أحدث المقالات

نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی ها شد

تهران-ایرنا-یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

Loading

رسانه ها؛ ادامه تعاملات آژانس و ایران و…

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تعامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران همزمان با  نشست فصلی شورای حکام، گفت‌ وگوی پوتین و مکرون درباره برجام، درخواست آلمان از ایران برای پایبندی به برجام، سرنگونی پهپاد اسرائیلی در آسمان لبنان ، ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در مورد شلیک راکت از سوی سوریه، آغاز رزمایش رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب‌الله لبنان، تاکید دولت افغانستان بر آتش بس، پیش از مذاکره با طالبان، برگزاری نشست آرسپ در تایلند ، مشخص شدن زمان تحویل سامانه اس-400 به هند ، هشدار اردوغان درخصوص تلاش آمریکا برای ایجاد منطقه امن برای  تروریست ها در شمال سوریه، آغاز رزمایش مشترک عمان، آمریکا و انگلیس، تحقیق کنگره آمریکا درباره فساد مالی ترامپ و هند به دنبال جلب حمایت کشورها در مورد کشمیر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم:  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی سفر مدیرکل موقت خود به تهران طی بیانیه‌ای تأکید کرد که تعاملات این نهاد با ایران همچنان ادامه خواهد یافت. در پی سفر «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، پایگاه اطلاع‌رسانی این نهاد بین‌المللی طی بیانیه‌ای با اشاره به دیدارهای کورنل فروتا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، بر ادامه تعاملات بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد. نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مقر آژانس با شرکت کشور‌های مختلف عضو آژانس در وین آغاز  بکار کرد.

پارس تودی: کاخ کرملین در بیانیه ای از گفت وگوی تلفنی “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور این کشور با “امانوئل مکرون” رئیس جمهور فرانسه درباره “برجام” خبر داد. کاخ کرملین اعلام کرد، “پوتین” و “مکرون” در این گفت‌ وگوی تلفنی خواستار تلاش موثر در جهت حفظ اتحاد بین تمامی طرف ها برای زنده نگه داشتن توافق هسته ای ایران که قطعنامه شورای امنیت به حساب می آید، شدند.

دویچه وله : وزیر امور خارجه آلمان کاهش تعهدات برجامی ایران را اقدامی خطا خواند و از ایران خواست تا به الزام‌های پیش‌بینی شده در برجام عمل کند. هایکو ماس نسبت به خطر رویارویی نظامی در ارتباط با مناقشه هسته‌ای با ایران هشدار داد.ماس تاکید کرد که برای مانع شدن از وقوع یک رویارویی نظامی در ارتباط با این مناقشه، برخورد سنجیده و مسئولانه همه کشورهای ذیربط الزام‌‌آور است.

یورونیوز:  حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک پهپاد اسرائیلی را روز دوشنبه پس از تجاوز به حریم هوایی این کشور سرنگون کرده است.بر اساس این بیانیه «رزمندگان حزب‌الله پس از آنکه یک پهپاد از مرز [اسرائیل با لبنان گذشت] با سلاح متناسب با آن مقابله کردند.» ساعاتی پس از انتشار این خبر اسرائیل، سقوط یک پهپاد خود را  در آسمان جنوب لبنان تائید کرد.

العالم: ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که شب گذشته چند راکت از داخل اراضی سوریه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. در بخشی از بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «شب گذشته چند راکت از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد، اما هیچ‌کدام نتوانست به اراضی اسرائیلی برخورد کند.»در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا شده است که این راکت‌ها توسط نیروهای تحت فرماندهی ایران در سوریه شلیک شده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش گسترده‌ای را در جبهه شمالی برای بهبود عملکرد ستاد ارتش و نیروهای این رژیم با شبیه‌سازی جنگ با حزب الله لبنان و دیگر گروه‌های هم‌پیمان حزب الله در جبهه شمالی آغاز کرد.ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رزمایش تا حد زیادی بر بهبود عملکرد افسران ارشد و سربازان به جای متمرکز شدن بر روش‌های جنگی متمرکز است.

رادیو چین: کاخ ریاست جمهوری افغانستان با صدور اعلامیه ای خبر داد، فقط در صورت اعلام آتش بس و ایجاد گفتگوی مستقیم با دولت افغانستان از سوی طالبان، صلح در افغانستان تحقق خواهد یافت.در این اعلامیه آمده است، جنگ و خشونتهایی مداومی که طالبان بر می انگیزد مانعی برای دسترسی افغانستان به صلح است. فقط در صورتی که طالبان دست از جنگ و کشتار بر دارد، آتش بس بپذیرد و با دولت افغانستان مستقیماً گفتگو کند، افغانستان صلح واقعی به دست خواهد آورد.

ان .اچ.کی ژاپن:  وزیرانی از ۱۶ کشور آسیا و اقیانوس آرام برای مذاکره درباره یک پیمان تجارت آزاد در تایلند با یکدیگر ملاقات کرده اند.همایش مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (آرسپ) روز یکشنبه در بانکوک، پایتخت تایلند برگزار شد. نمایندگانی از ژاپن، چین، هند، کره جنوبی و ۱۲ کشور دیگر آسیا و اقیانوس آرام در این اجلاس شرکت کردند.

اسپوتنیک روسیه:  معاون نخست وزیر روسیه زمان تحویل سامانه روسی اس-400 به هند را در 18 الی 19 ماه آینده اعلام کرد. یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشت: با حاصل شدن پیشرفت در قرارداد با هند، سامانه موشکی اس-400 طی 18-19 ماه آینده به این کشور تحویل داده خواهند شد.بوریسوف گفت: “همه چیز دقیقا طبق برنامه تحویل داده می‌شود که به نظر من حدودا 18-19 ماه آینده خواهد بود”.

آناتولی ترکیه:  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت متحد ما (آمریکا) نه برای کشورمان، بلکه برای گروه تروریستی دنبال ایجاد منطقه امن است.رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح چندین پروژه در شهر مالاتیا گفت: «متحد ما، نه برای ما بلکه برای گروه تروریستی دنبال ایجاد منطقه امن است. چنین رویکردی را نمی‌پذیریم».

خبرگزاری فارس:  نیروی هوایی سلطنتی عمان رزمایش مشترک با انگلیس و آمریکا با نام «البساط السحری» را آغاز کرد.این رزمایش در پایگاه هوایی «ثمریت» آغاز شد و قرار است تا روز ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) ادامه داشته باشد.به نوشته روزنامه «عمان»، این رزمایش در راستای اجرای تمرینات دوره‌ای نیروی هوایی عمان با مشارکت هواپیماهایی از نیروهای هوایی انگلیس و آمریکا و پشتیبانی نیروی دریایی و نیروی ویژه سلطنتی عمان برگزار می‌شود.

خبرگزاری صداو سیما: کنگره آمریکا در حال بررسی مورد دیگری از تضاد منافع میان سمت ترامپ به عنوان رئیس جمهور و کسب و کار وی است یک کمیته کنگره آمریکا در حال بررسی مورد دیگری از تضاد منافع میان سمت دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و کسب و کار وی است.

خبرگزاری ایرنا:  هند در حال رایزنی با کشورهای مختلف جهت جلب حمایت حداکثری در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ارتباط با موضوع کشمیر است.نشریه ” اکونومیک تایمز” روز دوشنبه در گزارشی نوشت: پاکستان قصد دارد در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل که از امروز آغاز می شود، موضوع کشمیر را مطرح کرده و اقدامات اخیر هند در این منطقه را به چالش بکشد. اما دهلی نو امیدوار است که حمایت کشورهای امریکای لاتین را در این زمینه به دست آورد. نارندرا مودی نخست وزیر هند قرار است در ماه جاری جهت شرکت در اجلاس بریکس به برزیل سفر کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *