جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
15 اسفند 1394

رسانه‌ها؛ از ابراز نگرانی شورای امنیت از اوضاع یمن تا آماده باش کامل کره شمالی

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ | رصد

شورا آنلاین: ابراز نگرانی شورای امنیت سازمان ملل از اوضاع یمن، واکنش حزب‌الله به اقدام اخیر شورای همکاری خلیج فارس، دستور آماده باش کامل سلاح‌های هسته‌ای در کره شمالی و لغو سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کوبا از مهم‌ترین خبرهای دارای جنبه های راهبردی بود که رسانه ها به آنها پرداختند. در ادامه می‌توانید گزیده ای از این خبرها را مرور کنید.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت سازمان ملل در نشستی با ابراز نگرانی شدید از اوضاع وخیم انسانی در یمن از طرف‌های درگیر خواست تا به حقوق بین الملل بشر دوستانه پایبند باشند و از هدف قرار دادن غیر نظامیان اجتناب کنند. رئیس دوره ای شورای امنیت گفت: دیدگاه‌های همه اعضای شورا در خصوص حوادث یمن کاملا یکپارچه است و دیدگاه مشترکی در خصوص اینکه اوضاع انسانی در یمن وخیم است، وجود دارد. این نشست به بررسی اوضاع انسانی و تلاش‌های سازمان ملل و سازمان‌های جهانی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ساکنان تحت محاصره یمن پرداخت. در همین حال معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز گفت: اماکن احتمالی مانند بیمارستان‌ها و خانه‌ها و مدارس هنوز در معرض حملات از سوی تمامی گروه‌ها هستند و این مساله با حقوق بین الملل بشردوستانه در تعارض است.

شبکه المیادین: حزب الله لبنان بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس درخصوص قرار دادن نام این حزب در لیست “سازمان‌های تروریستی” را خصمانه خواند و آن را در راستای خط مشی رژیم صهیونیستی دانست. حزب الله لبنان این اقدام را در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی در سایه پیشرفت روابط عربستان و اسرائیل خوانده است. فراکسیون “الوفاء” در پارلمان لبنان وابسته به مقاومت در بیانه‌ای بعد از نشست هفتگی خود تاکید کرد که تصمیم شورای همکاری خلیج فارس “در شکل و محتوا با توصیف اسرائیل از حزب الله هماهنگی دارد.” این فراکسوین با محکوم کردن اقدام مذکور عربستان را مسئول تبعات این اقدام دانست. در این بیانیه آمده است: اقدام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای خدمت به رژیم صهیونیستی است، زیرا اسرائیل شرط پیشرفت در روابط با خود را قرار دادن مقاومت در لیست تروریستی می‌داند. حزب الله همچنین بیانیه شورای وزرای کشور عرب مبنی بر تروریستی خواندن حزب الله را محکوم کرد و در عین حال خشنودی خود را از اعتراض وزیر کشور لبنان به این مساله در راستای پایبندی به دیدگاه دولت لبنان و همچنین اعتراض عراق و الجزائر ابراز داشت.

ایسنا: روسیه  اعلام کرد که آتش بس در سوریه بدون محدودیت زمانی است و مهلت دو هفته‌ای اعلام شده از سوی مخالفان را قبول ندارد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه در حاشیه نشست چهارجانبه نورماندی درباره اوکراین تاکید کرد که هیچ پیش‌شرطی برای آتش بس جاری در سوریه مورد قبول نیست و  مسکو صحبت کردن از مدت دو هفته‌ای برای آن را نمی‌پذیرد. وی گفت، توقف درگیری‌ها، رساندن کمک‌های انسان دوستانه و مذاکرات سیاسی از سوی همه گروه‌ها باید به شکل متوازن پیش برود و آتش بس کنونی در سوریه زمینه ساز توقف کامل درگیری‌ها در این کشور است. وزیر خارجه روسیه احتمال مذاکرات مستقیم میان دولت سوریه و نمایندگان مخالفان را در نشست آتی گفت‌وگوهای ژنو بعید ندانست. پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام 31 مورد نقض آتش بس در دوره “توقف اقدامات خصمانه در سوریه” ظرف سه روز گذشته، گفت: آتش بس برای دو هفته نبوده است و مسکو آن را نامحدود اعلام کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک: رهبر کره شمالی دستور آماده باش کامل سلاح‌های هسته‌ای این کشور را صادر کرد. کیم جونگ اون بر ضرورت آمادگی این سلاح‌ها “در هر زمانی” تاکید کرد. کیم جونگ اون همچنین در مراسمی برای آزمایش یک پرتابگر راکت چند منظوره شرکت کرد و از نیروی نظامی این کشور خواست تا “به سرعت” این سیستم تسلیحاتی را که قادر به هدف‌گیری مناطق نظامی اصلی در کره‌جنوبی است، مستقر کند. کره‌شمالی هم‌چنین اعلام کرد که در مواضع نظامی خود بازنگری خواهد کرد تا به طور “پیشگیرانه” با تهدیدها مقابله کند. اقدام کره‌شمالی پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه این کشور به علت آزمایش‌های هسته‌ای اوایل سال جاری میلادی وضع کرد. این تحریم‌ها که شدت آن در 20 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای اخیر از سوی کره‌شمالی پرداخته است. سازمان ملل گفته است که هدف پرتاب موشک ماهواره‌بر نشان دادن توانمندی‌های موشک بالستیکی دوربرد کره‌شمالی بوده است.

خبرگزاری مهر: کنگره آمریکا با تصویب قانونی به دولت آمریکا اجازه می دهد از یهودیان ایرانی ساکن سرزمین های اشغالی حمایت مالی کند. مجلس نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را تصویب کردند که طی آن قرار است وضعیت یهودیان ایرانی و عرب ساکن سرزمین های اشغالی بررسی و از آنها حمایت شود. دولت آمریکا موظف شده است در صورت توافق اعراب و رژیم صهیونیستی، گزارشی را به این کنگره ارائه دهد که در آن  آینده یهودیانی که از ایران و کشورهای عربی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند، تضمین می‌شود. در بیانیه نمایندگان کنگره آورده شده است که جنگ اعراب علیه ساکنان سرزمین های اشغالی وضعیت معیشت یهودیان ایرانی را با خطر روبرو کرده است.

خبرگزاری رویترز: وزیر امور خارجه آمریکا که قرار بود برای مطرح کردن مسائل مربوط به حقوق بشر به کوبا سفر کند، از انجام این کار منصرف شد. سفر جان کری به کوبا که برای نیمه اول ماه میلادی جاری (مارس) برنامه‌ریزی شده بود، لغو شد. پیشتر، کری در جریان جلسه استماع کنگره که در تاریخ ۲۳ ماه میلادی فوریه برگزار شد، احتمال سفر به کوبا را ظرف یک یا دو هفته آینده مطرح کرد. هدف از این سفر مذاکره در خصوص مسایل حقوق بشری کوبا عنوان می شد. سفر لغو شده کری قرار بود در آستانه سفر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به کوبا انجام شود که بازه زمانی آن برای روزهای ۲۱ تا ۲۲ ماه مارس تعیین شده است. به گفته منابع آگاه، سفر کری به این دلیل لغو شد که در حال حاضر واشنگتن – هاوانا مشغول رایزنی درباره مسائل مهمی هستند که از آن میان می توان به ترکیب گروه های اپوزیسیونی که اوباما قرار است در کوبا ملاقات کند، اشاره کرد. با این حساب، سفر کری با انگیزه مطرح کردن مسائل حقوق بشری نمی توانست در این مقطع زمانی سازنده تلقی شود. با این حال، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کری همچنان علاقمند به بازدید از کوبا در آینده نزدیک است و واشنگتن در حال رایزنی با مقامات هاوانا برای تعیین بهترین تاریخ ممکن برای انجام این سفر است. منتقدان اوباما بر این باورند که وی در ازای از سر گیری روابط دیپلماتیک با کوبا، دستاورد چندانی نصیبش نشده، حال آنکه هاوانا در تاریخ ۲۴ فوریه، برای نشان دادن حسن نیت خود به هفت از نفر از مخالفان دولت که به قید وثیقه آزاد بودند، اجازه داد تا تنها برای یک نوبت، سفری به خارج از کشور داشته باشند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *