جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد، از کنگره آمریکا خواست تا لایحه کمک‌های خارجی را که مدت‌هاست مسکوت مانده است، تصویب کند.

کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشورهای گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در مورد جمهوری اسلامی ایران و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، طرح اینگونه مواضع و ادعاها را منطبق با رویکرد شناخته شده این محافل براساس معیارها و رفتارهای دوگانه و متناقض توصیف کرد و آن را مردود و محکوم دانست.

کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشورهای گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در مورد جمهوری اسلامی ایران و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، طرح اینگونه مواضع و ادعاها را منطبق با رویکرد شناخته شده این محافل براساس معیارها و رفتارهای دوگانه و متناقض توصیف کرد و آن را مردود و محکوم دانست.

Loading

رسانه ها؛ چالشی به اسم برگزیت…

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: رویارویی مخالفان برگزیت بدون توافق با جانسون، پیروزی مخالفان برگزیت بدون توافق در پارلمان انگلستان، همدستی آمریکا، بریتانیا و فرانسه در جنایات جنگ یمن، فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی به «عبدالمهدی» برای انحلال الحشد الشعبی، هشدار وزیر دفاع سابق آمریکادرباره خطر زوال دموکراسی های غربی، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در مورد انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی، زمان رونمایی طرح «معامله قرن» از نظر نتانیاهو، اظهارات سخنگوی طالبان درباره مذاکرات با آمریکا، رونمایی از اولین کابینه در سودان پس از البشیر، فرمان آماده باش مادورو به ارتش برای جنگ با  کلمبیا ، موضع قاطع چین درباره خشونت هنگ کنگ، هشدار پکن به بریتانیا درخصوص هنگ کنگ ، استقبال سرد روس ها از نشست با ژاپن، مانور سامانه موشکی تاد آمریکا بر فراز اقیانوس آرام، بازگشت‌ تاسیسات نظامی آمریکا به کره جنوبی، تحریم شرکت های فضانوردی ایران از سوی آمریکا و واکنش نهادهای بین المللی به تشدید خشونت در آفریقای مرکزی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز:  پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی صحنه رویارویی سیاسی بین بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور و مخالفان برکسیت بدون توافق خواهد بود.نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه در رای گیری پارلمان در مورد دستور کار جلسه شکست خورد. امری که برای مخالفان برکسیت بدون توافق که به دنبال به دست گرفتن کنترل بحث در مورد این موضوع در پارلمان هستند یک پیروزی محسوب می شود.

آناتولی ترکیه:  نمایندگان مخالف پارلمان انگلستان در نخستین مرحله از تلاش جهت جلوگیری از برگزیت بدون توافق پیروز شدند.نمایندگان مجلس عوام انگلستان به طرحی که کنترل روند «برگزیت» را از دولت می گیرد را با 328 رای موافق در مقابل 301 رای مخالف تصویب کردند.نتیجه این رای گیری نخستین شکست حساس بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان در پارلمان است.

دویچه وله:  بازرسان سازمان ملل متحد می گویند که نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در جنایت‌های جنگی در یمن از همدستی آمریکا، فرانسه و بریتانیا در زمینه‌های مختلف، از جمله پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی، بهره‌مند می‌شوند.بازرسان سازمان ملل متحد فهرستی محرمانه از مظنونین بین‌المللی را گردآوری کرده‌اند که احتمال دارد در جنایات جنگی شرکت کرده باشند. این فهرست بر اساس آخرین گزارش این سازمان در مورد جنایات جنگی است که طی چهار سال اخیر در جنگ یمن میان حوثی‌ها و نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان رخ داده است.

خبرگزاری فارس: یک نماینده ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد دارند با فشار به نخست وزیر عراق، به فعالیت الحشد الشعبی در این کشور پایان دهند.«عبدالامیر المیاحی» نماینده ائتلاف الفتح فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال اعمال فشار به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق هستند تا به فعالیت الحشد الشعبی پایان دهد و در پایان، آن را از حکومت جدا کند.

خبرگزاری صداو سیما: وزیر دفاع سابق آمریکا گفت : مساله فقط مربوط به آمریکا و یک دولت خاص نمی شود، بلکه مساله دموکراسی غربی است که مرا نگران کرده است. ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا در گفتگوی اختصاصی با کریستین امان پور خبرنگار سرشناس سی ان ان گفت دموکراسی های غربی با خطر زوال و نابودی روبرو هستند.

 خبرگزاری مهر: نتایج نظر سنجی درباره انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی نشان از این مسأله دارد که ائتلاف نخست وزیر این رژیم یک کرسی کمتر به دست می آورد.بر پایه این نظرسنجی، حزب لیکود همچنان پیشتاز خواهد بود اما با این حال بدون حزب «اسرائیل خانه ما» قادر به تشکیل ائتلاف نخواهد بود.

خبرگزاری فارس:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاریخ رونمایی و اعلام طرح معامله قرن را بعد از انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی دانست. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طرح سازش آمریکایی‌ها برای منطقه موسوم به «معامله قرن» بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی رونمایی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی طالبان با اشاره به افزایش حملات اخیر این گروه همزمان با جریان گفت‌وگوهای صلح با آمریکا گفت: این پیامی برای واشنگتن بود تا بداند طالبان از موضع قدرت وارد گفت‌وگوها می‌شود. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اظهار داشت که تشدید حملات همزمان با جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح با آمریکا از جهت این است که آمریکا بداند این گروه از موضع ضعف وارد مذاکرات نشده است.

الکوثرفارسی: اولین کابینه در سودان پس از سرنگونی عمر البشیر رئیس‌جمهور این کشور ظرف چهل و هشت ساعت آینده تشکیل خواهد شد.شورای حاکمیتی انتقالی در سودان اعلام کرد که دولت انتقالی در این کشور به ریاست عبدالله حمدوک طی 48 ساعت آینده تشکیل خواهد شد.محمد الفکی سخنگوی رسمی شورای حاکمیتی سودان گفت که این شورا در کاخ ریاست جمهوری نشستی با حضور حمدوک برگزار کرد.

العالم:  نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که دولت کلمبیا برای برافروختن آتش جنگ در کشورش تلاش می کند.مادور در مراسمی نظامی در کاراکاس به ارتش دستور آماده باش در مرزهای ونزوئلا با کلمبیا داد و اعلام کرد: دولت بوگوتا نَه تنها کلمبیا را گرفتار جنگی کرده که روز به روز بدتر می شود، بلکه با زدن اتهامات ناروا به کاراکاس درپی حمله به ونزوئلا و به راه انداختن جنگ در کشور ما است.

رادیو چین: یانگ گوانگ سخنگوی دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو شورای دولتی چین در این نشست خبری با اشاره به تغییرات مثبت در اوضاع هنگ کنگ اعلام کرد: جلوگیری از خشونت و آشفتگی و احیای نظم به شناخت مشترک گسترده و شدیدترین خواست محافل مختلف هنگ کنگ تبدیل شده است. وی افزود: اکنون اوضاع هنگ کنگ وارد مرحله حساس و مهم شده که هماهنگ با خط قرمز اصل یک کشور دو نظام و حفظ شکوفایی و ثبات هنگ کنگ است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی اداره امور ارتباطی هنگ کنگ در چین تاکید کرد بریتانیا حق ندارد در امور داخلی هنگ کنگ مداخله کند مسایل این منطقه جزو امور داخلی چین محسوب می شود و به کشورهای بیگانه ربطی ندارد.«یان گوانگ» روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن از همه نهادهای هنگ کنگی از جمله ارگان های قضایی خواست همه ظرفیت های خود را برای توقف خشونت ها در هنگ کنگ بکار گیرند.

ان .اچ.کی ژاپن: یک دیپلمات ارشد روس گفته است که احتمالا در اجلاس سران با ژاپن که برای هفته جاری برنامه ریزی شده است، پیشرفتی در امضای یک پیمان صلح دو جانبه حاصل نخواهد شد. ایگور مورگلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش از نشست روز پنجشنبه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و نخست وزیر شینزو آبه با خبرنگاران در ولادیوستوک صحبت کرد.

اسپوتنیک روسیه:  مراحل شناسایی ، ردیابی و رهگیری توسط سامانه موشکی ضد بالستیک تاد آمریکا با موفقیت در اقیانوس آرام انجام شد.آژانس آزمایش عملکرد دفاع موشکی آمریکا و ارتش ایالات متحده آزمایشاتی را توسط  سامانه دفاع موشکی تاد، مبتنی بر زمین به زمین،  موشکی مبتنی بر زمین به هوا را در 29 تا 30 اوت برای رهگیری موشکهایی با ارتفاع بلند انجام دادند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروی نظامی آمریکا در کره جنوبی اظهار کرد، آمریکا به تصمیم سئول برای بازگشت زودهنگام بیش از ۲۰ پایگاه نظامی آمریکایی به این کشور احترام می‌گذارد و برای بازگرداندن “هر چه سریع‌تر” آن‌ها با متحدش همکاری‌ خواهد کرد. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی طی روزهای گذشته این تصمیم را اعلام و اظهار کرد: این اقدام در راستای استقرار مجدد همه پایگاه‌های نظامی آمریکا به پادگان “کمپ هامفریز” در پیونگتائک در ۷۰ کیلومتری جنوب سئول است.

تی .آر.تی ترکیه:  وزارت امور خارجه آمریکا نام 3 مرکز فضایی ایران را در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) ثبت کرد.وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نام پژوهشگاه هوافضای ایران، سازمان فضایی ایران و مرکز تحقیقات هوافضای ایران به دلیل تلاش برای توسعه تسلیحاتی به فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) افزوده شده است.

پارس تودی :  نهادهای بین المللی، مقابله با روند روبه تشدید خشونت‌ها را در جمهوری آفریقای مرکزی خواستار شدند. اتحادیه آفریقا، جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقا و نیروی صلح بانی سازمان ملل متحد در جمهوری آفریقای مرکزی روز دوشنبه درگیری ها و خشونت بی سابقه بین گروه های مسلح در شمال شرق این کشور را محکوم کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *