جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

وزیر اسرائیلی: برای خالی شدن زندان‌هایمان، باید اسرای فلسطینی را اعدام کنیم

بن گویر با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «مجازات اعدام برای خرابکاران (اسرای فلسطینی) راه حل اصلی شلوغی زندانهاست. من خوشحالم؛ زیرا دولت با پیشنهادی که دادم، موافقت کرد».

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند / ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

Loading

رسانه ها؛ پنجمین اجلاس سران کشور‌های ضامن روند آستانه و…

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، واکنش ترامپ به حمله به تاسیسات نفتی عربستان، دستور  رئیس جمهوری آمریکا به عرضه ذخایر نفتی استراتژیک این کشور به بازار، رایزنی ولی عهد ابوظبی با بن سلمان درباره حمله به آرامکو، تاکید گوترش بر خویشتنداری حداکثری  طرف‌های درگیر در یمن ، هشدار سندرز به ترامپ در باره جنگ در خاورمیانه، هشدار لابی تجاری اروپا درباره پیامد‌های برگزیت بدون توافق، پایان مذاکرات اپوزیسیون ونزوئلا با مادورو ، آغاز رزمایش روسیه با ۶ کشور دیگر، هشدار اسنودن در مورد جاسوسی گوگل، آمازون و فیسبوک، واکنش چین به اعتراضات جدید در هنگ کنگ ، پیشنهاد رهبر کره شمالی برای دیدار با ترامپ در پیونگ یانگ، برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده، طرح کشورهای غرب آفریقا برای مبارزه با تروریسم و هشدار چین به ناو جنگی آمریکا برای ترک دریای چین جنوبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه که از آن به مذاکرات سوچی یا روند آستانه یاد می‌شود، امروز دوشنبه در آنکارا برگزار خواهد شد.این پنجمین نشست از این نوع است که برگزار می‌شود. پیش از این اولین نشست سه‌جانبه در سوچی برگزار شد، دومین آن در آنکارا، سومین در تهران و چهارمین نشست در سوچی برگزار شده بود.

یورونیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش به حمله پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی گفت واشنگتن آماده اقدام نظامی است.رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی که  منتشر کرد درباره این حمله نوشت: «دلایلی هست که از طریق آن ما می‌دانیم چه کسی پشت آن [حمله] بوده، ما بسته به تأیید موضوع آماده اقدام نظامی هستیم، اما منتظریم از خود کشور پادشاهی سعودی بشنویم که به باور آنها چه کسی عامل این حمله بوده و ما تحت چه شرایطی اقدام خواهیم کرد.»

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می گوید در میانه نگرانی های فزاینده نسبت به عرضه نفت جهانی، اجازه روانه کردن ذخایر نفتی استراتژیک این کشور به بازار را داده است.ترامپ روز یکشنبه در توییتر نوشت که اجازه عرضه نفت از ذخایر استراتژیک نفتی این کشور بر حسب نیاز را صادر کرده است.

الکوثرفارسی: ولیعهد ابوظبی به صورت تلفنی با همتای سعودی خود در خصوص حمله اخیر به پالایشگاه های شرکت نفتی آرامکو رایزنی کرد. محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی در جریان تماس تلفنی خود با محمد بن سلمان ولی عهد عربستان بر حمایت امارات از این کشور تاکید کرد.وی حمله به ۲ پالایشگاه وابسته به شرکت نفتی آرامکو در عربستان را محکوم کرده و مدعی شد که چنین حملاتی امنیت و ثبات منطقه را به خطر می اندازد.

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل با اشاره به عملیات پهپادی روز شنبه یمن به پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» آرامکو در شرق عربستان سعودی، از همه طرف‌ها خواست از خود «خویشتنداری حداکثری» نشان دهند.در بیانیه‌ای که در وبگاه «سازمان ملل» منتشر شده، به نقل از سخنگوی گوترش آمده است: «دبیرکل، حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو در استان شرقیه پادشاهی عربستان سعودی که حوثی‌ها مسئولیتش را برعهده گرفتند، محکوم کرد و از همه طرف‌ها می‌خواهد که خویشتنداری حداکثری نشان داده و از هر گونه تشدید تنش در شرایط پرتنش کنونی پرهیز کنند و به قوانین بین‌المللی پایبند بمانند».

العالم:  سناتور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به ترامپ برای آغاز جنگ فاجعه بار دیگر در خاورمیانه هشدار داد و گفت: تنها به گفته دیکتاتوری سعودی نمی توانید جنگ دیگری را آغاز کنید.برنی سندرز در واکنش به توئیت ماجراجویانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نوشت: آقای ترامپ، قانون اساسی ایالات متحده کاملا روشن است. تنها کنگره، نه رئیس جمهوری، می تواند اعلام جنگ کند.

خبرگزاری صداو سیما: کنفدراسیون تجارت آسیا، یکی از قدرتمندترین لابی‌های اروپا، روز دوشنبه هشدار داد خروج ناگهانی انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق پیامد‌های فاجعه باری خواهد داشت.بیانیه هشدار آمیز لابی تجارت اروپا تنها ساعاتی قبل از آن منتشر شد که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در لوکزامبورگ دیدار کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد، گفت‌وگوهایی با میانجیگری وزارت خارجه نروژ برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور به پایان رسیده است؛ شش هفته پیش دولت نیکولاس مادورو مشارکت در گفت‌وگوها را تعلیق کرده بود.این مذاکرات که عمدتا در باربادوس انجام می‌شد، پس از آن آغاز شد که خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا یک قیام نظامی ناکام را در ماه آوریل علیه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا رهبری کرد.وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا یا وزارت خارجه نروژ درباره این مواضع جدید اپوزیسیون کاراکاس اظهارنظری نکرده‌اند.

 خبرگزاری مهر:  رزمایش بزرگ عملیاتی و راهبردی روسیه و شش کشور دیگر از امروز دوشنبه ۲۵ شهریور آغاز می‌شود. کشورهای چین، هند، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان در این رزمایش سالانه که توسط «ستاد مرکزی فرماندهی راهبردی مشترک روسیه» انجام می‌شود شرکت می‌کنند.این رزمایش برای مدت شـش روز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا:  «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) که به دلیل افشای اطلاعات محرمانه این سازمان تحت تعقیب دولت آمریکا است، در مورد مقاصد شوم ابرشرکت های اینترنتی که حجم بسیار گسترده ای از اطلاعات کاربران خود را ذخیره کرده اند، به کاربران هشدار داد.وی در گفتگو با شبکه دو تلویزیون آلمان (زد. د. اف) گفت این شرکت ها زندگی خصوصی و تمام اطلاعات شخصی کاربران را ثبت و ضبط کرده و با فروش آنها به دولت ها و سرویس های اطلاعاتی پول به دست می آورند.

رادیو چین: سخنگوی دولت اداری منطقه ویژه هنگ کنگ شدیداً اقدام‌های خشونت بار تظاهرکنندگان که باعث از بین رفتن امنیت شهروندان و نظم اجتماعی شده را محکوم کرد.این سخنگو خاطرنشان کرد، تظاهرکنندگان با نادیده گرفتن فرمان پلیس، در مناطقی مانند تونگ لو وان و وانگ زی دست به تظاهرات و تجمع غیرقانونی زدند و دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ به شدت این اقدام‎های خشونت بار و زیر پا گذاشتن قوانین را محکوم می‎کند.

اسپوتنیک روسیه:  کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داد که در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی با یکدیگر دیدار کنند. این پیشنهاد رهبر کره شمالی در نامه ای که در اواسط ماه اوت برای دونالد ترامپ ارسال کرده بود، ذکر شده است.

آناتولی ترکیه: نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اظهارات نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل در جده برگزار شد.این نشست در سطح وزرای امور خارجه کشورهای سازمان مذکور برگزار شد. آنها اتخاذ اقدامات فوری سیاسی و حقوقی برای رسیدگی به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل را بررسی کردند.

دویچه وله : کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) ECOWAS  طرح یک میلیارد دلاری مبارزه با رشد تروریسم  در منطقه را تصویب کردند.به گفته محمدو ایسوفو، رئیس جمهور نیجر، طرح نامبرده برای فعالیت‌های ضدتروریستی در پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.جزئیات طرح فاش نشده و قرار است تا نشست آینده ۱۵ عضو این بلوک منطقه‌ای در دسامبر سال جاری روی آن کار شود.

پارس تودی :  چین به ناو جنگی آمریکا هشدار داد، هرچه سریعتر دریای چین جنوبی را ترک کند. فرمانده کماندوهای جنوب ارتش چین از ناو جنگی «مایر» آمریکا که روز جمعه بدون اجازه دولت پکن وارد آب های سرزمینی جزایر “پاراسل” Paracel شده است خواست هر چه زودتر این منطقه را ترک کند.«لی خوامین» گفت، آمریکا مدت طولانی است که حاکمیت چین را در دریای چین جنوبی تحت عنوان آزادی ناوبری تهدید می کند که بیانگر عدم صداقت واشنگتن در حفظ صلح بین المللی و ثبات و امنیت منطقه ای است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *