جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

سخنرانی دکتر خرازی در مرکز تحقیقات و اسناد حزب الله لبنان

۱۳۹۴/۱۲/۲۷ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: نشست هم اندیشی دکتر کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از صاحب نظران و کارشناسان لبنانی برگزار و در آن بر رفع موانع گسترش روابط ایران و جهان عرب و تعامل راهبردی با توجه به تحولات شتابان در منطقه تاکید شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که به میزبانی مرکز مشورتی مطالعات و اسناد به ریاست عبدالحلیم فضل الله  دربیروت برگزار شد، علاوه برهیات همراه دکتر خرازی، محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و معن بشور، زیاد الحافظ، کمال خلف، حسام مطر و ولید شراره و جمع دیگری از صاحب نظران و کارشناسان لبنانی در امور سیاسی – راهبردی و مطالعات منطقه ای و امور ایران شرکت کردند.

محمد باقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، عبدالرضا فرجی راد، استاد دانشگاه و محمد ایرانی، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه، دکتر خرازی را که صبح چهارشنبه وارد بیروت شد، در این سفر همراهی می کنند.

صاحب نظران لبنانی در این نشست صمیمانه، به طور صریح همه نقطه نظرات خود را درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن و عراق، اوضاع لبنان، جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، آینده منطقه، توافق هسته‌ای و نقش آن در جایگاه ایران و روابط آن با کشورهای منطقه و جهان، جایگاه مقاومت و تاثیر گذاری آن را مطرح کردند.

کارشناسان لبنانی برضرورت رفع موانع گسترش و تقویت روابط سه بلوک و جناح اصلی در منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران – جهان عرب و ترکیه تاکید کردند.

دکتر خرازی نیز در این نشست به سئوالات صاحب نظران لبنانی درباره مسائل منطقه و روابط ایران و جهان عرب پاسخ گفت و تاکید کرد: تحولات در منطقه به خصوص بعد از بیداری اسلامی وسیع – سریع و شتابان است و باید راهبردی موثر برای تعامل با آن تنظیم کرد.

وی اظهارداشت : کسانی که این تحولات را به نفع خود ندیدند تلاش کردند که این تحولات را منحرف کنند و پیامدهای آن را از جمله در تجاوز علیه یمن و حمایت همه جانبه از تروریست های تکفیری در سوریه مشاهده می کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با تاکید به ضرورت حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در رویاروئی با دشمن صهیونیستی – تصریح کرد: حزب الله لبنان را که به دلیل مبارزه با صهیونیست ها و کسب پیروزی های بزرگ در نبرد با دشمن صهیونیستی و تروریسم تکفیری مایه مباهات و افتحار جهان اسلام است، سازمان تروریستی خواندند، در حالی که می دانند اگر حزب الله نبود، امروز دشمنان – لبنان را اشغال کرده بودند.

خرازی همچنین دشمنی برخی کشورها با ایران اسلامی، دشمنی برخی طرف های منطقه ای با محور مقاومت ضدتروریسم صهیونیستی و تکفیری و تحریم های ظالمانه ایران را از جمله موانع گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه دانست.

وی با تشریح روند مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تا حصول توافق هسته ای و رفع تحریم های ظالمانه گفت که ملت ایران توانست با ایستادگی و پایداری امروز حق خود را در زمینه هسته ای تثبیت کند و جهان به این حق اعتراف کند.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *