جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

Loading
25خرداد 1395

رسانه ها؛ نشست فوق العاده در فرانسه و …

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ | رصد

شورا آنلاین: نشست فوق العاده فرانسوا اولاند با مقام‌های ارشد فرانسه پس از ماجرای گروگانگیری در پاریس، درخواست کشورهای بالتیک برای حمایت هوایی ناتو، اظهارات ایهود باراک درباره تغییر برجام، تامین 20 درصد هزینه تبلیغات کلینتون از سوی عربستان، بررسی تمدید 6 ماهه تحریم‌های روسیه در اتحادیه اروپا، پیشنهادات آمریکا به روسیه درباره حلب و انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیته امور حقوقی سازمان ملل متحد از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: به دنبال کشته شدن یک افسر پلیس فرانسه به همراه همسرش، رئیس جمهور فرانسه نشست فوق العاده‌ای را با مقام‌های ارشد این کشور برگزار کرد. مقامات فرانسه پیش از این از کشته شدن مردی خبر داده‌اند که پس از به قتل رساندن یک افسر پلیس در حومه پاریس، همسر و فرزندش را به گروگان گرفته بود. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه نشست فوق العاده ای را برای بررسی این حادثه تشکیل داده است.

خبرگزاری تسنیم: کشورهای حوزه بالتیک و لهستان به فشار خود به ناتو ادامه می‌دهند تا این ائتلاف نظامی حمایت هوایی خود را از این کشورها در برابر تهدیدات روسیه ارتقا دهد. در حالی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو اعلام کرده است که قصد دارد چهار تیپ نظامی را در کشورهای لتونی، لیتوانی، استونی و لهستان مستقر کند، ولی این کشورها خواستار حمایت هوایی ناتو هستند. ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز دوشنبه در سخنانی گفت: وزرای دفاع ناتو رسما طرح استقرار 4 تیپ نظامی در نشستی که روز سه شنبه در بروکسل آغاز به کار می کند، تصویب خواهند کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: سازمان عفو بین الملل که از سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر است اعلام کرده است؛ مستندات استفاده از بمب های خوشه ای عربستان را در یمن جمع آوری کرده است. عفو بین الملل اعلام کرد: شرکتی انگلیسی این بمب های خوشه ای را ساخته و در اختیار عربستان سعودی قرار داده است.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی کاخ سفید گفت بسیاری از گروه های تروریستی از نام اسلام استفاده می کنند تا اقدامات جنایتکارانه خود را توجیه کنند. به دنبال تیراندازی در اورلاندو و کشته شدن دستکم 50 نفر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود تاکید کرد آمریکا در وضعیت دشوار و غمباری به سر می برد. جاش ارنست همچنین گفت: نه تنها اقدامی از طرف کنگره برای جلوگیری از این نوع تیراندازی ها صورت نگرفته، بلکه هیچ قانونی که بتواند از خشونت جلوگیری کند نیز تا کنون به تصویب نرسیده است.

خبرگزاری صداوسیما: آمریکا تلاش می کند برای ارتقای توانمندی هسته ای خود بین سال های 2015 تا 2024 میلادی 348 میلیون دلار هزینه کند. موسسه بین المللی مطالعات صلح استکهلم (سیپری) روز دوشنبه در گزارشی همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی 80 کلاهک هسته ای در اختیار دارد. سیپری که مقر آن در سوئد است افزود: زرادخانه های حاوی کلاهک های هسته ای در جهان امسال اندکی کاهش یافته و روند کاهش این زرادخانه ها کند بوده است و 9 قدرت هسته ای به نوسازی زرادخانه های هسته ای خود ادامه داده اند.

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای ضمن آنکه برجام را یک توافق بد تلقی کرد، گفت:  با این حال رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به تنهایی قادر به تغییر توافق هسته‌ای ایران نیست و تمام جهان در این زمینه با واشنگتن همراهی نخواهد کرد. ایهود باراک در مصاحبه‌ با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد که توافق هسته‌ای با ایران یک توافق بد بود، اما رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی‌تواند به تنهایی این توافق را تغییر دهد.

خبرگزاری فارس: پسر شاه عربستان گفت که کشورش مثل همه انتخابات های گذشته آمریکا، امسال هم بخشی از هزینه تبلیغات دو حزب آمریکایی از جمله 20 درصد هزینه تبلیغات هیلاری کلینتون را پرداخت می‌کند. «محمد بن سلمان» وزیر دفاع، جانشین ولی‌عهد و پسر شاه سعودی دیروز وارد واشنگتن شد و دیشب با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد. همزمان با آغاز این سفر، سخنان او در خبرگزاری رسمی اردن «پترا» که این رسانه دولتی اردنی آن را ساعاتی بعد از انتشار، از خروجی حذف کرد، جنجال برانگیز شده است.

خبرگزاری فارس: بنابر اعلام منابع دیپلماتیک اروپایی، اتحادیه اروپا هفته آینده تمدید 6 ماهه تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه به بهانه نقش این کشور در مناقشه اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در ماه مارس 2014 علیه مسکو اعمال شد و اندکی بعد نیز طی همین سال با ادعای حمایت مسکو از جدائی‌طلبان شرق اوکراین مجددا تشدید شد. این تحریم‌های اروپایی که بر بخش‌های انرژی، مالی و دفاعی روسیه اعمال شده، طی ماه ژوئیه آینده منقضی خواهد شد و تمدید مجدد آن باید از جانب 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مورد بررسی و تأیید قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا: انگلیس و چین در نخستین گفت و گوی مشترک سطح عالی امنیتی خود، با امضای بیانیه ای همکاری خود را در زمینه مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته، جرائم سایبری و اشتراک اطلاعاتی گسترش دادند. ‘وانگ یونگ کینگ’ دبیر کل کمیته مرکزی امور سیاسی و قانونی چین و ‘مارک لیال گرانت’ مشاور امنیت ملی انگلیس بطور مشترک ریاست نخستین دور گفت و گوی مشترک عالی امنیتی چین و انگلیس را بر عهده داشتند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در حالی که قرار است معاونان فرستاده سازمان ملل در سوریه مذاکرات فنی را با طرف‌های درگیر برگزار کنند، مخالفان سوریه مشغول برگزاری نشست‌هایی در بروکسل هستند. منابع دیپلماتیک غربی می‌گویند انتظار هیچ نتیجه‌ای از مذاکرات فنی که قرار است معاونان استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با نمایندگان نظام و مخالفان برگزار کنند، ندارند.به گفته منابع هدف از برگزاری این مذاکرات پر کردن خلائی است که در نتیجه توقف روند سیاسی به وجود آمده است. به گفته منابع به نظر نمی‌رسد دی‌میستورا آماده دعوت مجدد به ژنو باشد. دی‌میستورا تنها با دو شرط حاضر است بار دیگر طرف‌های سوری را به ژنو بکشاند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: واشنگتن باید مخالفان میانه رو سوریه را از گروه تروریستی جبهه النصره جدا کند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور در سومین تماس تلفنی طی 10 روز با جان کری، همتای آمریکایی خود تاکید کرد: واشنگتن باید مخالفان میانه رو سوریه را از گروه تروریستی جبهه النصره جدا کند. طبق بیانیه مذکور لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت سوریه و امکان همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم را بررسی کرده و بر لزوم ممانعت از تجهیز تروریست‌ها به اسلحه و مهمات از طریق مرزهای باز ترکیه تاکید کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک: اسرائیل برای نخستین بار رئیس کمیته امور حقوقی سازمان ملل متحد، یکی از نهاد های دائمی مجمع عمومی این سازمان شد. ایران و تعدادی از کشور های عربی به خاطر انتخاب نماینده دائم اسرائیل به این سمت ابراز خشم کرده و در این رابطه امکان اتخاذ تدابیری هنگام آغاز کار کمیته حقوقی سازمان ملل را منتفی نمی دانند. اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه روسای پنج کمیته این مجمع را انتخاب کردند.

خبرگزاری مهر: سایت تحلیلی بلومبرگ اعلام کرد که توافق هسته ای موجب افزایش روابط نظامی ایران و روسیه است. سایت خبری بلومبرگ در گزارشی تحلیلی از دولت آمریکا خواسته است نسبت به فروش سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسیه به ایران واکنش نشان دهد و بی تفاوت نباشد. در این گزارش آورده شده که درست است در شورای امنیت سازمان ملل فروش سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسیه به کشورها چیزی گفته نشده است ولی آمریکا باید این مسئله را در این شورا مطرح کند. این سایت اظهار نگرانی کرد که روابط نظامی روسیه و ایران در سطح گسترده تر موجب تهدید اسرائیل و کشورهای عربی شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *