جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ویدیو / نخست وزیر لبنان یک زن را به اشتباه به جای نخست وزیر ایتالیا بوسید!

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هنگام استقبال از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در بیروت گاف عجیبی داد و به اشتباه با یک زن دیگر روبوسی کرد. میقاتی که در مقابل پله‌های هواپیما ایستاده بود تصور کرد که یکی از زنان دیپلمات ایتالیایی، جورجیا ملونی است و به گرمی از او استقبال کرد، اما لحظاتی بعد به او گفته شد که این زن نخست وزیر ایتالیا نیست.

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading

موانع ترامپ برای خروج از برجام

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: وبگاه آمریکایی «ریل کلیر ورلد» ضمن یادداشتی به «سه مانع اصلی» در مسیر رئیس‌جمهور آمریکا برای بر هم زدن برجام اشاره کرد.

وبگاه آمریکایی «ریل کلیر ورلد» در مطلبی نوشت: خوشبختانه، دولت ترامپ در نابود کردن توافق هسته‌ای با ایران ناتوان است زیرا چنین اقدامی آمریکا و ایران را در مسیر جنگ قرار می‌دهد.

این وبگاه در توضیح این مسئله به سه مورد اشاره کرد و نوشت: اول این‌که چند مقام ارشد کابینه ترامپ آشکارا با چنین مسیری مخالف هستند.

دوم این‌که کاخ سفید در صورت برهم زدن توافق با ایران از سوی متحدان اروپایی، روسیه، چین و بقیه جامعه بین‌الملل به شدت مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

سوم، اینکه دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در گسترش جنگ درسوریه در سال 2013 شکست خورد نشان می‌دهد که مردم آمریکا دیگر یک جنگ پرهزینه را تحمل نخواهند کرد.

پیش از این، وبگاه «آسیا تایمز» نیز در تحلیلی نوشته بود: برای ایران تحریم‌های آمریکا جدید نیستند و اقتصاد آن نیز به وابسته به تجارت یا سرمایه گذاری ایالات متحده نیست. به طور خلاصه باید گفت که قانونگذاران آمریکا امیدوارند تحریم‌ها را از طریق جامعه بین‌المللی تحمیل کنند.

اما این بار تفاوت اصلی در مقایسه با تحریم‌های قبلی این است در حالی‌که آمریکا «دونالد ترامپ» را به عنوان  رئیس جمهور به رسمیت می‌شناسد اما جامعه بین المللی با شک و تردید عمیق به او می‌نگرد و به نظر بعید می‌رسد که کشورهای جهان با ترامپ برای مجازات ایران همراه شوند.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *