به گزارش پارس‌تودی؛ روزنامه «رودونگ سینمون» در گزارشی با اشاره به اقدامات «کیم جونگ اون» مانند انهدام سایت آزمایشگاه هسته‌ای «پیونگ ری» و به تعلیق درآوردن آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، نوشت، رهبر کره شمالی با عزمی جدی، آمادگی کشورش را برای دست‌یابی به خلع سلاح هسته‌ای و صلح پایدار نشان داده است. دور نخست مذاکرات ترامپ و کیم، ژوئن 2018 در سنگاپور برگزار شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *