جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
13اسفندماه 1397

رسانه ها ؛ هشدار روسیه به آمریکا درخصوص آمریکای لاتین و…

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار روسیه درباره قصد آمریکا برای سرنگونی دولت‌های آمریکای لاتین، استقرار مخفیانه جنگنده‌های رادارگریز نایت هاک در غرب آسیا، تنش میان پاکستان و هند در دستور کار سازمان همکاری شانگهای، افزایش بودجه نظامی چین، کاهش تنش در روابط عربستان و سوریه ، پیشنهاد مسکو برای فروش رئاکتور هسته ای نسل سوم به ریاض، همکاری اسرائیل و روسیه برای خروج نیروهای خارجی از سوریه ، لغو مانورهای بزرگ نظامی آمریکا و کره جنوبی، آغاز کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی در اردن، ادغام سرکنسولگری و سفارت آمریکا در بیت المقدس و بازگشت گوایدو به ونزوئلا همزمان با تظاهرات بزرگ سراسری ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر روسیه هشدار داد، خط‌‌مشی آشکار واشنگتن در جهت سرنگونی دولت‌های نامطلوب در منطقه آمریکای لاتین بسیار نگران کننده است، در حالی‌که مسکو تنها راه برقراری صلح و ثبات در ونزوئلا را گفت‌وگو بین دولت و مخالفان می‌داند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “دمیتری مدویدیف” نخست وزیر روسیه معتقد است که واشنگتن آشکارا خط مشی سرنگونی دولت‌های نامطلوب در آمریکای لاتین را در پیش گرفته که عواقب خطرناکی برای این منطقه خواهد داشت.

خبرگزاری صداو سیما: نشریه هلند اسکرمبل گزارش داد در سال ۲۰۱۷ چهار فروند جنگنده رادارگریز اف-۱۱۷ آمریکا موسوم به نایت هاک، مخفیانه در غرب آسیا مستقر شدند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشریه هلندی اسکرمبل که در حوزه صنعت هوایی فعال است گزارش داد در سال ۲۰۱۷ چهار فروند جنگنده رادارگریز اف-۱۱۷ آمریکا مخفیانه در خاورمیانه مستقر شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد:در پی افزایش تنشها میان پاکستان و هند، این مساله در دستور کار نشست پیش روی سازمان همکاری شانگهای قرار گرفت.به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد: این کشور پیشنهاد داده که کنفرانس تدابیر اعتمادساز و همکاری در آسیا (CICA) برای بررسی و حل تنش اخیر میان هند و پاکستان در چارچوب سازمان همکاری شانگهای برگزار شود.

 خبرگزاری مهر:   سخنگوی دولت پکن از تداوم افزایش منطقی بودجه نظامی چین در راستای تامین منافع ملی این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، ژانگ یسوئی سخنگوی دولت چین امروز دوشنبه از قصد این کشور برای افزایش منطقی و متناسب بودجه نظامی در راستای تأمین امنیت ملی و انجام اصلاحات نظامی، خبر داد.در سال ۲۰۱۸ میلادی، چین از بزرگترین بودجه نظامی خود که قرار بود رشدی ۸.۵ درصدی را به خود ببیند؛ رونمایی کرد.

خبرگزاری فارس:  عربستان سعودی یک کنسول و ۲ کارمند به سفارت خود در دمشق اعزام کرد که گفته می‌شود شاید این اقدام ریاض در خصوص صدور ویزا برای کسانی است که تمایل دارند فریضه حج را به جا آورند. به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «القدس العربی» نوشت « سفارتخانه عربستان  تا کنون درهای خود را به روی مراجعه کنندگان باز نکرده است، ولی اعزام کنسول و دو کارمند توسط عربستان از تغییر عملی حکایت دارد».

الکوثرفارسی: در پی شدت گرفتن رقابت روسیه و آمریکا برای تصاحب بازار هسته ای عربستان، یک مقام روس روز یکشنبه از آمادگی مسکو برای فروش فناوری رآکتورهای هسته ای نسل سوم به ریاض خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از الشرق الاوسط، «الکساندر ورونکف» مدیرکل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت دولتی «روس اتم» اعلام کرد کشورش پیشنهاد فروش فناوری رآکتورهای نسل سوم (VVER-1200) را به عربستان داده است.

یورونیوز:  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد برای تضمین امنیت سوریه هنگام خروج نیروهای خارجی از این کشور با روسیه همکاری خواهد کرد. نتانیاهو که یک هفته پیش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کرد، گفت «بسیار روشن» است که حملات کشورش علیه مواضع نیروهای وابسته به ایران در خاک سوریه ادامه خواهد داشت.

رادیو چین: آمریکا و کره جنوبی تایید کرده اند که که مانورهای نظامی بزرگی که دو کشور به صورت مشترک برگزار می‌کردند لغو شده است‌‎. برگزاری این مانورهای نظامی همواره خشم کره شمالی را به دنبال داشت که دشمنانش را به تدارک حمله به این کشور متهم می‌کرد. مقام‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی گفته‌اند که این تصمیم برای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیکی گرفته شده که برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره در جریان است.

اسپوتنیک روسیه:  وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که موشک های چینی، تهدیدی برای روسیه محسوب می شوند.به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فن، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با روزنامه فوکوس گفت: موشک های چینی تهدید برای روسیه محسوب می شوند، به همین دلیل باید با پکن قرارداد خلع موشک های هسته ای میان برد امضاء شود.

آناتولی ترکیه: کنفرانس اتحادیه پارلمان های عربی با شعار «قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین» در امان، پایتخت اردن آغاز شد.کنفرانس اتحادیه پارلمان های عربی با شعار «قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین» و مشارکت 16 رئیس پارلمان کشورهای عربی و 2 نماینده از پارلمان های این کشورها در امان، پایتخت اردن آغاز شده و 2 روز ادامه خواهد یافت.

تی .آر.تی ترکیه: وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرکنسولگری و سفارت آمریکا در قدس به عنوان یک مرکز امور دیپلماتیک واحد از امروز 4 ام ماه مارس در یکدیگر ادغام می شوند.  در ادامه این اطلاعیه آمده است: این اقدام در پی تصمیم مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در 18 اکتبر 2018 برای ایجاد یک مرکز دیپلماتیک واحد صورت گرفته است.

دویچه وله : خوان گوایدو از شهروندان ونزوئلا خواست در تظاهرات سراسری علیه دولت نیکلاس مادورو شرکت کنند. او که خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا می‌خواند از کارکنان دولت خواسته دست از کار بکشند و به جمع معترضان بپیوندند.رئیس پارلمان و رهبر مخالفان دولت نیکلاس مادورو که خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا می‌خواند در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که روز دوشنبه، چهارم مارس، به این کشور بازمی‌گردد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *