جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading

رسانه ها؛ خشم اسرائیل از اروپا و…

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: خشم نتانیاهو از رویکرد اتحادیه اروپا به گام‌های برجامی ایران، اروپا در مقابل آمریکا بر سر برجام، استقبال روسیه از پیشنهاد ماکرون درباره مذاکره با روحانی، پوتین و ترامپ، مکرون به دنبال مذاکره برای حفظ برجام، عضویت اسپانیا در اینستکس، تصویب پیش نویس قانون مربوط به جمال خاشقجی در مجلس نمایندگان، ژنو فردا میزبان مذاکرات کنترل تسلیحاتی روسیه و آمریکا، ابراز امیدواری پمپئو به مذاکرات آتی آمریکا-کره شمالی، تکذیب خبراعزام نیرو به خلیج فارس از سوی از وزیر دفاع ژاپن، واکنش ناتو به اقدام روسیه در خروج از پیمان INF ، پیشنهاد انصارالله برای اجرای توافق 'سوئد' و مخالفت طرف مقابل، تحویل دو فروند جنگنده اف ۳۵ دیگر به اسرائیل و برگزاری دور بعدی نشست بین‌الافغانی صلح در ازبکستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

پارس تودی:  نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز تاسف از اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره گام‌های برجامی ایران، گفت: انتظار اسراییل فشار این اتحادیه ضد ایران است. «بنیامین نتانیاهو» ضمن اعتراض و انتقاد به اظهارات «فدریکا موگرینی» پس از نشست وزیران اتحادیه اروپا درباره گام‌های برجامی ایران گفت: اروپا باید درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران سختگیرانه عمل کند.موگرینی در نشستی خبری گفت، طرف‌های باقی مانده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، کاهش تعهدات ایران به این توافق را «نقض اساسی آن» نمی‌دانند.

اسپوتنیک روسیه:  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  گفت که در حال حاضر و با توجه به اطلاعات به دست آمده از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی، هیچ یک از طرف‌های موجود در برجام اقدام‌های اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی خود را نقض فاحش این توافق نمی‌دانند.کارشکنی های آمریکا در مسیر همکاری های ایران و اروپا برای حفظ برجام در حالی ادامه دارد که به رغم تهدیدها و تشویق های واشنگتن برای واکنش افراطی به گام های برجامی تهران، اتحادیه اروپا این اقدام ها را نقض فاحش این توافق ندانست و تداوم مسیر تعامل با ایران را برگزید.

خبرگزاری تسنیم: سناتور روس گفت، مقامات مسکو، برخلاف واشنگتن، از ابتکارعمل رئیس جمهوری فرانسه درباره مذاکره با روسای جمهوری روسیه، ایران و آمریکا برای بررسی اوضاع پیرامون برجام و کاهش وخامت اوضاع در منطقه استقبال می‌کنند. “الیگ مارازوف” عضو کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که مقامات مسکو قطعاً از ابتکارعمل “امانوئل ماکرون” رئیس جمهوری فرانسه درباره مذاکرات درباره اوضاع کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال می‌کنند، برخلاف طرف آمریکایی که علاقه‌ای به چنین مذاکراتی ندارد.

ان .اچ.کی ژاپن: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه می گوید که او به زودی با همتایان آمریکایی، ایرانی و روس خود مذاکراتی برگزار خواهد کرد تا توافق هسته ای ایران را زنده نگه دارد.مکرون در دیداری از صربستان به خبرنگاران گفت که نکته ی مهم اکنون این است که از توافق هسته ای محافظت شود و محیطی فراهم شود که قابلیت برگزاری مذاکرات معنادار با ایران را داشته باشد.

الکوثرفارسی: وزیر خارجه اسپانیا از تلاش‌های خود و دیگر همتایان اروپایی‌اش برای حفظ برجام و تعامل تجاری با ایران خبر داد. «خوزه بورل» وزیر خارجه اسپانیا و نامزد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا   در «بروکسل» به خبرنگاران گفت : «هرکاری را که بتوانیم انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم تحریم اقتصادی علیه ایران وجود ندارد و شرکت‌های اروپایی میتوانند در آنجا کار کنند.»

خبرگزاری صداو سیما:  مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قانون ویژه بازخواست عاملان قتل جمال خاشقجی را تصویب کرد. این قانون خواستار پاسخگویی در مورد آمران، برنامه ریزان، عاملان و همه طرف‌هایی است که بر قتل خاشقجی سرپوش گذاشته اند. این قانون همچنین از رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می‌خواهد اسامی همه مسئولان قتل خاشقجی را معرفی کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دو مقام ارشد دولت واشنگتن اعلام کردند، هیات‌های آمریکا و روسیه فردا (چهارشنبه) برای گفت‌وگو درباره کنترل تسلیحاتی و احتمال افزوده شدن چین به مذاکراتی درباره یک پیمان جدید تسلیحات هسته‌ای سه‌جانبه دیدار می‌کنند.پیمان استارت جدید، آخرین پیمان کنترل تسلیحاتی مهم باقیمانده میان آمریکا و روسیه، در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. صحبت از مذاکره برای تمدید این پیمان در میان بوده است اما کاخ سفید گمان می‌کند نسل بعدی کنترل تسلیحاتی باید با مشارکت چین انجام شود.

 خبرگزاری مهر: وزیر خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرد واشنگتن و پیونگ یانگ با ایده‌های جدید پای میز مذاکره بنشینند. مایک پمپئو اظهار امیدواری کرد که واشنگتن و پیونگ‌یانگ هنگام ازسرگیری مذاکرات خلاقیت بیشتری به خرج دهند حال آنکه مدعی شد نظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم خلع سلاح کامل و قابل راستی‌آزمایی طرف مقابل، تغییری نکرده است.

خبرگزاری ایرنا:  وزیردفاع ژاپن اعلام کرد که کشورش هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به خاورمیانه برای پیوستن به ائتلاف نظامی ایالات متحده با هدف آنچه که آمریکا حفاظت از تنگه هرمز عنوان کرده است، ندارد. «تاکه شیء ایوایا» در یک کنفرانس خبری در توکیو افزود که بعد از آن حمله ماه گذشته هیچ حملات مشابهی وجود نداشته است و هیچ تهدیدی علیه ژاپن در این منطقه در حال حاضر وجود ندارد.

خبرگزاری فارس:  دبیرکل سازمان ناتو گفت که این سازمان به اقدام روسیه مبنی بر خروج از پیمان منع موشک‌های میانبرد، واکنشی موثر نشان خواهد داد. «ینس استولتنبرگ» در این مورد گفت: «اگر روسیه از پیمان منع موشک‌های میانبرد خارج شود، ناتو با اقدامی بازدارنده و موثر به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.»

العالم:  هیأت صنعا در جدیدترین دور گفت‌وگوها با نظارت سازمان ملل پیشنهاد داد اجرای مراحل اول و دوم توافق ‘سوئد’ به صورت همزمان انجام شود اما طرف مقابل اعلام کرد، باید بند اول این توافق، اجرایی و مابقی آن به زمان دیگری سپرده شود.نیروهای ارتش یمن و انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق «سوئد» در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ ماه می (۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت) به صورت یک‌جانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج شدند و از آن زمان تا کنون دیگر مذاکره‌ای میان طرفین یمنی انجام نشده بود.

رادیو چین:  ارتش اسرائیل اعلام کرد که دو فروند جنگنده اف ۳۵ از آمریکا تحویل گرفته است. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: این دو جنگنده از نوع اف ۳۵ روز یکشنبه در پایگاه هوایی «نواتیم» در نقب به زمین نشستند.این بیانیه می‌افزاید: این دستاورد توانایی‌های عملیاتی ارتش و نیروی هوایی را تقویت خواهد کرد.

آناتولی ترکیه: دور بعدی نشست بین الافغانی صلح با حضور نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان در شهر سمرقند ازبکستان برگزار خواهد شد. رسانه های ازبکستان نیز اعلام کرده اند که این نشست دو یا سه هفته دیگر برگزار خواهد شد.مقامات ازبکستان در این زمینه هنوز هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *