جدیدترین مطالب

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

جنگ اسرائیل در غزه، بیش از ۳۳ هزار نفر را کشت که بیشترشان زنان و کودکان بودند. اسرائیل می گوید که دو هدف اصلی اش آزادی ۱۳۰ گروگان باقیمانده و انهدام گروه پیکارجوی حماس است، هدفی که منتقدان می گویند بیش از حد جاه طلبانه است و ناممکن.

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.
Loading

أحدث المقالات

ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرز مشترک میان خود را تعیین می‌کنند

ارمنستان و آذربایجان روز سه شنبه اعلام کردند که به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، شروع به مشخص کردن مرز مشترک خود کرده‌اند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان ماه گذشته با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که در زمان اتحاد جماهیر شوروی بخشی از آذربایجان بود، موافقت کرده بود.

افزایش ۷۵ میلیارد پوندی بودجه دفاعی انگلیس

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس به بهانه افزایش تهدیدهای بین‌المللی و ادعای تبدیل شدن جهان به مکانی خطرناک‌تر از پایان جنگ سرد، اعلام کرد که ۷۵ میلیارد پوند به بودجه دفاعی این کشور اضافه خواهد کرد.

دیپلمات‌های روسیه و عمان درباره بحران خاورمیانه گفت‌وگو کردند

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و «حمود بن سالم آل تویه» سفیر عمان در مسکو، در نشستی درباره آنچه در منطقه جنگ رژیم اسرائیل و محدوده دریای سرخ می‌گذرد، گفت‌وگو کردند.

قطر: دفتر حماس در دوحه می‌ماند

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد دفتر جنبش حماس تا زمانی که حضورش برای تلاش‌های میانجیگری کشورهای حوزه خلیج فارس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی «مفید و…

Loading
6 اسفند ماه 1397

رسانه ها؛ اجلاس شرم‌الشیخ و غیبت برخی سران عرب و…

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اجلاس شرم‌الشیخ؛ حضور پررنگ اروپا و غیبت برخی سران عرب، تعیین اهداف احتمالی روسیه در خاک آمریکا، هشدار اسپانیا درباره بیگانه‌هراسی در اروپا، گفتگوی طالبان و آمریکا در قطر، انتقاد گوترش از اسرائیل، هشدار سناتورهای روس درباره بروز جنگ داخلی در ونزوئلا، عقب نشینی ترامپ از «خلع سلاح اتمی»، تاکید نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر برگشت آمریکا به برجام، پایان دور هفتم مذاکرات تجاری چین و آمریکا، مخالفت ساکنان اوکیناوا ژاپن با ساخت فرودگاه نظامی آمریکا و برگزاری همه‌ پرسی اصلاح قانون اساسی در کوبا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  اولین اجلاس عربی-اروپایی در حالی در شرم‌الشیخ مصر آغاز به کار کرد که برخی سران عرب در آن حاضر نشدند. به گزارش خبرگزاری فارس، اولین اجلاس عربی-اروپایی که از دیروز یکشنبه (24 فوریه) در شرم‌الشیخ مصر آغاز به کار کرده و امروز دوشنبه (25 فوریه) تمام می‌شود. گفته شده، هدف اجلاس، تلاش طرفین برای خروج از بحران‌های امنیتی و اقتصادی و تلاشی برای تدوین استراتژی جدید جهت پر کردن خلأ ناشی از خروج شتاب‌زده آمریکا از منطقه غرب آسیا و شکست داعش در سوریه و عراق است.

خبرگزاری صداو سیما: منابع روسی خبر دادند پنج مرکز مهم تصمیم گیری نظامی در آمریکا به عنوان اهداف احتمالی موشک سیرکون روسیه، انتخاب شده اند.به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از  شبکه یک تلویزیون روسیه که از شبکه های دولتی این کشور است، پنج مرکز مهم تصمیم گیری نظامی در آمریکا را به عنوان مراکزی معرفی کرد که اگر آمریکا به روسیه حمله موشکی کند، با موشک های فرا صوت سیرکون روسیه هدف قرار خواهند گرفت.این هشدار در یکی از برنامه های این شبکه تلویزیونی اعلام شد و اهداف مورد نظر نیز به تصویر کشیده شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا از اروپایی‌ها خواست مقابل “بادهای بیگانه‌هراسی” که تهدیدی علیه این قاره است مقاومت کنند. به گزارش ایسنا، اظهارات پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا به مناسبت هشتادمین سالروز خروج ۴۷۵ هزار تن از اسپانیا به فرانسه پس از به قدرت رسیدن فرانسیسکو فرانکو در پی جنگ داخلی خونین مطرح شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سانچز گفت: در سراسر اروپا بادهای بیگانه‌هراسی در حال وزیدن است.

خبرگزاری مهر: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگوی اختصاصی با مهر یادآور شد که محورهای اصلی مذاکرات بین طالبان و نمایندگان آمریکا که امروز «دوشنبه ۲۵ فوریه/۶ اسفند» تا لحظاتی دیگر در دوحه قطر برگزار خواهد شد؛ روح محور چگونگی خروج تمام نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی از افغانستان و تهدید نشدن کشورهای دیگر از خاک افغانستان متمرکز خواهد بود. مجاهد گفت که  امروز  مذاکرات بین نمایندگان طالبان و آمریکا در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا:  دفتر ‘آنتونیو گوترش’ دبیر کل سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را متهم به حمایت از تروریست ها کرد و گزارش داد که این رژیم ‘حمایت های تدارکاتی به گروه های تروریستی ارائه می کند’.به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه ‘جروزالم پست’ با اعلام این خبر، افزود که دفتر گوترش گزارشی را در این مورد برای ارائه در چهملین جلسه شواری حقوق بشر سازمان ملل آماده کرده است.

خبرگزاری تسنیم: مقامات پارلمانی روسیه معتقدند تلاش‌های رهبر مخالفان ونزوئلا و آمریکا برای آماده کردن اذهان عمومی جهانی درباره سرنگونی زورمدارانه “نیکلاس مادورو” از قدرت، ممکن است به یک جنگ داخلی در این کشور منجر شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم، “ولادیمیر جباروف” نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا» یادآور شد که تلاش‌های “خوان گوایدو” رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرده و آمریکا برای آماده کردن اذهان عمومی جهانی درباره سرنگونی زورمدارانه “نیکلاس مادورو” رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، ممکن است به آغاز یک جنگ داخلی در این کشور منجر شود.

الکوثرفارسی: شواهد و گزارش‌های ویژه شخصیت‌های ارشد رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ارتش این رژیم از شکاف‌های عمده‌ای رنج برده و آمادگی لازم برای یک جنگ تمام‌عیار را نداردبه گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از مرکز مطالعاتی باحث، سند محرمانه‌ای که سرتیپ ذخیره اسحاق بریک مسئول بررسی شکایت‌های نظامیان در ارتش اسرائیل، در خصوص آمادگی ارتش برای جنگ احتمالی آینده تدوین کرده، محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی را با شوک مواجه کرده است.

العالم: رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر بر لزوم خلع سلاح اتمی کره شمالی تأکید کرده بود، در آستانه دیدار با «کیم جونگ اون» گفت واشنگتن به توقف آزمایش‌های اتمی کره شمالی راضی است.«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت تا زمانی که کره شمالی آزمایش‌های موشکی و اتمی‌اش را متوقف کرده باشد، به این کشور برای خلع سلاح اتمی فشار نمی‌آورد.

یورونیوز:  الیزابت وارن یکی از نامزدهای دمکرات‌ برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا وعده داد تا در صورت پیروزی در انتخابات بار دیگر ایالات متحده را به جمع کشورهای پایبند به توافق هسته‌ای با ایران باز گرداند.خانم وارن با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «نهادهای اطلاعاتی ما بارها گفته‌اند: توافق با ایران در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کارآیی داشته است. اگر ایران همچنان به مفاد این توافق پایبند باشد، متعهد می‌شوم که از بازگشت آمریکا به این توافق حمایت کنم.»

رادیو چین: دور هفتم مذاکرات تجاری چین و آمریکا 5 اسفند در واشنگتن پایان یافت. در این دور مذاکرات بر اساس توافقات حاصلۀ سران، توافقات قابل ملاحظه ای در موضوعات عملی مانند انتقال فناوری، حفظ محیط زیست، موانع تجاری غیرگمرکی، صنایع خدماتی، کشاورزی و نرخ ارز به دست آمد و مباحثات دربارۀ تنظیم متن توافقنامه نیز شروع شد.

اسپوتنیک روسیه: ساکنین جزیره اوکیناوا مخالفت خود را با ساخت فرودگاه جدید نیروهای آمریکایی در این منطقه اعلام کردند.به گزارش اسپوتنیک، براساس نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، 72.2 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با ساخت فرودگاهی جدید برای نیروهای نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا مخالفت کردند. مقامات توکیو اعلام کردند که پایگاه نظامی آمریکا را از شهر پر جمعیت “گینووان” جابجا کرده و آنرا به اطراف روستای هونوکو در شمال جزیره اوکیناوای انتقال دهند.

پارس تودی : همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی کوبا، درشرایطی برگزار شد که انتظار می رود با رأی قاطع مردم مورد تأئید قرار گیرد.به گزارش پارس تودی به نقل از «اِن‌بی‌سی نیوز»، در قانون اساسی جدید کوبا تغییرات مهمی داده شده است که به رسمیت شناختن حق کسب و کار خصوصی و تجارت خارجی از جمله آنان است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *