جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
یکم آذرماه 1396

رسانه ها ؛ آخرین تحولات بحران لبنان و …

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انصراف سعدحریری از استعفاء، نشست سران روسیه، ایران و ترکیه درباره آینده سوریه، پاسخ مثبت محمود عباس به طرح سازش آمریکا، نشست معارضان سوری در ریاض، مخالفت دوباره چین با اعمال تحریم های یکجانبه ضدکره شمالی، برگزاری نشست وزیران خارجه آسیا-اروپا (آسم) در میانمار، گفتگوی پوتین با ترامپ درباره سوریه و هشدار اردوغان درخصوص طرح جدید آمریکا برای خاور میانه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  نخست وزیر لبنان امروز بعداز مراسم روز استقلال این کشور در نشستی با رئیس جمهور ، به درخواست وی استعفای خود را پس گرفت. الحریری گفت : امروز من پیشنهاد استعفایم را مطرح کردم و رییس جمهور از من خواستند فعلا دست نگه دارم و من پذیرفتم.حریری نخست وزیر لبنان با همراهی میشل عون و نبیه بری روسای جمهور و مجلس لبنان بعد از شرکت در مراسم رسمی روز استقلال این کشور برای برگزاری نشست سه جانبه به کاخ ریاست جمهوری رفتند.

یورونیوز: سران روسیه، ایران و ترکیه آینده سوریه را بررسی می‌کنند.نشست روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه برای مذاکره بر سر آینده سوریه امروز چهارشنبه در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر خود به اسپانیا ضمن محکوم کردن شرایط دشوار ملت فلسطین به دلیل اشغالگری‌های اسرائیل نسبت به دستیابی به توافق صلح تاریخی با نظارت رئیس‌جمهور آمریکا اعلام آمادگی کرد. محمود عباس گفت: ملت فلسطین به دنبال زندگی آزادانه، با کرامت و با تمامیت ارضی در داخل کشور فلسطین مستقل و پایتخت آن قدس شرقی هستند.

خبرگزاری مهر: وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که خطری جدی در عفرین سوریه است که باید به زودی برطرف شود.به گزارش خبرگزاری مهر ، «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت : گروه پ ک ک ، ی پ گ، و داعش تهدیدی برای ترکیه هستند. در این خصوص، ما هیچ شکی در استفاده ازحق خود طبق قوانین بین المللی نداریم.

خبرگزاری فارس: نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ۹ و ۱۰ آذر ماه سال جاری در «سوچی» روسیه برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس ، نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای 30 نوامبر و اول دسامبر برابر با 9 و 10 آذر سال جاری در «سوچی» روسیه برگزار می‌شود.این نشست به ریاست «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه آغاز خواهد شد.سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه عربستان در کنفرانس ریاض ۲، حل بحران سوریه را در گروی توافق سوری‌ها دانست.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس ریاض 2، گفت که بدون توافق سوری‌ها، هیچ راه حلی برای بحران سوریه واجود ندارد.الجبیر گفت: ما از معارضان سوری حمایت خواهیم کرد تا به صورت تیمی یکپارچه از کنفرانس ریاض خارج شوند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه طی سخنانی در نشست گروههای مخالف سوریه از همه گروهها دعوت کرد در آستانه دور دیگری از مذاکرات صلح سوریه در ژنو ، بر سر اتخاذ موضعی واحد به توافق برسند. دی میستورا امروز همچنین بر ضرورت ارسال کمکهای بشردوستانه به نواحی تحت محاصره در سوریه تاکید کرد. حدود سی هیئت از گروههای مختلف مخالفان سوری در نشست ریاض شرکت کرده اند .

خبرگزاری صدا و سیما:  وزارت خارجه چین در واکنش اقدام آمریکا در اعمال محدودیت های جدید ضد سازمان چینی و کره شمالی اعلام کرد چین با هرگونه تحریم های یکجانبه مخالف است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پکن روز چهارشنبه از تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های چینی به سبب تجارت با کره شمالی انتقاد کرد و آن را «نادرست» خواند و از واشنگتن خواست شواهد و دلایل «محکمی» در این زمینه ارائه کند.

رادیوچین:  سیزدهمین نشست وزیران خارجه آسیا-اروپا (آسم) 21 نوامبر (30 آبان) در نایپیداو پایتخت برمه به پایان رسید. در این نشست تصمیم گرفته شد تا تلاش‌های آتی کشورهای عضو بر تقویت اتصال‎پذیری آسیا و اروپا در آینده و تحقق توسعه پایدار متمرکز گردد. امسال مصادف با بیست و یکمین سال اجلاس آسیا-اروپا (آسم) است. در دوره‌‎ی پیشین این اجلاس که سال گذشته برگزار شد نیز بر ضرورت اتصال‎پذیری کشورهای عضو تاکید شده بود.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، نتایج ملاقات خود با بشار اسد، رییس جمهور سوریه، را با ایالات متحده و دیگر رهبران در میان گذاشت. پوتین یک روز پس از ملاقات با بشار اسد در شهر سوچی واقع در جنوب روسیه، با دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، و رهبران کشورهای خاورمیانه، از جمله سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، و عبدل فتاح سیسی، رییس جمهور مصر به طور تلفنی صحبت کرد.بنا به گفته کرملین، پوتین به ترامپ گفته است که اسد تعهد خود نسبت به روند سیاسی، اصلاح قانون اساسی، و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را تایید کرده است.

اسپوتنیک روسیه:  اردوغان آمریکا را به طراحی جدید خاورمیانه متهم کرد. به گزارش اسپوتنیک،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پارلمان گفت:«ما همیشه در باره نگرانی نسبت به سیاست آمریکا در منطقه صحبت می کنیم. داعش ظاهر شد و ناپدید شد اما «علامت سوال» باقی ماند. شما —آمریکایی ها- گفتید که سوریه را از وجود داعشی ها پاک کردید، پس چرا سیل تسلیحات به آنجا جاری می شود؟ این تسلیحات علیه چه کشوری مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟ آمریکایی ها با استفاده از بهانه مبارزه با تروریسم سعی می کنند «دزاین جدیدی» برای خاورمیانه طراحی کنند.

تی .آر.تی ترکیه:  وزارت امورخارجه ایالات متحد آمریکا بعلت خطر حملات تروریستی و خطر موشک های بالستیک که از یمن به عربستان سعودی پرتاب می شود، به شهروندان خود در زمینه عدم سفر به عربستان هشدار داد.در اطلاعیه کتبی صادره از سوی وزارت امورخارجه آمریکا ضمن اشاره به اینکه هشدار سفر به عربستان قبلا نیز یعنی به تاریخ 29 ام مارس به شهروندان آمریکایی داده شده بود اعلام گردید : در تمامی مناطق عربستان و در راس ریاض، جده و ظهران خطر حمله موشکی وجود دارد.

خبرگزاری آناتولی:  مرکز تامین نیروی انسانی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد شمار نظامیان و پرسنل این کشور در خاورمیانه به 54 هزار 180 نفر رسیده است. به گزارش “مرکز تامین نیروی انسانی وزارت دفاع آمریکا”، شمار نظامیان و پرسنل این کشور در خاورمیانه نسبت به یک سال پیش افزایش یافته است.  تعداد نظامیان و پرسنل آمریکایی در قطر، کویت، بحرین و امارات متحده عربی افزایش قابل توجهی داشته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *