جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟

در استانبول شهر در تصرف تبلیغات انتخاباتی است. از همین حالا دولت اعلام کرده نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی برای روز یکشنبه ممنوع است و پلیس بر سر این موضوع با کسی شوخی ندارد. حکمی که نشان می‌دهد دولت نگران درگیری‌هایی است که امکان دارد میان هواداران گروه‌های مختلف در بگیرد. به ویژه آنکه در روزهای اخیر ویدیویی از مهاجران کرد و ترک تبار ترکیه در بلژیک منتشر شد که نشان می‌داد طرفداران دو طرف منتظر یک جرقه هستند.

آیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

در حالی که پاشینیان قلباً دوست دارد ارمنستان را به سمت اروپا هدایت کند، اما به‌نظر واقعیت‌های میدانی را درک می‌کند که هیچ مکانیسم آسانی برای خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی یا اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود ندارد.

Loading
25 مرداد  1395

رسانه ها؛ تلاش سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه و …

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ | رصد

شوراآنلاین: تلاش سازمان ملل برای ازسرگیری فوری مذاکرات صلح سوریه، دفاع رییس جمهور کره جنوبی از استقرار سیستم ضدموشکی آمریکا، نامه رهبر کره شمالی به رییس جمهور روسیه، مخالفت آمریکا با طرح اروپایی انتقال گاز روسیه، استفاده مجدد عربستان از بمب‌های ممنوعه در یمن، هشدار لیبی در خصوص فعالیت داعش در یکی از شهرهای ایتالیا و اظهارنظر وزیر دفاع روسیه درباره اختلافات آمریکا و روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  معاون فرستاده سازمان ملل به سوریه از تلاش‌ دی‌میستورا برای به جریان انداختن دور جدید مذاکرات صلح سوریه طی روزهای آتی خبر داد. رمزی عزالدین رمزی، معاون استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه که دیدارهایی با مقامات کشورهای مختلف در این راستا داشته، پس از سفر چند روزه خود به مصر روز یکشنبه قاهره را ترک کرد و به ژنو رفت. رمزی گفت: اکنون مقدمات برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه در ژنو طی روزهای آتی فراهم شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رییس جمهور کره جنوبی در حالی که از پیونگ یانگ خواست برنامه تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد که از استقرار سیستم ضدموشکی آمریکا برای مواجهه با تحریکات کره شمالی در کشورش دفاع کرد. پارک گئون های اعلام کرد: من از دولت کره شمالی می خواهم که هرچه سریعتر همه تهدیدات و اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه کره جنوبی و همچنین توسعه تسلیحات کشتار جمعی را کنار بگذارد. وی درباره احتمال اتحاد دو کره نیز گفت:  این اتفاق تنها زمانی می تواند رخ دهد که نگرانی‌ها درباره تسلیحات هسته‌ای، موشک‌ها و جنگ از سوی پیونگ یانگ رفع شود.

 خبرگزاری تسنیم: رهبر کره شمالی اطمینان خود را به توسعه پایدار روابط دو جانبه بین پیونگ یانگ و مسکو اعلام کرده است. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز دوشنبه به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد آزادی کره شمالی از ژاپن در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز اطمینان کرده است که روابط دو جانبه مسکو و پیونگ یانگ به طور پایدار توسعه خواهد یافت.

 خبرگزاری تسنیم :  مدیرسابق سیاست دفاعی و کنترل اسلحه در شورای امنیت ملی کاخ سفید نسبت به عدم ایمنی و امنیت تسلیحات هسته‌ای آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه هشدار داد. استیو آندراسن مدیر سابق سیاست دفاعی و کنترل اسلحه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، در سخنانی نسبت به ذخیره سازی تسلیحات هسته‌ای آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه هشدار داد و گفت: انبار کردن تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این پایگاه هوایی به هیچ وجه امن نیست و این تسلیحات ممکن است به راحتی به دست تروریست‌ها بیفتد.

خبرگزاری ایرنا: طرح خط لوله انتقال گاز روسیه به شمال اروپا به عنوان ناهمخوان بودن با منافع جمعی، یکپارچگی و امنیت این قاره مورد مخالفت آمریکا قرار گرفت. پایگاه روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس در این باره نوشت: آموس استین نماینده ویژه وزارت امور خارجه و هماهنگ کننده امور بین المللی انرژی آمریکا با اجرای فاز دوم خط لوله انتقال گاز از روسیه به شمال اروپا مخالفت کرد.در گزارش روز دوشنبه این پایگاه به نقل از مقام آمریکایی آمده است: با اجرای فاز دوم خط لوله جریان شمالی – 2 روابط کنونی بین کشورهای شرق و غرب اروپا آسیب می بیند.

خبرگزاری فارس: منابع یمنی از کشته شدن دست‌کم 25 شهروند در حملات هوایی عربستان با بمب‌های آتش‌زا خبر دادند؛ در همین حال هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا مناطق مختلفی در استان ابین را بمباران کردند.«احمد الهشامی» یک منبع پزشکی یمن اظهار داشت: دشمن سعودی در حمله وحشیانه دیگر خود شهروندان بی‌گناه را با بمب‌های آتش‌زا که از جمله سلاح‌های ممنوعه بین المللی است، هدف گرفت.وی افزود: جنگنده‌های سعودی ده‌ها فروند موشک در مناطق مسکونی صنعا و تعز فروریخته که شامل مواد آتش‌زایی است که استفاده از آن علیه غیرنظامیان در سطح بین المللی ممنوع و تاکنون 25 نفر از شهروندان را کشته است .

خبرگزاری صدا و سیما: معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا سیا بر لزوم  تحمیل هزینه سنگین به ایران و روسیه در سوریه تاکید کرد.مایکل مورل، معاون سابق سیا در مصاحبه با شبکه بلومبرگ، روسیه را به تشدید تنش و  بحران در سوریه متهم کرد و گفت به علت سیاست های کنونی روسیه در سوریه، باید نظامیان روسیه در سوریه کشته شوند وهزینه های سنگینی در سوریه به روس ها تحمیل شود.معاون سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه خود با  شبکه بلومبرگ  گفت ما باید کاری کنیم که ایران به علت حضور  در سوریه هزینه هایی بپردازد. همچنین باید کاری کنیم که روسیه هم به علت حضور در سوریه هزینه هایی بپردازد. وی  گفت منظور من  از تحمیل هزینه به روسیه این است که شهروندان روسیه در سوریه کشته شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک:  لیبی در خصوص فعالیت داعش در یکی از شهرهای ایتالیا هشدار داد. رسانه های ایتالیایی اعلام کردند که مقامات لیبی در خصوص حضور یک شبکه تروریستی وابسته به داعش و فعالیت اعضای آن در نزدیکی شهر میلان ایتالیا هشدار داده اند. نیروهای اطلاعاتی لیبی بعد از آنکه ارتش این کشور بر مقر داعش در شهر سرت مرکز امارت داعش در لیبی سیطره پیدا کرد، به مدارک و اسنادی دست یافته اند که نشان می دهد یک شبکه تروریستی وابسته به داعش در نزدیکی شهر میلان فعالیت می کند.

دویچه وله: سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره حفاظت از قانون اساسی) نگران از فعالیت تکفیری ها در میان پناهجویان است. تکفیری ها در اطراف اقامت‌گاه‌‌های پناهندگان و مراکز زندگی آنها در تکاپو هستند و می‌کوشند تا آنها را با تبلیغ به  خود جذب کنند.هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره حفاظت از قانون اساسی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آلمان در باره این موضوع توضیح داد.

خبرگزاری مهر:  وزیر دفاع روسیه در اظهارات امروز خود از باقی ماندن مسائل زیادی در خصوص سوریه برای حل و فصل میان آمریکا و روسیه سخن گفت. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در اظهارات امروز خود در این باره گفت: مسائل حل نشده بسیاری در بحران ۵ ساله سوریه میان مسکو و واشنگتن باقی مانده است که لازم است دو کشور به آن ها بپردازند.

خبرگزاری مهر: صدراعظم آلمان بزودی با رئیس شورای اروپا بطور غیر رسمی دیدار و گفتگو می کند. «آنگلا مرکل»صدراعظم آلمان قرار است روز پنجشنبه با «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا دیدار و گفتگو کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *