جدیدترین مطالب

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل

ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.
Loading

رسانه ها؛ نتانیاهو درگیر بحران سیاسی و …

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تشدید بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی، حمله گانتس به  نتانیاهو ، هشدار وزیر امور خارجه آلمان به آمریکا ، تهدید فرانسه به تحریم آمریکا، درخواست علنی ترامپ از چین درباره تحقیق از جو بایدن‌ و پسرش، آمادگی پنتاگون برای مساعدت در تحقیقات کنگره برای برکناری ترامپ،  واکنش اتحادیه اروپا به تحولات عراق ، تهدید آمریکا به تحریم هند، تاکید شینزو آبه برگسترش روابط ژاپن و چین، برگزاری گفتگوهای جدید آمریکا و کره شمالی ، جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی، پیشنهاد روسیه در رابطه با کارشکنی های آمریکا در سازمان ملل، گفتگوی وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در سوریه و ابراز امیدواری عبدالله عبدالله برای آغاز مذاکرات بین الافغانی از  مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی به سبب اختلافات حزب لیکود و حزب آبی سفید بر سر تشکیل دولت همچنان ادامه دارد، این در حالی است که نتانیاهو با انتقاد شدید از نامزد دوم حزب کاحول لاوان(آبی سفید) از دیدار با لیبرمن خبر داده است.  بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی به نامزد دوم حزب کاحول لاوان(آبی سفید) حمله کرد وی را تنها مانع تشکیل دولت وحدت دانست و گفت یائیر لاپید گانتس را گروگان خود گرفته است و به دلایلی که روشن نیست، گانتس هم در برابر وی تسلیم شده است.

پارس تودی:  رئیس ائتلاف «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی در واکنش به بی نتیجه ماندن نشست میان «نتانیاهو» و «لیبرمن» تأکید کرد که این ائتلاف، پست نخست وزیری را از نتانیاهو خواهد گرفت. «بنی گانتس»، رئیس ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی گفت، بهتر است اسرائیلی ها نخست وزیری نداشته باشند که همواره سرگرم پرونده های فسادش باشد.گانتس همچنین خطاب به نتانیاهو گفت، به دنبال حفظ سمت خود نباش، آن را از تو می‌ گیریم.

خبرگزاری صداو سیما:  وزیر خارجه آلمان گفت: اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه بر کالا‌های وارداتی از اروپا واکنش نشان می‌دهد. ماس، یکی از اعضای حزب حاکم سوسیال دموکرات به گروه رسانه‌ای فونک گفت: اتحادیه اروپا واکنش نشان خواهد داد و پس از گرفتن مجوز از سازمان تجارت جهانی احتمالا تعرفه‌های تنبیهی (علیه کالا‌های آمریکایی) اعمال می‌کند.

خبرگزاری مهر:  «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه تهدید کرد چنانچه آمریکا از ادعاها علیه «ایرباس» شرکت هواپیماسازی اروپا، پا پس نکشد؛ با مقابله به مثل و تحریم مواجه خواهد شد.گفتنی است آمریکا از سازمان تجارت جهانی خواسته تعرفه‌ای ۱۰ درصدی را بر هواپیماها و برخی دیگر از محصولات اروپایی اعمال کند. در همین راستا لومر گفت: چنانچه آمریکا دستی را که از سوی فرانسه و اتحادیه اروپا دراز شده، پس بزند؛ ما هم خود را مهیای اعمال تحریم می‌کنیم.

یورونیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که چندی است در معرض خطر استیضاح دموکرات‌‌ها قرار گرفته، در میان خبرنگاران گفت که باید از چین نیز خواست تا دربارۀ بایدن‌ها (جو بایدن و پسرش) تحقیق کند.دموکرات‌های کنگره آمریکا با تایید خبر درخواست کمک رئیس جمهوری آمریکا از همتای اوکراینی خود برای تحقیق دربارۀ پسر جو بایدن، تحقیقات دربارۀ ضرورت استیضاح دونالد ترامپ آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پنتاگون به تازگی اعلام کرد هیچ کدام از مقامات این نهاد دفاعی آمریکا، در جریان تماس تلفنی دونالد ترامپ و رئیس‌جمهوری اوکراین نبوده‌اند؛ این تماس تلفنی که در ماه ژوئیه میان دو رهبر برقرار شده بود، انگیزه دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا است. اعضای دموکرات کنگره آمریکا، دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری این کشور را به استفاده از کمک نظامی به عنوان اهرمی که اوکراین را مجبور به تحقیق درخصوص جو بایدن، کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا می‌کند، متهم ساخته‌اند.

خبرگزاری ایرنا: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای در واکنش به ناآرامی ها در عراق ، خواستار خویشتنداری مردم و نیروهای نظامی این کشور شد. در بیانیه سخنگوی “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نیروهای امنیتی عراق خواسته شده تا در برخورد با اعتراضات نهایت خویشتنداری را بکار گیرند و همچنین بر ضرورت مسالمت آمیز بودن اعتراضات از سوی تظاهرکنندگان تاکید شده است.

العالم: در میان تلاش های دهلی نو برای دفاع از تصمیم خود در خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه، آمریکا تهدید کرد که هرگونه خرید نظامی از مسکو به تحریم از سوی آمریکا منجر خواهد شد.نشریه ” هندو” روز جمعه نوشت که اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند در هفته جاری اعلام کرده بود که وی اطمینان دارد آمریکا تصمیم دهلی نو برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را درک می کند.

رادیو چین: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین به نمایندگی از مردم ژاپن هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین را به مردم چین تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در آینده مستحکم تر شود. وی در خصوص دیدار آتی شی جین پینگ رییس جمهوری چین از ژاپن در فصل بهار سال آینده اعلام کرد: مردم ژاپن از این دیدار انتظاراتی ویژه دارند و آرزو می‎کنند که با موفقیت همراه باشد.

ان .اچ.کی ژاپن:  احتمال می رود که مذاکره کنندگان هسته ای ایالات متحده آمریکا و کره شمالی روز جمعه یک روز پیش از برگزاری گفتگوهای غیرهسته ای سازی، در یک جلسه مقدماتی با یکدیگر تبادل نظر کنند. رسانه دولتی کره شمالی گفت که این کشورها موافقت کردند تا روز جمعه گفتگوی مقدماتی داشته و روز شنبه گفتگوهای سطح کاری را آغاز کنند.جزئیات اولین گفتگوها هنوز آشکار نشده است.

خبرگزاری فارس:  شورای امنیت سازمان ملل به درخواست کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس برای بررسی آزمایش موشکی جدید کره شمالی جلسه غیرعلنی تشکیل می‌دهد. بعد از اعلامیه کره شمالی درباره پرتاب آزمایشی یک فروند موشک بالستیک دریا-پایه در روز چهارشنبه، شورای امنیت سازمان ملل تصمیم به برگزاری جلسه‌ای برای بررسی این اقدام گرفته است.

اسپوتنیک روسیه: پالیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در رابطه با عدم صدور روادید برای یک سوم اعضای هیئت نمایندگی خود پیشنهاد کرد نشست های کمیته اول امور خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل به وین منتقل شود. دمیتری پالیانسکی تاکید کرد مسکو فقط پس از صدور روادید برای همه اعضای هیئت خود بدون استثنا حاضر است شرکت خود در این نشست را از سر بگیرد.

آناتولی ترکیه:  خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با مارک اسپر همتای آمریکایی خود درباره روند ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به صورت تلفنی گفتگو کرد. طرفین در این گفتگوی تلفنی بر عزم دو کشور برای جلوگیری از ایجاد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی ترکیه تاکید کردند. همچنین وزیر دفاع ملی ترکیه خواهان قطع کامل حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ شد.

الکوثر فارسی: رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار سفیر پاکستان در کابل ابراز امیدواری کرد، اسلام آباد با استفاده از نفوذ خود بر گروه طالبان، این گروه را برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و تلاش برای تحقق صلح در افغانستان تشویق کند. «عبدالله عبدالله» در دیدار «زاهد نصرالله» سفیر پاکستان در کابل افزود، از سرگیری مذاکرات صلح در افغانستان و تحقق آن به نفع دو کشور است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *