جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

بحران قطر و شکست پروژه ائتلاف‌سازی علیه ایران

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: بروز تنش عربی بر سر قطر، نقشه های آمریکا را برای ایجاد ائتلاف منطقه ای گسترده علیه ایران ناکام گذاشت.

رسانه روسی روز یکشنبه در مقاله ای به قلم راویل موصطافین خبرنگار و کارشناس امور بین‌المللی در باره تنش عربی در منطقه خلیج فارس نوشت: مساله اصلی این است که مقاصد دولت آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی سیاسی ضدایران نقش بر آب می‌شود.
نویسنده ادامه داده است: بحران قطر همچنین باعث می‌شود، نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور در موقعیت دشواری قرار گیرند.
موصطافین در مقاله خود خاطرنشان کرد: تلاش های دیپلماتیک کویت برای میانجیگری با هدف حل تنش عربی پیرامون قطر کافی نبود و این کشور از پذیرش درخواست‌های اتمام حجت عربستان سعودی و متحدان عرب ریاض خودداری کرد.
در مقاله امده است: اختلافات پیرامون این مساله به درازا می‌کشد و در این شرایط واشنگتن برای جستجوی راه خروج از بن بست تلاش می‌کند.
نزاویسیمایا گازتا نوشت: علت فعال شدن دیپلماسی آمریکا در خلیج فارس در وهله اول با این مساله ارتباط دارد که مجازات قطر طراحی شده از طرف ترامپ و عربستان سعودی، نتایج مورد انتظار را در پی نداشت.
نویسنده مقاله خاطرنشان کرده است: اقدامات علیه قطر به جای منصرف کردن این کشور از توسعه روابط با ایران، باعث شده است، دوحه به همکاری بیشتر و گسترده تر با تهران سوق یابد.
روزنامه روسی نوشته است: ایران که اکنون آماده است، دست کمک به سوی قطر دراز کند، اعلام کرده، می‌تواند خوراک و کالاهای مورد نیاز اولیه به این کشور بفرستد و حریم هوایی و دریایی خود را برای شکست محاصره نیز می گشاید. همزمان نیز ترکیه با گسیل چند هزار نظامی روی مقاصد تهاجم به قطر برای تغییر حکومت خط می کشد. 
در پایان مقاله نیز با اشاره به رد شرایط عربستان و متحدانش برای توقف اقدام های ضدقطری آمده است: برای ریاض هم منصرف شدن از درخواست‌ها رسوایی خواهد بود که این وضعیت سبب شکست تلاش های میانجیگرانه از جمله توسط واشنگتن می شود.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *