جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading
18 اسفند 1394

رسانه ها؛ از جدی گرفتن تهدید کره شمالی تا قدردانی صهیونیست ها از عربستان

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ | رصد

شورا آنلاین: درخواست سران کشورهای اسلامی برای حمایت یکپارچه از فلسطین، تلاش جدی دولت سوریه برای آشتی ملی، هشدار واشنگتن به کره ‌شمالی، سفر مقامات ارشد پاکستان به ریاض و  تاکید بان کی مون بر توانایی اروپا در حل بحران پناهجویان  از مهم‌ترین خبرهای دارای جنبه های راهبردی بود که در رسانه ها بازتاب داشت. در ادامه می توانید گزیده ای از این خبرها را مرور کنید.

الجزیره: شرکت کنندگان در پنجمین نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی در جاکارتا بر لزوم یکپارچه کردن تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و محافظت از مسجدالاقصی تاکید کردند. در بیانیه پایانی سران سازمان همکاری اسلامی در جاکارتا اتخاذ تمامی اقدامات برای پایان دادن به اشغال قدس و دفاع از حقوق تاریخی و قانونی مسلمانان و مخالفت با تمامی اقدامات و قوانینی که رژیم صهیونیستی برای تحمیل آن در مسجدالاقصی تلاش می‌کند، درخواست شده است. در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده با شهرک‌سازی‌ها به عنوان عاملی که راهکار دو کشوری را تهدید می‌کند، برخورد کند و حمایت بین المللی از فلسطینی‌ها را فراهم آورد. شرکت کنندگان در نشست جاکارتا که با عنوان “اتحاد برای راهکار عادلانه” برگزار شد، بر اهمیت برخورد شورای حقوق بشر با نقض حقوق بشر و حقوق بین الملل در اراضی فلسطین تاکید کردند و از شکست شورای امنیت در انجام وظایف خود در قبال فلسطین ابراز تاسف کردند. آنها شکست مذاکرات را به دلیل نبود اراده سیاسی و لجاجت‌های اسرائیل دانستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ارتش سوریه و هم‌پیمانانش حمله گروه‌های مسلح به تله العیس در حومه جنوبی حلب را ناکام گذاشتند. جبهه النصره و گروه جند الاقصی دو پایگاه استراتژیک را در حومه جنوبی حلب تحت کنترل خود درآورده بودند که این نخستین حمله این دو گروه از آغاز اجرای آتش بس در سوریه است. جبهه النصره در صفحه خود در توییتر نوشت که تپه السیریاتیل را در حومه جنوبی حلب تحت تصرف خود درآورده است. اما رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه عنوان داشت که بعد از اینکه نیروهای جبهه النصره و جند الاقصی روستا و تپه العیس و تپه‌ای دیگر در همان منطقه را تحت تصرف خود درآورده بودند نیروهای ارتش سوریه تپه العیس را تحت کنترل خود درآوردند. با این حال، درگیری‌های شدیدی در جریان است و نیروهای النصره و جند الاقصی و گروه‌های دیگر برای پیشروی در این منطقه تلاش می‌کنند. یک منبع محلی نیز  در سوریه اعلام کرد که ده‌ها فرد مسلح داعش از این گروه در حومه حلب به دلیل اختلافات داخلی جدا شده‌اند. این منبع تصریح کرد: اختلافاتی میان اعضای داعش به دلیل عدم تحقق وعده‌های مالی به نیروها و همچنین هراس آنها از جان‌شان بعد از کشته شدن تعداد زیادی از داعشی‌ها در حملات روسیه در سوریه شکل گرفته است.

خبرگزاری رویترز: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن تهدید کره شمالی به استفاده از سلاح هسته‌ای را جدی می‌گیرد و از پیونگ یانگ می‌خواهد تا اقدامات تحریک آمیز خود شامل آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های دوربرد را متوقف کند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چند روز پیش به ارتش این کشور دستور داد تا آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در هر زمانی و برای انجام یک حمله پیشدستانه آماده باشند. این اظهارات در حالی مطرح شد که نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی رزمایش سالانه خود را به دنبال افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره با آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی جدید پیونگ یانگ آغاز کردند؛ آزمایش‌هایی که سازمان ملل را واداشت تا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی تصویب کند. جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: ما مطمئنا این نوع تهدیدها را جدی می‌گیریم و بار دیگر از پیونگ یانگ می‌خواهیم دست از لفاظی‌های تحریک کننده، تهدید و از همه مهم‌تر رفتار تحریک آمیز و اقداماتی که باعث اعمال دور دیگری از تحریم‌ها علیه این کشور شد، بردارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): روزنامه الشرق الاوسط در خبری به نقل از سفیر جیبوتی در ریاض نوشت که مقامات کشورش منتظر امضای توافقنامه ای با عربستان سعودی برای ایجاد پایگاه نظامی این کشور در خاک جیبوتی هستند. ضیاء الدین بامخرمه افزود: با توجه به اینکه روابط دو کشور به طور بی سابقه ای در زمینه های مختلف امنیتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است، این توافقنامه در آینده ای نزدیک بین دو کشور به امضا خواهد رسید. وی گفت: در صورت امضای این توافقنامه، دو کشور در همه زمینه های نظامی اعم از زمینی، دریایی و هوایی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. روزنامه الشرق الاوسط افزود: پایگاه نظامی عربستان تنها پایگاه نظامی نیست که در غرب خلیج باب المندب ایجاد می شود، بلکه پایگاه های دیگری از کشور فرانسه و نیز آمریکا با چهار هزار سرباز در آنجا وجود دارد. براساس این خبر، هیات دولت عربستان روز دوشنبه به شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور اجازه داد تا با مقامات جیبوتی درباره امضای توافقنامه همکاری نظامی گفت وگو کند.

خبرگزاری مهر: نواز شریف، نخست وزیر و راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان برای شرکت در اولین نشست ائتلاف سعودی ۹ مارس به ریاض سفر می کنند. داون نیوز گزارش داد، این سفر برای حضور در اولین نشست ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم سعودی صورت می گیرد. سفر نواز شریف سه روزه و سفر راحیل شریف دو روزه خواهد بود. هر دو از رزمایش نظامی «رعد شمال» که با مشارکت ۲۱ کشور در نزدیک مرز عراق و کویت برگزار می شود، بازدید می کنند و در مراسم اختتامیه این رزمایش نیز شرکت خواهد داشت. رزمایش نظامی «رعد شمال» پیش زمینه ای برای تشکیل ائتلاف ۳۴ کشور به رهبری سعودی خواهد بود. سران کشورهای شرکت کننده در رزمایش نظامی «رعد شمال» درباره تشکیل ائتلاف ۳۴ کشور اسلامی با همدیگر دیدار و گفتگو انجام خواهند داشت. نیروهای ارتش پاکستان نیز در این رزمایش حضور دارند. در روزهای اخیر راحیل شریف به تاجیکستان سفر کرد و با امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان و فرماندهان ارتش این کشور دیدار و گفتگو کرد تا نظر مساعد مقامات تاجیک را برای ملحق شدن به ائتلاف سعودی جلب کند. پاکستان از جمله کشورهای است که در فهرست ۳۴ کشور مورد نظر عربستان سعودی برای ایجاد ائتلاف ضد تروریسم سعودی قرار دارد، اما اسلام آباد تا کنون موضع رسمی در خصوص این ائتلاف اتخاذ نکرده است.

خبرگزاری مهر: سخنگوی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که مذاکرات صلح این کشور از روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) به صورت رسمی در ژنو آغاز می شود. خوله مطر، سخنگوی استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه از آغاز رسمی مذاکرات صلح این کشور در روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ماه) خبر داد و تصریح کرد: مذاکرات و گفتگوهای اولیه از فردا چهارشنبه در ژنو آغاز خواهد شد. سخنگوی دی میستورا همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی هیأت های شرکت کننده در مذاکرات با کمی تأخیر به ژنو خواهند رسید، مذاکرات صلح از روز ۱۴ مارس به صورت رسمی کلید خواهد خورد. مطر در خصوص هیأت های شرکت کننده در این دور از مذاکرات صلح سوریه نیز تصریح کرد: دی میستورا دعوتنامه جدیدی برای هیچ هیأتی ارسال نخواهد کرد، چرا که شرکت کنندگان در این دور از مذاکرات همان هیأت هایی هستند که در دور گذشته نیز در ژنو حضور داشتند. طبق اعلام برخی رسانه ها ائتلاف موسوم به «معارضان سوری» نیز آمادگی خود را برای مشارکت در این دور از مذاکرات صلح سوریه اعلام کرده است.

خبرگزاری مهر: دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که اروپا توانایی حل بحران پناهجویان را دارد. بان کی مون شب گذشته در بدو ورود به آلمان در شهر بادن- بادن در جمع اهالی رسانه حاضر شد. وی در سخنانی با اشاره به بحران پناهجویان خواستار مشارکت همه کشورها برای حل این معضل شد. وی همچنین گفت که بستن مرزهای کشورهای بالکان تنها پاک کردن صورت مسئله بوده و به هیچ وجه کارساز نیست. دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: اروپا از توانایی و تجربه کافی برای حل بحران پناهجویان برخوردار است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در دیدار با وی ضمن قدردانی از توانایی وی در خصوص برخورد با بحران های بین المللی اظهار داشت: تاثیرگذاری دبیرکل سازمان ملل می تواند نه تنها به اقتدار این ارگان بلکه به حل بحران ها نیز کمک کند

خبرگزاری صدا و سیما: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اقدام عربستان سعودی و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس که حزب الله لبنان را تروریست نامیده اند، استقبال کرد. تلویزیون المیادین گزارش داد، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنست (پارلمان اسرائیل) تاکید کرد این رژیم اقدام کشورهای حاشیه خلیج (فارس) را به قرار دادن نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی، تحولی شگفت انگیز و بسیار مهم می داند. نتانیاهو افزود: کشورهای بسیاری در منطقه امروز درک می کنند اسرائیل دشمن آنها نیست. وی به اعضای عرب کنست که تصمیم شورای همکاری خلیج (فارس) بر ضد حزب الله را محکوم کرده بودند، حمله کرد. از سوی دیگر یووال اشتاینیتز، وزیر زیرساخت های اسرائیل، اقدام اعضای کنست را که تصمیم سعودی‌ها بر ضد حزب الله را محکوم کرده بودند، نشانه خیانت خواند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *