جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از فلسطینی ها در کرانه باختری، بیت المقدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸میلادی خواست از امروز و از زمان برگزاری نماز جمعه تا روز دوشنبه برای دفاع از مسجد الاقصی و به شکست کشاندن توطئه دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی از جمله «جماعت هیکل» به طور گسترده حضور یابند.

Loading
12 اسفند 1394

رسانه ها؛ از هشدار آمریکا به چین تا افشای توطئه جدید عربستان در لبنان

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ | رصد

شورا آنلاین: هشدار اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به چین، پیروزی هیلاری کلینتون دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری خواه در مرحله دیگری از انتخابات درون حزبی آمریکا و افشای توطئه جدید عربستان علیه لبنان از سوی دبیر کل حزب الله لبنان از مهم ترین خبرهای دارای جنبه های راهبردی بود که در رسانه ها بازتاب داشت. در ادامه می توانید گزیده ای از این خبرها را مرور کنید.

خبرگزاری رویترز: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به چین درباره آن چه اقدامات «تجاوزکارانه» این کشور در دریای چین جنوبی خواند و از جمله استقرار موشک‌های زمین‌به‌هوا در جزیره‌ای مورد اختلاف در این منطقه هشدار داد و گفت این اقدامات عواقبی به دنبال خواهد داشت. وی در یک سخنرانی در سانفرانسیسکو گفت: «چین نباید به دنبال نظامی‌سازی دریای چین جنوبی باشد و برخی اقدامات خاص عواقب خاصی به دنبال خواهد داشت.» اما کارتر منظور خود را از این عبارات عنوان نکرد. کارتر همچنین به روسیه و چین به خاطر اقدامات شان در محدودیت دسترسی به اینترنت و نیز تهدیدات سایبری، جاسوسی اینترنتی و جرایم سایبری هشدار داد. وی افزود اقدامات روسیه و چین با اقدامات آمریکا در مساله دسترسی به اینترنت تفاوت دارد و اقدامات آمریکا با هدف حفظ آزادی در اینترنت صورت می‌گیرد. کارتر همچنین از شرکت‌های آمریکایی خواست برای تامین امنیت اطلاعات در آمریکا با هم همکاری کنند.

خبرگزاری رویترز: فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در اروپا هشدار داد تلاش آمریکا در دو دهه گذشته برای تبدیل روسیه به شریک سیاسی شکست خورده است و آمریکا دیگر منابع لازم را در اروپا برای مقابله با روسیه در اختیار ندارد. فیلیپ بریدلاو این اظهارات را در گفتگو با نمایندگان کمیته خدمات نیروهای مسلح در سنای آمریکا عنوان کرد و گفت: «قصد روسیه آن است که دشمن آمریکا باشد و تهدیدی درازمدت برای آمریکا و متحدان و شرکای اروپایی‌اش شود.» وی با اشاره به بحران اوکراین و تنش‌های روزافزون در مولداوی و گرجستان افزود: «روسیه مشتاق اعمال نفوذ بر کشورهای همسایه خود است.» بریدلاو گفت از زمانی که باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور در سیاست خود متوجه منطقه اقیانوس آرام شده است، «هزینه روزافزونی از نظر منابع و نیروهای مستقر» متحمل شده‌اند.

خبرگزاری برون مرزی: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با تشریح توطئه جدید عربستان علیه لبنان مبنی بر توقف کمک مالی برای تجهیز ارتش لبنان گفت، ریاض پس از شکست سیاست های منطقه ای، این بار با همکاری برخی طیف های داخلی، می کوشد با تشدید بحران لبنان، ابتکار عمل را در این کشور به دست گیرد. دبیرکل حزب ا… همچنین با اشاره به اعلام لغو سفر اتباع سعودی به لبنان و تحریک اعراب حاشیه خلیج فارس از سوی ریاض برای فروش املاک خود در لبنان و خروج از این کشور گفت، آل سعود با ترفندهای مختلف تلاش دارد همسو با سیاست های رژیم صهیونیستی با ایجاد اختلاف در جامعه لبنان، این کشور را با کمک گروه های سیاسی همسو اداره کند. همزمان با افشاگری دبیرکل حزب ا… درباره نقش مخرب پادشاهی سعودی در تحولات لبنان، امیل لحود رئیس جمهوری پیشین لبنان هم در اظهاراتی مشابه، ناکامی‌های عربستان در تحولات منطقه، به ویژه سوریه را علت اصلی اقدامات ضد لبنانی اخیر سعودی ها دانست. لحود گفت، عربستان و رژیم صهیونیستی که از تحولات سوریه متضرر شده اند، در صدد ایجاد فتنه ضد مردم لبنان هستند.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز امیدواری کرد طرح پیشنهادی فرانسه به سازوکاری برای حل سیاسی مسئله فلسطین شبیه آنچه که درگفتگوها میان ایران و 1+5 رخ داد ، تبدیل شود . محمود عباس سه شنبه شب در آغاز نشست کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در رام الله گفت تشکیلات خودگردان به گفتگوها و رایزنی های خود با طرف های عربی و بین المللی برای تشکیل کنفرانس بین المللی میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در چارچوب ابتکار پیشنهادی فرانسه با هدف احیای روند مذاکرات که از آوریل سال 2014 متوقف شد، ادامه می دهد.

خبرگزاری صدا و سیما: جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: خواهان سوریه ای بدون بشار اسد هستیم. کربی گفت: تنها هدف وجود یک سوریه متحد و غیرفرقه ای است که هدایت آن برعهده دولتی باشد که سوری ها خود آن را انتخاب کنند و بشار اسد را شامل نشود و پاسخگوی نیازها و آینده سوریه باشد. ما خواهان سوریه ای یکپارچه هستیم و این هدف ما ست.

خبرگزاری فرانسه: هیلاری کلینتون دموکرات و دونالد ترامپ جمهوریخواه سه شنبه در انتخابات درون حزبی آمریکا پس از آنکه به ترتیب در شش و پنج ایالت به پیروزی رسیدند، موقعیت خود را به عنوان گزینه جدی این دو حزب برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر تثبیت کردند. ترامپ جایگاه برتر خود را در اردوگاه جمهوری خواهان پس از پیروزی در پنج ایالت که رسانه های آمریکایی نامزدهای پیروز آن را اعلام کردند، تثبیت کرد. ترامپ در عین حال ایالت بسیار مهم تگزاس را به رقیب خود تد کروز که وی سناتور آنجاست واگذار کرد. پیروزی در تگزاس که 155 عضو هیات انتخاباتی برای جمهوریخواهان دارد، پیروزی مهمی برای تد کروز محسوب می شود. اما دونالد ترامپ پس از پیروزی در ایالت های جورجیا، ‌ویرجینیا، ‌آلاباما، ‌ماساچوست و تنسی به علاوه سه ایالتی که قبلا این سه شنبه در آن به پیروزی رسیده بود، همچنان در صدر باقی مانده است. براساس پیش بینی های شبکه های تلویزیونی آمریکا پس از بسته شدن شعبه های اخذ رای برخی ایالت ها، در انتخابات درون حزبی دموکرات ها، هیلاری کلینتون در آرکانزاس،‌ آلاباما، ‌تنسی، جرجیا و ویرجینیا به پیروزی رسید. در مجموعه انتخابات درون حزبی سه شنبه که در طول آن ‌12 ایالت باید رای خود را به صندوق بیندازند،‌ رقیب کلینتون یعنی برنی ساندرز در ایالت ورمونت (که خود سناتور آنجا است) ‌و نیز ایالت اوکلاهما به پیروزی رسید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *