أحدث المقالات

ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود

پایگاه نظامی امنیتی جاسوسی نواتیم اسرائیل یکی از چند هدف مشروع نیروهای انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» بود که با خسارات جدی مواجه شد. این پایگاه آشیانه مهم‌ترین پرنده‌های تحت مالکیت اسرائیل از جمله F35،هرکولس C130 و هواپیماهای تجاری و دولتی از جمله بویینگ 707 است. نواتیم در جنوب اسرائیل با فاصله 1100 کیلومتری از خاک ایران قرار دارد. پایگاهی است که مبدا حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود. منبع: دانشجو

Loading
17 فروردین 1395

رسانه ها؛ از تازه ترین تحولات قره باغ تا اقدام صهیونیست ها به جعل نقشه

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ | رصد

شورا آنلاین: موافقتنامه ای برای آتش بس در قره باغ، ادعای آمریکا درباره پیشرفت در مواجهه با داعش، دست و پنجه نرم کردن اروپایی ها با معضل آوارگان و اقدام رژیم صهیونیستی به انتشار نقشه های جعلی از سرزمین های اشغالی از جمله اخبار دارای جنبه های راهبردی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه می توانید گزیده ای از این مطالب را مرور کنید.

خبرگزاری فرانسه: وزارت دفاع منطقه خودخوانده قره باغ اعلام کرد مقامات جمهوری آذربایجان و جدایی طلبان ارمنی تبار در منطقه قره باغ روز سه شنبه به موافقتنامه ای درباره پایان دادن به چهار روز درگیری شدید برسر این منطقه مورد مناقشه دست یافتند. سخنگوی وزارت دفاع منطقه خودخوانده قره باغ در مصاحبه با فرانس پرس گفت موافقتنامه آتش بس با جمهوری آذربایجان به دست آمده و دستور توقف تیراندازی ها صادر شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جنگ ضد داعش پیشرفت های قابل توجهی داشته است. جان کری در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی درباره نبرد ضد داعش گفت ما قطعا درگیر جنگ با داعش هستیم. ما در این جنگ پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم. داعش اراضی زیادی را از دست داده است. داعش از ماه مه گذشته هیچ اراضی جدیدی را به کنترل خود در نیاورده است. داعش از الرمادی بیرون رانده شد. آنها از الشدادی بیرون رانده شدند. مردم فکر می کردند این کار شش هفته طول می کشد، اما فقط شش روز طول کشید. ما مطلع شده ایم که داعش دستمزد جنگجویان خود را کاهش داده است. ما برخی از مسئولان رده بالا و رده میانی داعش را کشته ایم.

نیوزویک: اتحادیه اروپا می تواند اختیارات خود را برای کنترل مسائل پناهجویان افزایش دهد. طبق اسنادی که در روزنامه آلمانی دی ولت فاش شده است، کمیسیون اروپا می تواند برخی اختیارات کشورهای عضو درباره سیاست هایی پناهجویان را از آنها بگیرد. آنچه روزنامه دی ولت منتشر کرده است، نشان می دهد این کمیسیون سرگرم بررسی انتقال «مسئولیت ارزیابی ادعاهای پناهجویان از سطح ملی به سطح اتحادیه اروپا است.» این سند ظاهرا پیشنهاد می کند، شعبی از دفاتر اروپایی حمایت از پناهجویان -نهادی اروپایی که کشورهای عضو را در رسیدگی به ادعاهای پناهجویان کمک می کند- باز شود. این دفاتر بر اساس این سند، می توانند «سازوکار تصمیم گیری واحد و متمرکزی را ایجاد کنند.» کمیسیون اروپا ظاهرا دو راهبرد را برای اصلاح سیستم پناهجویی در سراسر این اتحادیه مد نظر دارد. یک راهبرد سیستم فعلی را حفظ می کند گزینه دیگر، معرفی سیستم توزیع برای همه پناهجویان با استفاده از فرمولی است که مبتنی بر اندازه، رفاه، ‌ظرفیت های پذیرش کشورهای عضو است. هر دو گزینه در مسیر رسیدگی به فشاری پیش می رود که سیستم فعلی بر کشورهایی نظیر یونان وارد کرده است.

سی ان ان: مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت گفت اروپا باید بحران پناهجویان را از قبل پیش بینی می کرد. ویلیام لیسی سوئینگ در پاسخ به این سوال که آیا طرح اروپا برای بازگرداندن پناهجویان از یونان به ترکیه، قانونی و انسانی است، گفت: باید بگویم ما نیز در نگرانی هایی که تاکنون از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و همچنین سازمان عفو بین الملل ابراز شده است، سهیم هستیم. مهم ترین نگرانی ما این است که آیا از این افراد که در تنگنا قرار گرفته اند، حفاظت های قانونی لازم به عمل می آید. این طرح حالت خشک و مکانیکی دارد و باید به شکل همزمان، تدابیری مانند اسکان مجدد در اروپا نیز صورت بگیرد که هیچ یک از این اقدامات به خوبی پیش نمی رود.

خبرگزاری صدا و سیما: روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از انتشار نقشه های جعلی خبر داد که در آنها آثار اسلامی قدس اشغالی از جمله مسجد الاقصی در میان آثار باستانی یهودیان قرار دارد. وزارت گردشگری اسرائیل، نقشه هایی را در بین گردشگران خارجی پخش کرده است که به جز یک اثر، هیچ یک از آثار مقدس اسلامی در بیت المقدس در این نقشه ها وجود ندارد. « نقشه هایی که به زبان انگلیسی چاپ شده و در بین جهانگردان خارجی پخش شده است، «قبه الصخره» را جزء مقدسات اسلامی معرفی نکرده و حتی به این مکان در این نقشه ها اشاره نشده است. «این نقشه ها شامل 57 اثر باستانی و گردشگری مختلف از جمله 5 اثر مربوط به مسیحیان است و دیگر آثار موجود در این نقشه ها به شهرک هایی مربوط می شود که کابینه های مختلف اسرائیل در بیت المقدس آنها را ساخته اند».

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *