جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

هدایت جنگ در دو سوی میدان غزه

چهار هفته از آغاز دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در قالب طوفان الاقصی می‌گذرد و هر روز ابعاد جدیدی از این جنگ آشکار می‌‌شود. آنچه در میدان نبرد همچنان مطرح بوده این سؤال است که هدایت جنگ در دو سوی میدان به دست کیست؟

موج اعتراضات جهانی به رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه بمباران مناطق مسکونی غزه

بر اساس آخرین اخبار رسیده از غزه،  توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات خود را علیه مناطق شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه از سر گرفته است. غرب خان یونس نیز با توپخانه ارتش رژیم اشغالگر هدف قرار گرفت.

Loading
29خرداد  1395

رسانه ها؛ انتقاد پوتین از فریب آمریکا و …

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ | رصد

شوراآنلاین:  تاکید ولادیمیر پوتین بر سوءاستفاده آمریکا از موضوع هسته‌ای ایران، ترس بانک‌های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران، نگرانی آمریکا از سقوط عربستان، اظهارات نخست وزیر ترکیه درباره روابط با روسیه و رژیم صهیونیستی، اعلام حکم حبس ابد «محمد مرسی» در پرونده جاسوسی برای قطر، تلاش افغانستان برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی، تاکید الجبیر بر حل بحران سوریه بدون اسد و شکایت رژیم صهیونیستی از بوئینگ به علت فروش هواپیما به ایران از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در حالی که هیچ تهدید هسته‌ای از سوی ایران وجود ندارد، آمریکا درحال ساخت سیستم دفاع موشکی خود در اروپا است. ولادیمیر پوتین امروز (شنبه) در دیدار با رؤسای نهادهای اطلاعاتی جهانی گفت: هیچ تهدید هسته‌ای از سوی ایران وجود ندارد و سیستم دفاع موشکی در اروپا همچنان درحال ساخت است، بنابراین حق با ما بود که می‌گفتیم آنها درحال فریب ما هستند. آنها با اشاره به تهدید هسته‌ای ایران و در جریان ساخت سیستم دفاع موشکی با ما صادق نبودند.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه ایندپندنت نوشت: بسیاری از بانک‌های اروپایی حاضر به همکاری با ایران نیستند که علت اصلی آن نگرانی و ترس از نقض دیگر تحریم‌های آمریکا است که ارتباطی با توافقنامه هسته‌ای ندارد. ایندیپندنت در مطلبی ضمن اشاره به موانع موجود برای اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی نوشت: خاورمیانه با فرصت های از دست رفته و شانس های شکست خورده و رویاهایی زیادی روبرو بوده که به واقعیت تبدیل نشده است. توافق هسته‌ای ایران نیز اکنون در همین مسیر پیش می رود.

خبرگزاری فارس : شبکه رادیو تلویزیونی ان بی سی آمریکا در گزارشی با اشاره به مشکلات رژیم سعودی در جنگ یمن و همچنین کاهش شدید بهای نفت، بر نگرانی مقامات آمریکایی از سقوط این رژیم تأکید کرد. محمد بن سلمان جانشین ولیعهد، پسر ملک سلمان و وزیر دفاع عربستان سعودی هفته گذشته به واشنگتن سفر و با باراک اوباما رئیس‌جمهور، جان کری وزیر خارجه و اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد. حالا شبکه ان بی سی در گزارشی درباره دیدارهای محمد بن سلمان با مقامات آمریکایی، از نگرانی واشنگتن درباره سقوط خاندان سلطنتی عربستان سعودی سخن گفته است. در این گزارش آمده است: «شاهزاده سعودی با مقامات آمریکایی دیدار کرد؛ مقاماتی که برخی از آن‌ها نگران هستند قدرت و تسلط او، می‌تواند امنیت منطقه‌ای مورد نظر آمریکا را تخریب کرده و به آن آسیب بزند».

خبرگزاری فارس: نخست وزیر ترکیه  با اشاره به لزوم عادی سازی روابط با روسیه، مصر و رژیم صهیونیستی تاکید کرد نمی‌توانند برای همیشه با هم دشمن باشند. «بینالی ایلدیریم»  اعلام کرد که کشورش در برهه زمانی کنونی خواستار هیچ تنش دائمی با کشورهای همسایه نیست. ایلدریم با ابراز نارضایتی از قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با روسیه گفت: «باید افق دید خود را گسترش دهیم. هیچ دشمنی میان مردمان ما نیست. بازگشت به روزهای قدیمی و بهبود روابط امکان‌پذیر است.»

خبرگزاری فارس: دادگاه جنائی قاهره رئیس جمهور برکنار شده مصر را در پرونده جاسوسی برای قطر یکبار به 15 سال زندان و یک بار به حبس ابد محکوم کرد. دادگاه جنائی قاهره حکم متهمان پرونده جاسوسی برای قطر را اعلام کرد و طی آن «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر یکبار به 15 سال زندان و یکبار دیگر به حبس ابد محکوم شد. شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد دادگاه کیفری قاهره همچنین 6 تن از متهمان پرونده جاسوسی برای قطر از جمله «ابراهیم هلال» و «علاء سبلان» دو خبرنگار شبکه الجزیره را به اعدام محکوم کرده است. دادستان مصر مدعی است مرسی در دوران ریاست جمهوری‌اش اسناد محرمانه مربوط به امنیت ملی مصر را به قطر داده است.

خبرگزاری مهر: نمایندگان پارلمان افغانستان، بسته پیوستن کشور به سازمان تجارت جهانی را که وزیر تجارت این کشور ارایه کرده بود، با اکثریت آرا تایید کردند. همایون رسا وزیر تجارت وصنایع در توضیح این بسته در نشست امروز گفت: این بسته شامل حدود ۳۰ موافقتنامه است که براساس آن افغانستان باید شرایط پیوستن به سازمان تجارت جهانی را ایجاد کند تا عضو این سازمان شود. بر اساس این بسته سازمان تجارت جهانی به افغانستان پنج سال فرصت داده تا با ایجاد اصلاحاتی در ساختارهای اقتصادی خود، شرایط کسب عضویت این سازمان را بدست بیاورد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر خارجه عربستان ضمن طرح این ادعا که “بحران سوریه بی‌تردید با برکناری اسد پایان می‌یابد،” گفت: اختلافات میان آمریکا و عربستان درباره بحران سوریه خیلی بزرگ نیست. عادل الجبیر پس از دیدار با جان کری، همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت: دیدگاه‌هایی وجود دارد که ما برای افزایش فشار بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه جهت برآوردن خواسته‌های جامعه جهانی درخصوص آتش‌بس، ورود کمک‌های بشردوستانه و آغاز روند سیاسی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سایت شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش مفصلی از توان موشکی حزب الله ارائه کرد. دراین گزارش آمده است ، حزب الله در حالی وارد جنگ دوم لبنان شد که 15 هزار موشک در اختیار داشت. این تعداد پس از جنگ به 7000 موشک کاهش یافت اما امروز براساس اطلاعاتی که داریم می‌دانیم که حزب الله جدا از میزان برد و دقتی که موشک‌هایش دارند دست کم 150 هزار موشک در اختیار دارد. در ادامه این گزارش آمده است، نزدیک به 4000 موشک در جریان جنگ دوم لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند، موضوعی که میزان موفقیت حزب الله در تجهیز خود به اسلحه در دوره پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از لبنان در سال 2000 را ثابت می‌کند.

خبرگزاری صدا و سیما: رژیم صهیونیستی درباره هرهواپیمایی که بوئینگ به ایران بفروشد، ادعای حق وصول طلب خواهد کرد. پایگاه اینترنتی آلگماینر در گزارشی نوشت رژیم صهیونیستی تهدید کرده است شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا را به سبب انعقاد قرارداد با ایران تحت پیگرد قرار می دهد. ایران روز پنجشنبه از دست یابی به توافق با شرکت بوئینگ خبر داد که نخستین توافق با یک شرکت آمریکایی از زمان انقلاب اسلامی هزار و نهصد و هفتاد و نه محسوب می شود. شرکت بوئینگ قصد دارد حدود صد فروند هواپیمای جدید به ایران بفروشد اما این قرارداد منتظر دریافت تأییدیه از دولت آمریکاست.

خبرگزاری ایرنا: نشریه انگلیسی اکونومیست به تاثیر خروج احتمال انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازارهای جهانی پرداخت و نوشت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بیشترین تاثیر را بر پوند (واحد پول انگلیس) خواهد داشت و ارزش آن بلافاصله کاهش خواهد یافت. این روزنامه با یادآوری برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ 23 ژوئن (سوم تیر) نوشت: تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که طرفداران خروج انگلیس، پیروز خواهند شد. نتایج یک نظرسنجی تلفنی نشان داد که طرفداران خروج از اتحادیه اروپا 6 درصد جلوتر هستند اما هنوز این شرط بندی تا حدی به نفع طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه است.

خبرگزاری اسپوتنیک: در واکنش به انتشار یادداشت پنجاه دیپلمات آمریکایی به باراک اوباما در مورد سوریه، سخنگوی کرملین گفت حمله آمریکا به نیروهای دولتی سوریه تمام منطقه را به آشوب خواهد کشید. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که ۵۱ دیپلمات وزارت خارجه آمریکا، در یادداشتی از باراک اوباما خواسته‌اند علاوه بر بمباران داعش، مواضع نیروهای دولتی سوریه نیز هدف قرار گیرد تا حکومت بشار اسد مجبور به مصالحه شود. در واکنش به این گزارش، دیمیتری پِسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، هشدار داد هرگونه حمله آمریکا به نیروهای دولتی سوریه، تمام منطقه را به آشوب و هرج و مرج خواهد کشاند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *