جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
17اسفند ماه 1397

رسانه ها؛ هشدار چین به مداخله خارجی درونزوئلا و…

۱۳۹۷/۱۲/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ، هشدار وزیر امور خارجه چین به مداخله در امور داخلی ونزوئلا و اعمال تحریم علیه این کشور، گفتگوی یک مقام آمریکایی با مقامات روس درباره ونزوئلا، واکنش اروپا به تحولات آتی ونزوئلا، واکنش سوریه به گزارش اخیر هیات سازمان منع تسلیحات شیمیایی ، هشدار آلمان به آمریکا، اظهارات مقام آمریکایی درخصوص رویکرد گام به گام در مذاکره با کره شمالی ، حمایت اتحادیه اروپا از بازخواست ریاض در شورای حقوق بشر، آغاز گشت زنی نیروهای مسلح ترکیه و روسیه در اطراف ادلب سوریه، اصلاحات در ارتش آمریکا و برگزاری رزمایش «سپر جزیره 10» در عربستان و رزمایش نظامی مشترک نیروهای دریایی ترکیه و روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز جمعه نسبت به مداخله در امور داخلی ونزوئلا و اعمال تحریم علیه این کشور هشدار داد و با بیان این که درس تاریخ شفاف است گفت: «نباید مسیر فاجعه آمیز گذشته را تکرار کرد.» این دیپلمات ارشد دولت چین افزود: «دولت چین تا به حال بارها نسبت به عدم مداخله کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا و تحت فشار قرار دادن نیکلاس مادورو رییس‌جمهوری این کشور هشدار داده است.

خبرگزاری صداو سیما: نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت برای صحبت درباره ونزوئلا با مقامات روس دیدار کرده اما هنوز با مقامات چین دیدار نکرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز؛الیوت آبرامز گفت: تحریم های بیشتری علیه نهادهای مالی حامی دولت مادورو اعمال می کنیم.

خبرگزاری مهر:   وزیر خارجه آلمان با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم دخالت در امور داخلی کشوهای مستقل تهدید کرد: اتحادیه اروپا تحولات آتی در ونزوئلا را زیر نظر خواهد داشت و به آنها پاسخ می‌دهد.به گزارش خبرگزاری مهر، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با ZDF از امکان اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا خبر داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که گزارش هیات حقیقت یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی در مورد حادثه جعلی استفاده از مواد شیمیایی سمی در دوما، تفاوتی با گزارش‌های پیشین این سازمان که آکنده از تحریف‌های فاحش است، ندارد.به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، گزارشی که هیات حقیقت باب سازمان منع تسیلحات شیمیایی در مورد حادثه کذائی مواد شیمیایی سمی در دوماً در تاریخ هفتم آوریل ۲۰۱۸ منتشر کرد، تفاوتی با گزارش‌های پیشین این هیات ندارد که آکنده از تحریف فاحش حقایق بودند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر اقتصاد آلمان گفت، اگرچه اتحادیه اروپا به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست ولی این نهاد آماده است تا برای دفاع از منافع خود با تصمیم های یک جانبه این کشور مقابله کند.به گزارش ایرنا، پیتر آلتمایر به تلویزیون آلمانی زد دی اف (ZDF) گفت: جنگ و جنگ های تجاری از اساس ایده خوبی نیستند چرا که آخر سر همه می بازند. هدف و منافع ما این است که از جنگ تجاری (با آمریکا) پرهیز کنیم.

خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد آمریکایی بامداد جمعه گفت دوالت کشورش در گفت‌وگوها با کره شمالی به دنبال رویکرد گام به گام نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود به رسانه‌های آمریکایی گفت موضع دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خلع کامل سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی به عنوان پیش‌شرط برای سایر اقدامات است.

الکوثرفارسی: 36 کشور از جمله 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بیانیه‌ای علیه عربستان‌سعودی نوشتند که در شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل خوانده خواهد شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیانیه‌ای در خصوص وضعیت حقوق بشر در عربستان‌ امضا کردند که در شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل خوانده خواهد شد.

العالم:  وزیر دفاع ترکیه گفت: عملیات مشترک گشت‌زنی نیروهای مسلح ترکیه با روسیه در منطقه عاری از سلاح در ادلب از امروز آغاز خواهد شد.  خلوصی آکار،‌ وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه عملیات گشت‌ مشترک ترکیه و روسیه در منطقه ادلب سوریه برای تداوم آتش‌بس و برقراری ثبات اهمیت دارد، عنوان کرد که اگر حملات (در سوریه) تداوم یابد، موج مهاجرت 3.5 میلیون نفر نه تنها به ترکیه و اروپا، بلکه به آمریکا هم خواهد رسید.

اسپوتنیک روسیه: ژنرال آمریکایی: آمریکا قصد اصلاحات در نیروهای مسلح خود به دلیل پتانسیل رو به رشد روسیه و چین دارد.به گزارش اسپوتنیک، اریک وسلی، مدیر مرکز ارتقای مهارت های رزمی ارتش آمریکا گفت: در 15 سال گذشته، ارتش آمریکا بر روی سیستم تیپی متمرکز شده بود، زیرا بیشتر به مبارزه با گروه های تروریستی پرداخته بود.

آناتولی ترکیه: دومین رزمایش «سپر جزیره 10» با شرکت کشورهای حوزه خلیج فارس در شرق عربستان سعودی برگزار می شود.عبدالله السبیعی سخنگوی این رزمایش امروز به خبرنگاران گفت: هدف این رزماش تبادل تجربه‌ها و تقویت همکاری های نظامی و افزایش سطح آمادگی نیروهای نظامی کشورهای حوزه خلیج است. این رزمایش با شرکت نیروهای زمینی٬ هوایی و دریایی انجام می شود.

تی .آر.تی ترکیه: نیروی دریایی ترکیه و ناوگان روس در دریای سیاه رزمایش مشترکی ترتیب دادند.آلکسی رولیف رئیس بخش اطلاعات ناوگان روسیه در دریای سیاه طی سخنانی اظهار داشت، ترکیه و روسیه با شرکت خدمه های دو کشتی پایگاه دریایی نووروسیسک، ناو گشتی واسیلی بیکوف، کشتی مین روب والنتین پیکول، ناوچه بورگاز ترک و کشتی مین روب آکچای رزمایش نظامی مشترکی ترتیب دادند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *