جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

Loading
22مهرماه 1396

رسانه ها ؛ تاکید قدرت‌های جهانی بر ادامه برجام و…

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش هابه سخنرانی ضدایرانی ترامپ ، احتمال آزمایش موشکی جدیدکره شمالی،استقبال اتحادیه عرب و اروپا از توافق فتح و حماس ،واکنش هیلاری کلینتون به سخنان ترامپ، آزادسازی شهر المیادین و رقه سوریه، پیش‌شرط حیدر العبادی برای گفتگو با کردستان و استقرار اس 400 روسیه در غرب سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: با وجود اعلام عدم پایپندی ایران به برجام از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، رهبران آلمان، بریتانیا و فرانسه، سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران و همچنین روسیه، بر تعهد خود بر اجرای توافق هسته‌ای تاکید کردند. ترامپ با اعلام اینکه پایبندی ایران به برجام را تائید نمی‌کند گفت: «هر وقت بخواهم می‌توانم توافق هسته‌ای را از بین ببرم. در مدتی کوتاه خواهیم دید که آیا کنگره عمل می‌کند یا نه. اگر نکند، برجام را به هم می‌زنم.» آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا با صدور یک بیانیه مشترک بر پایبندی این سه کشور بر اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردند.

خبرگزاری فارس: دبیر کل سازمان ملل متحد، توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را «پیشرفتی مهم» برای نظام منع اشاعه خواند و گفت امیدوار است که این توافق پایدار بماند.به گزارش خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای روز جمعه از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) به عنوان «پیشرفتی بسیار مهم» برای تقویت صلح و امنیت بین‌المللی یاد کرد. استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «دبیر کل، بارها گفته که تصویب برنامه جامع اقدام مشترک پیشرفتی بسیار مهم برای تقویت نظام منع اشاعه و پیشبرد صلح و امنیت جهانی بود.»

تی .آر.تی ترکیه:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه با اظهارات تهدید‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا درباره فسخ توافق‌ هسته‌ای با ایران اعلام کرد که این توافق یکطرفه نیست و او اختیار فسخ آن را ندارد.فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی نشست خبری در پی اظهارات تهدید‌آمیز دونالد ترامپ درباره فسخ توافق‌ هسته‌ای با ایران اعلام کرد: توافق‌نامه برای محدودیت برنامه هسته‌ای ایران یکطرفه نیست و رئیس‌جمهور آمریکا اختیار فسخ آن را ندارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک رسانه خبری امروز (شنبه) به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد، گمان می‌رود کره شمالی آماده پرتاب یک موشک بالستیک در آستانه مانور دریایی آتی میان آمریکا و کره‌جنوبی باشد.به گزارش ایسنا، ، روزنامه “دونگابیلبو” به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد موشک‌های بالستیک روی پرتاب‌گرها مستقر شده و به استان “فیونگان” منتقل شده است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  اتحادیه عرب از آشتی فلسطینی بین فتح و حماس استقبال کرد و آنرا تحقق اهداف ملت فلسطین و استقلال آنها و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی خواند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ، دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شد اعلام کرد تحقق آشتی «تضمین کننده اصلی تحقق اهداف ملت فلسطین در آزادی ، استقلال و پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمینهای فلسطینی و تشکیل کشور مستقل آنها به پایتختی شرق بیت المقدس به شمار می آید.» 

 خبرگزاری تسنیم:  اتحادیه اروپا در واکنش به امضای توافق آشتی ملی میان جنبش های مقاومت اسلامی حماس و فتح بیانیه ای را صادر کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ،در متن بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به امضای توافق آشتی ملی آمده است : توافق آشتی ملی میان جنبش های فتح و حماس که در تاریخ 12 اکتبر در قاهره به امضا رسید، اقدامی مهم در راستای بازگشت کامل تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه به منظور پیشبرد حقیقی آشتی ملی میان فلسطینیان است.

خبرگزاری ایرنا: هیلاری کلینتون وزیرامورخارجه سابق آمریکا گفت : بی اعتمادی دونالد ترامپ به توافق هسته ای ایران مخرب و پایان اعتماد و اعتبار آمریکا در نزد جهانیان بود. هیلاری کلینتون افزود: به نظر من کارهای ترامپ خطرناک است و بی اعتمادی به توافق هسته ای با وجود سفارش و نصیحت افراد به وی به دلایل مختلف ارسال پیام اشتباه است.

العالم فارسی: رئیس شورای سیاسی یمن تمام احزاب و گروه های سیاسی این کشور را دعوت به گفتگو به دور از مداخله های خارجی کرد.به گزارش خبرنگار العالم در یمن، “صالح الصماد”، در سخنانی به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد انقلاب 14 اکتبر علیه استعمار انگلیس تأکید کرد که تنها گزینه مورد نظر ملت یمن، گزینه صلح است و تمام احزاب و گروه های سیاسی یمن باید به منظور یافتن راه حل جامع و فراگیر، به دور از هر گونه مداخله خارجی یا پیش شرط با هم به گفتگو بپردازند.

الکوثر فارسی: ارتش سوریه عملیات آزادسازی شهر المیادین در استان دیرالزور را با موفقیت به پایان رساند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع آگاه در ارتش سوریه اعلام کردند ارتش سوریه با کمک متحدان خود توانست شهر المیادین را به طور کامل از سیطره تروریست ها آزاد کند. این منابع تأکید کردند که نیروهای ارتش در حال پیشروی به سمت شهر هستند تا خطوط دفاعی خود را تقویت کنند.

الکوثرفارسی: نخست‌وزیر عراق همچنان بر پیش‌شرط گفتگو با مسئولان کردستان عراق تاکید کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،منبعی نزدیک به «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق، روز شنبه (امروز) اعلام کرد لغو نتایج همه‌پرسی همچنان پیش‌شرط هرگونه مذاکره با منطقه کردستان است. براساس این گزارش، این منبع اعلام کرد: «هرگونه گفتگو با کردستان باید در چارچوب قانون اساسی صورت گیرد؛ به‌ویژه پس از آنکه دادگاه قانون اساسی با صدور رأیی خواستار برگزار نشدن همه‌پرسی شده بود. از این رو، این همه‌پرسی غیر قانونی به شمار می‌رود و به همین علت نتایج آن نیز باطل است.»

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   وزیر اتحاد کره جنوبی می گوید امکان دارد که کره شمالی مجموعه صنعتی میان دو کره، که به عنوان بخشی از تحریم ها در سال گذشته بسته شد را به طور یک جانبه بازگشایی کرده باشد. چو میونگ گیون گفت که اخیرا یک کارخانه کوچک نیروی برق آبی در نزدیکی مجموعه صنعتی کائه سونگ، در کره شمالی فعال شده است.چو بیان کرد که احتمال دارد پس از آنکه کره جنوبی همه فعالیت های تولید برق در این مجموعه را متوقف کرد، کره شمالی برای اداره آن مستقلا اقدام به تولید برق کرده باشد.

خبرآنلاین: روسیه اخیرا چند واحد از سامانه‌های دفاع هوایی اس300 و اس400 خود را در شهر مصیاف سوریه مستقر کرده است. روسیه اخیرا پایگاه‌های جدیدی را در برای سامانه‌های اس300 و اس400 در شهر مصیاف، واقع در غرب سوریه مستقر کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *