جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
14تیر 1395

رسانه ها؛ انفجار انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا و …

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ | رصد

شوراآنلاین: عملیات انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده عربستان، تهدید لیبرمن به جنگ دوباره با غزه، سفر کم سابقه هیات آمریکایی به منطقه استقرار القاعده در مرز پاکستان-افغانستان، استقبال روسیه از پیشنهاد ترکیه برای استفاده از پایگاه اینجرلیک، معرفی کابینه جدید سوریه، پرواز بمب افکن‌های هسته‌ای آمریکا بر فراز شبه جزیره کره، ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقرهای ارتش سوریه، درخواست رئیس پارلمان اروپا برای تبدیل کمیسیون اروپا به دولت اروپایی و اعزام بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر روسیه به سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: وزارت کشور عربستان اعلام کرد که یک عامل انتحاری خود را نزدیکی کنسولگری آمریکا در استان جده منفجر کرد. سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت که نیروهای امنیتی بامداد امروز، به فردی در تقاطع خیابان فلسطین و خیابان حائل در نزدیکی بیمارستان دکتر سلیمان فقیه در جده مشکوک شدند. وی افزود هنگامی که نیروهای امنیتی قصد بازجویی از این فرد را داشتند، وی به واسطه کمربند انفجاری که بر تن داشت، خود را منفجر کردند. در پی این انفجار، این عامل انتحاری کشته شد و دو تن از نیروهای امنیتی جراحت‌های سطحی برداشتند و به بیمارستان منتقل شدند.

خبرگزاری تسنیم: کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته برای دومین بار نشستی را برای بررسی عملیات های فلسطینیان علیه صهیونیست ها برگزار کرد. کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزرای کابینه امنیتی این رژیم در نشستی اوضاع نابسامان امنیتی در کرانه باختری را بررسی کردند. بر اساس این گزارش، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست به حمله علیه حماس در نوار غزه تهدید کرد.

خبرگزاری فارس: هیات نمایندگان سنای آمریکا به ریاست جان مک کین در سفری غیرمنتظره و کم سابقه از مناطق قبایلی پاکستان در مرز افغانستان که محل اصلی استقرار و فعالیت القاعده، طالبان و دیگر گروه‌های شورشی است بازدید کردند. وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای این موضوع را اعلام کرده و گفته که این هیات از منطقه وزیرستان بازدید کرده اند. جان مک کین نیز در اکانت توئیتر خود عکسی منتشر کرده که این هیات در کنار یک بالگرد پاکستانی در پایگاه هوایی میرام شاه ایستاده است.

خبرگزاری فارس: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در گفتگوهای موسوم به صلح خاورمیانه درباره از بین رفتن راه حل دو دولتی در بحران میان رژیم صهیونیستی و فلسطین هشدار داد. گروه 4 جانبه صلح خاورمیانه متشکل از آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا روز جمعه در گزارشی بر لزوم توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و نقض توسعه فلسطین تاکید کرد. کشورهای عضو این گروه اعلام کردند اسرائیل پیوسته درحال ازبین بردن امکان عملی شدن راهکار دو دولتی بوده و این مسئله سوالات قانونی را درباره تمایلات طولانی مدت اسرائیل مطرح می‌کند که با اظهارات برخی وزیران درباره عدم تشکیل دولت فلسطینی، همراه شده است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، روسیه از پیشنهاد ترکیه برای استفاده از پایگاه اینجرلیک استقبال می‌کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد روسیه از اقدام ترکیه برای بازگشایی پایگاه اینجرلیک به روی جنگنده‌های روسی استقبال می‌کند،‌ اما تا کنون تماسی در این رابطه دریافت نکرده‌ایم.

خبرگزاری فارس: رهبر حزب استقلال بریتانیا بعد از رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا گفت که سهم خود را در این راستا به انجام رسانده و اکنون از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) امروز از سمت خود کناره‌گیری کرد. فاراژ طی سخنانی روز دوشنبه (امروز) گفت «ما به تیمی برای مذاکرات درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نیاز داریم که شامل افرادی باشد که بازتابی از رای به خروج هستند – شامل من.» وی افزود «ما برنده شدیم اما درباره توافقی که از اتحادیه اروپا به دست خواهیم آورد مطمئن نیستم.» این عضو حزب یوکیپ هشدار داد بریتانیا به نخست وزیری نیاز دارد که کشور را به آزادی آمد و شد نفروشد.

خبرگزاری صدا وسیما: رئیس جمهور سوریه با صدور فرمانی کابینه عماد محمد دیب خمیس نخست وزیر جدید این کشور را معرفی کرد. بشار اسد روز گذشته با صدور فرمانی کابینه عماد محمد دیب خمیس نخست وزیر جدید این کشور را معرفی کرده بود. بر اساس دستور بشار اسد، کابینه جدید سوریه به جز یک وزیر تغییر دیگری در مقایسه با دولت قبلی ندارد. در کابینه جدید محمد رامز ترجمان مدیر تلویزیون سوریه به عنوان وزیر اطلاع رسانی این کشور معرفی شده است. در کابینه جدید ولید المعلم همچنان وزیر امور خارجه، فهد الفریج وزیر دفاع و محمد الشعار وزیر کشور هستند.

 خبرگزاری ایرنا: تازه ترین اخبار نشان می دهد که بمب افکن های هسته ای آمریکا به تازگی پروازهایی در شبه جزیره کره و در حریم هوایی کره جنوبی انجام داده اند. پیش از این کره شمالی اعلام کرده بود که آمریکا با اعزام تجهیزات، بمب افکن ها و زیردریایی های هسته ای خود تهدیدی برای این کشور و کل آسیای شمال شرقی است. با این حال این اولین بار است که کره جنوبی و آمریکا اعلام می کنند دو فروند بمب افکن مدل بی 52 هسته ای آمریکا در آسمان نزدیک به کره جنوبی و شبه جزیره کره و در اطراف ژاپن پرواز کرده‌اند. خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که بمب افکن های مذکور در تاریخ 13 و 20 ژوئن (24 و 31 خرداد) پرواز خود را از پایگاه هوایی آندرسون آمریکا در جزیره گوام انجام داده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  رئیس کمیته‌ی دفاعی فنلاند گفت که در راهبرد دفاعی کنونی این کشور مسأله‌ی عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نفی نمی‌شود. ایلکا کانروا، رئیس کمیته‌ی دفاعی فنلاند اعلام کرد، ممکن است این کشور مسأله‌ی عضویت در ناتو را در صورت وجود نیاز امنیت ملی مربوطه، مد نظر قرار دهد اما در حال حاضر، بازه‌ی زمانی یا فرآیند به خصوصی برای پیوستن به ناتو مشخص نشده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  منابع سوری اعلام کردند که رئیس اداره اطلاعات عمومی این کشور با همتای ایتالیایی خود در رم دیدار کرده است. روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد: سرلشکر دیب زیتون، رئیس اداره اطلاعات عمومی این کشور به صورت محرمانه به رم سفر کرده و با همتای ایتالیایی خود و چند مسئول امنیتی دیگر در آنجا دیدار کرده است. این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی در بیروت نوشت: یک هیات امنیتی عالیرتبه سوری به ریاست دیب زیتون هفته گذشته سفری دو روزه به رم داشتند و با مسئولان ارشد امنیتی این کشور دیدار کردند. این اولین سفر یک مقام برجسته امنیتی سوریه به یک کشور اروپایی است.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که روز یکشنبه دو پایگاه وابسته به ارتش سوریه را گلوله‌باران کرده است. به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که روز یکشنبه چند راکت از خاک سوریه به نزدیکی یک منطقه نظامی در جولان اشغالی اصابت کرده است و این رژیم نیز در مقابل دو مقر وابسته به ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک:  ینس استولتنبرگ رییس ناتو گفت که ناتو قصد ندارد وارد جنگ سرد جدیدی با روسیه بشود. وی در آستانه نشست ورشو تاکید کرد که جنگ سرد یک بخش از تاریخ است و باید به همان صورت باقی بماند. وی در عین حال یک بار دیگر گفت که روسها عامل خطر هستند. وی گفت: «ما با خطرات غیرقابل پیش بینی و پیچیده ای روبرو هستیم و روسیه آماده است برای تغییر مرزهای خود به هر کاری دست بزند.»

خبرگزاری مهر: رئیس پارلمان اروپا در یادداشتی در روزنامه فرانکفورترآلگماینه درخواست کرد تا کمیسیون اروپا به دولت اروپایی تبدیل شود.«مارتین شولتز» در یادداشتی در روزنامه آلمانی فرانکفورترآلگماینه با اشاره به موضوع برگزیت نوشت: بروکسل باید از مداخله در امور داخلی کشورهای اروپایی بپرهیزد، زیرا مردم هر کشوری حق انتخاب و رای دارند. شولتز با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده تا کمیسیون اروپا به دولت اروپایی تبدیل شود، افزود: تشکیل یک مجلس عوام در پارلمان اروپا شامل نمایندگانی از کشورهای عضو این اتحادیه از طرف این دولت واقعی اروپایی می تواند موثر واثع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان:  “ولادیمیر پوتین،” رئیس جمهور روسیه قرار است برای شکست عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه بزرگترین ناو هواپیمابر “آدمیرال کوزنتسوف” را به همراه 30 جت جنگنده و بالگرد به این کشور جنگ زده اعزام کند. رئیس جمهور روسیه این تصمیم را پس از جنایات فجیع عناصر گروه تروریستی داعش در بنگلادش و بغداد اتخاذ کرد. یک منبع آگاه گفت: این کشتی جنگیِ 55 هزار تُنی از ماه اکتبر سال جاری میلادی تا ژانویه سال آینده (مهر تا دی 95) در منطقه مستقر می شود. ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف به بالگردها و هواپیماهای جنگی نیز مجهز خواهد بود. این ناو هواپیمابر 15 جت جنگنده سوخو Su-33، 15 جنگنده Mig-29 و 30 بالگرد جنگی حمل می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *