جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

امید جدید برای اوکراین

رسانه: واقع بینانه ترین سناریو برای اوکراین امتناع از بازگشت به مرزهای سال 1991 است.

امید جدید برای اوکراین

رسانه: واقع بینانه ترین سناریو برای اوکراین امتناع از بازگشت به مرزهای سال 1991 است.

Loading

رسانه ها؛ بریتانیا درتلاش برای الحاق دیگر کشورها به ائتلاف دریایی آمریکا و…

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: درخواست بریتانیا برای مشارکت وسیع کشورها در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز و واکنش اتحادیه اروپا، ورود روسیه به گفتگو با انصارالله یمن، درخواست شورای امنیت برای  مذاکرات فراگیر میان طرف‌های یمنی ، اقدام فارک به لغو پیمان صلح با دولت کلمبیا، تاکید اتحادیه اروپا بر حفظ برجام ، افزایش تعرفه گمرکی کالاهای آمریکایی درچین، استقرار ارتش چین در هنگ کنگ، افزایش اختیارات کیم جونگ اون در قانون اساسی کره شمالی، انتقاد پیونگ یانگ ازکشورهای اروپایی، طرح مشترک بلژیک، آلمان و کویت درباره سوریه، نشست آمریکایی- سعودی درباره تحولات منطقه و ایران، گفتگوی تلفنی پوتین و مرکل و طرح‌ جایگزین برای شروط اتحادیه اروپا درخصوص برگزیت از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله : دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا کشورهای دیگر را به مشارکت در ماموریت بین‌المللی تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز فراخواند. وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرده است که روز جمعه هشتم شهریور (۳۰ اوت) با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و همچنین با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.در حال حاضر سه کشور به فراخوان آمریکا مبنی بر مشارکت در این ناوگان دریایی پاسخ مثبت داده‌اند.

پارس تودی : وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد، اتحادیه اروپا در ائتلاف دریایی به سرکردگی آمریکا در خلیج فارس مشارکت نخواهد کرد. “فلورانس پارلی” Florence Parly پیش از آغاز  نشست وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا در هلسینکی، پایتخت فنلاند گفت: کشورهای اروپایی با مشارکت در عملیات آمریکا برای اسکورت شناورهای تجاری در خلیج فارس مخالف هستند.

خبرگزاری صداو سیما:  هیئت ملی به ریاست محمد عبدالسلام با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه این کشور در حال گفتگو با هیئتی از انصارالله به ریاست محمد عبدالسلام در مسقط است. دو طرف در این دیدار درباره مسائل مشترک و پیگیری نتایج سفر ماه گذشته هیئت ملی به مسکو، تحولات اوضاع منطقه و به طور خاص یمن و آینده حل و فصل سیاسی با نظارت سازمان ملل گفتگو کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای نسبت به اوضاع جنوب یمن ابراز نگرانی و تمامی طرف‌ها را به حفظ تمامیت ارضی این کشور دعوت کردند.اعضای این شورا نسبت به اوضاع جنوب یمن ابراز نگرانی و تمامی طرف‌ها را به حفظ تمامیت ارضی این کشور دعوت کردند.از زمان امضای توافق استکهلم مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن هنوز نتوانسته دو طرف را به اجرای این توافق قانع کند.

خبرگزاری ایرنا: گروه چپگرای موسوم به “فارک” از پایان دادن به پیمان صلح با دولت کلمبیا و آغاز مرحله جدیدی از جنگ در این کشور خبر داد. نفرات اندکی از این گروه با انتشار یک کلیپ  از پایان دادن به صلح سه ساله با دولت بوگوتا خبر داده و بار دیگر به جنگل های کلمبیا بازگشتند.بنابر این گزارش، یکی از رهبران سابق فارک در مذاکرات صلح شرکت داشت، دولت بوگوتا را به نادیده گرفتن تعهدات خود در قبال پیمان صلحی که سه سال پیش بین طرفین به امضا رسید، متهم کرد.

العالم:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن تقاضا برای حفظ برجام، طرفین امضاکننده این توافق هسته‌ای را به انجام گفت‌وگوهای بیشتر ترغیب کرد.«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای خواستار حفظ برجام شد و طرفین امضاکننده توافق هسته‌ای ایران را به گفت‌وگوهای بیشتر ترغیب کرد.

رادیو چین: کمیته مقررات عوارض گمرکی شورای دولتی چین در اطلاعیه رسمی اعلام کرد: نسبت به 5078 قلم کالای وارداتی آمریکایی به ارزش 75 میلیارد دلار تعرفه گمرکی 10 و 5 درصدی را به اجرا می رساند. این اقدام در دو مرحله که به ترتیب از ساعت 12 یکم سپتامبر 2019 و ساعت 12 پانزدهم دسامبر است، به اجرا گذاشته می شود.

ان .اچ.کی ژاپن: تلویزیون دولتی چین برنامه ای درباره جایگزینی معمول نیروهای مستقر در یک پادگان ارتش آزادیبخش خلق در هنگ کنگ را پخش کرده است که ظاهرا هدفش نشان دادن قدرت نظامی چین به معترضان مخالف دولت در این منطقه است.در این تصاویر ویدئویی می توان نیروهای نظامی که لباس استتار پوشیده بودند، خودروهای زرهی و ماشین های بزرگی را دید که در حال حرکت از سرزمین اصلی چین به داخل هنگ کنگ هستند.

اسپوتنیک روسیه: در قانون اساسی کره شمالی اختیارات کیم جونگ اون مشخص شد. پس از این تغییر، او از مقام رهبر عالی کشور برخوردار شده است. وی از سوی مجلس عالی مردمی انتخاب شده بود. این تغییر در قانون اساسی مورد تأیید تمام نمایندگان مجلس کره شمالی قرار گرفت. با این تغییر مقام،کیم جونگ اون، رهبر حزب و کشور و نیروهای مسلح کره شمالی می‌باشد.

خبرگزاری مهر: کره شمالی به انتقادات کشورهای اروپایی در ارتباط با آزمایش موشکی اخیر واکنش نشان داد و از آن‌ها خواست تا به امور داخلی خود توجه کنند. پس از انتقادات اخیر انگلیس، فرانسه و آلمان از آزمایش موشکی اخیر «پیونگ‌یانگ» حال کره شمالی به این انتقادات پاسخ داده و از کشورهای  اروپایی خواسته است تا به جای انتقاد از دیگران بر موضوعات داخلی خود متمرکز شوند.

آناتولی ترکیه: کشورهای بلژیک، آلمان و کویت طرح آتش بس در سوریه را به شورای امنیت سازمان ملل تقدیم کردند.مارک پکستین، نماینده ویژه بلژیک در سازمان ملل پیش از نشست شورای امنیت درباره سوریه به خبرنگاران گفت: به همراه آلمان و کویت طرح آتش‌بس در سوریه، لزوم احترام به قوانین بین المللی حقوق بشر و اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را به شورای امنیت تقدیم کردیم.

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع آمریکا و معاون وزیر دفاع سعودی طی دیداری در مقر پنتاگون، درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله ایران، گفت‌وگو کردند. «خالد بن‌سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته طی دیداری در واشنگتن به بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های راهبردی موجود میان دو کشور پرداختند.

تی .آر.تی ترکیه:  ولادمیر پوتین رئیس دولت روسیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در زمینه مسئله سوریه به گفتگو نشستنددر این گفتگوی تلفنی وضعیت منطقه ادلب سوریه مورد ارزیابی قرار گرفته است. طرفین به لزوم تشکیل فوری کمیته قانون اساسی تاکید کرده اند.

خبرگزاری فارس: وزیر حمل‌ونقل انگلیس اعلام کرد درخصوص بخش‌های مورد اختلاف از توافق برگزیت میان لندن و اتحادیه اروپا، طرح‌هایی جایگزین تهیه کرده است. دولت انگلیس اعلام کرد طرح‌های جایگزینی برای شروط مربوط به مرزهای ایرلند شمالی و جنوبی که در توافق میان لندن و بروکسل قید شده بود، تهیه کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *