جدیدترین مطالب

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

تحلیلی بر اهمیت و جایگاه تدابیر دیوان لاهه در قبال جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اوایل فروردین ماه تدابیر جدیدی اتخاذ کرد که به موجب آن، رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

Loading

أحدث المقالات

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است / اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد.

لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم/ من واقعا تا حالا نمی دانستم اسرائیل بدون امریکا 10دقیقه دوام نمی آورد

ماجرای توفان‌الاقصی به همه جهان نشان داد که اسراییل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است. اسراییل هیچ چیز نیست و 10 دقیقه بدون امریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم.

Loading

رسانه ها؛ جنگ ترامپ و تیک تاک و…

شورای راهبردی آنلاین: فرمان رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با تهدیدات نرم افزارهای چینی، درخواست چین ازکاخ سفید برای توقف فروش تسليحات به تايوان، هشدار وزیر دفاع چین به همتای آمریکایی خود درخصوص افزایش تنش‌ها، تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و مخالفت روسیه، استعفای  برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران، نگاهی به آخرین تحولات لبنان، درخواست فرانسه برای تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار بیروت، سفر «الکاظمی» به آمریکا برای گفت‌‌وگو درباره مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن، بازگشت جنگ تعرفه ها به روابط کانادا و آمریکا، انتقاد ترکیه از توافق‌ دریایی یونان و مصر ، پیوستن سه کشور دیگر به پیمان منع گسترش سلاح های اتمی و شکاف بی‌سابقه در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ فرمانی را برای مقابله با تهدیدات نرم افزارهای چینی امضاء کرد.بر اساس اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ، برای مقابله با تهدید TikTok و همچنین مشابه آن برای مقابله با تهدید برنامه تلفن همراه WeChat چینی، فرمانی را امضا کرد. اسناد همچنین به مدت 45 روز انجام هرگونه معامله حقوقی شرکت‌های آمریکایی را با شرکت هایی که برنامه‌های ByteDance و Tencent را در اختیار دارند، متوقف کرده اند.

 خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، فروش‌های تسلیحاتی آمریکا به تایوان اصل چین واحد را به طور جدی نقض می‌کند. وزارت امور خارجه چین در خصوص گزارشی مبنی بر احتمال فروش هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی به تایوان، اعلام کرد فروش‌های تسلیحاتی آمریکا به تایوان اصل چین واحد را به طور جدی نقض می‌کند. آمریکا باید فروش های تسلیحاتی به تایوان را به منظور اجتناب از تاثیرگذاری بر روابط دو جانبه, متوقف کند.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود هشدار داد رفتار و گفتار آمریکایی‌ها موجب افزایش تنش‌های موجود میان دو کشور می‌شوند. «وی فنگه» در تماسی تلفنی با «مارک اسپر» همتای آمریکایی خود مسائل پیرامون وضعیت تایوان را به بحث و گفت‌وگو گذاشت. فنگه در این تماس تلفنی یک و نیم ساعته به اسپر‌ گفت آمریکا باید «گفتار و رفتار غلط خود» را پایان دهد و «از تحرکات خطرناکی که ممکن است موجب تشدید تنش‌ها شود، پرهیز کند».

الکوثر فارسی: دولت ترامپ کازرار بین المللی گسترده ای را به منظور جلوگیری از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران که طبق قطعنامه 2231 قرار است 18 اکتبر 2020 به پایان برسد، آغاز کرده است. این اقدام واشنگتن با انتقاد شدید مسکو مواجه شده است. «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هفته آینده قطعنامه ای برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد. پمپئو که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، تاکید کرد که واشنگتن هرگز اجازه پایان تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

یورونیوز: برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، روز پنجشنبه شش اوت (۱۶ مرداد) از سمت خود کناره‌گیری کرد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با تایید استعفای برایان هوک، او را عضوی ارزشمند در وزارت امور خارجه آمریکا به رهبری خودش توصیف کرد و گفت: «من از برایان هوک نماینده ویژه [آمریکا] به‌خاطر بیش از سه سال خدمت در وزارت خارجه تشکر می‌کنم.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهور فرانسه قول کمک به لبنان را داد، اما به شهروندان عصبانی و شوکه از انفجاری که ۱۴۵ تن را کشت، اطمینان داد هیچ چک سفیدی به رهبران لبنانی داده نخواهد شد، مگر آنکه آن‌ها دست به اصلاحات بزنند و از فساد شایع دست بردارند. امانوئل ماکرون طی یک کنفرانس خبری و در پایان یک سفر دراماتیک به بیروت، خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار ویران‌گری شد که سراسر بیروت را لرزاند و گفت این انفجار، یک علامت اضطراری برای انجام اصلاحات ضد فسادی است که جمعیتی عصبانی، خواستار آن هستند.

العالم فارسی: رئیس جمهور فرانسه طی نشست خبری در لبنان، خواستار انجام تحقیق بین‌المللی در حادثه انفجار بیروت شد و گفت: گفت که کشورش به لبنان کمک خواهد کرد.رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که برای پی‌بردن به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان باید تحقیقات بین‌الملل صورت گیرد.

خبرگزاری تسنیم:  نخست وزیر عراق در چارچوب ادامه گفت وگوهای راهبردی بغداد و واشنگتن، بیستم ماه جاری میلادی (۳۰ مرداد) به ایالات متحده سفر و با رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد. «فرهاد علاء الدین» رئیس شورای مشورتی عراق گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور، 20 آگوست (سی‌اُم مردادماه) برای دیدار با دونالد ترامپ به واشنگتن سفر خواهد کرد.وی تاکید کرد که با سفر الکاظمی به واشنگتن، در حقیقت دور دوم مذاکرات راهبردی بین بغداد و واشنگتن آغاز می شود.

خبرگزاری مهر : یک منبع آگاه در دولت کانادا اعلام کرد که چنانچه ایالات متحده تعرفه هایی بر واردات آلومینیوم از کانادا وضع کند، دولت اُتاوا این اقدام را تلافی خواهد کرد. در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر وضع مجدد تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از کانادا، یک مقام آگاه در دولت کانادا روز پنج شنبه به صراحت اعلام کرد که «کانادا کاملاً مشابه آخرین باری که این تعرفه ها وضع شد، اقدام خواهد کرد».

آناتولی  ترکیه: وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که به‌اصطلاح توافق‌نامه یونان و مصر درباره تعیین حریم اختیارات دریایی ناقض حقوق ترکیه و لیبی بوده و از نظر اتحادیه اروپا نیز بسیار مایوس کننده است.مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرنگار آناتولی به‌اصطلاح توافق‌نامه‌ای را که امروز یونان و مصر درباره تعیین حریم اختیارات دریایی امضا کردند، فاقد اعتبار قانونی دانسته و گفت که این توافق از نظر اتحادیه اروپا نیز بسیار مایوس کننده است.

ان. اچ.کی ژاپن: سه کشور دیگر پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای سازمان ملل متحد را به صورت قانون درآورده اند. این یعنی اکنون از پنجاه کشوری که تصویب این پیمان در آنها برای اجرایی شدن آن لازم است، به هفت کشور دیگر نیاز است. ایرلند، نیجریه و یک کشور جزیره ای کوچک به نام نیووی، روز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا مدارک تصویب این پیمان را ارائه دادند.

خبرگزاری ایرنا: تنش و شکاف در کابینه رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که برای نخستین بار در تاریخ نامشروع این رژیم، هیچ برنامه‌ای از دستور کار کابینه ائتلافی دولت تل‌آویو منتشر نشده است.به دلیل همین اختلافات در لایحه بودجه و نبود توافق دو طرف، مشخص نیست که آیا روز شنبه دستور جلسه‌ای صادر خواهد شد یا خیر، هرچند هنوز جلسه هفتگی کابینه که روز یکشنبه برگزار می‌شود، به قوت خود باقی است.از سوی دیگر اختلاف نظر شدید میان نتانیاهو و گانتس بر سر بودجه، شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی را بغرنج‌تر کرده است، بطوری که حزب لیکود بودجه‌ای یکساله را پیشنهاد کرده، اما تأکید حزب آبی‌وسفید این است که لایحه بودجه ۲ ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *