جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading

رسانه‌ها: دستور رسمی ترامپ برای آغاز روند انتقال قدرت به دولت بایدن و…

شورای راهبردی آنلاین: قرار گرفتن اخوان‌المسلمین در لیست گروه‌های تروریستی مصر، دعوت رسمی ولیعهد آل خلیفه از نتانیاهو برای سفر به بحرین، عملیات ویژه یونیسف جهت توزیع واکسن کووید - 19، دستور رسمی ترامپ برای آغاز روند انتقال قدرت به دولت بایدن، گفت و گوی ظریف و لاوروف درباره برجام و قره‌باغ، پیام‌های تهدیدآمیز امارات برای الجزایر، بایدن درپی ترامپ زدایی از کاخ سفید، فعالیت ۲۰۰۰ داعشی در عراق، فراخوان «آتش‌بس فوری» در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در ژنو، پرتاب یک فضاپیمای بدون سرنشین چینی به ماه، تاکید گروههای فلسطینی بر مقابله با رژیم صهیونیستی و تجاوز ناو آمریکایی به آب‌های روسیه و تقابل کشتی جنگی روس با آن از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: پایگاه خبری «الیوم السابع» اعلام کرد که گروه اخوان‌المسلمین و 21 تن از مخالفان دولت مصر از جمله یکی از نامزدهای سابق ریاست جمهوری این کشور به مدت پنج سال دیگر در لیست گروه‌ها و اشخاص تروریست این کشور قرار گرفت. این حکم جدید پنجشنبه گذشته در دادگاه جنایی قاهره صادر و دیروز(دوشنبه) نیز در روزنامه رسمی «وقایع المصریه» منتشر شده است. در این حکم جدید، 21 نفر دیگر از مخالفان دولت مصر از جمله «عبدالمنعم ابوالفتوح» رئیس حزب قدرتمند مصر، «علا عبدالفتاح» فعال حقوق بشر و «حسن الشاطر» پسر «خیرت الشاطر» سیاستمدار معروف مصری به این لیست افزوده شده‌اند. این حکم به مدت 5 سال از تاریخ صدور اعتبار داشته و طبق قوانین مصر قابل تجدیدنظر است.

خبرگزاری تسنیم: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دعوتی از سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین برای سفر به این کشور دریافت کرده است. نتانیاهو برای اولین بار است که فاش می کند با ولیعهد بحرین تماس گرفته است. حکومت بحرین به همراه حکومت امارات سپتامبر گذشته توافق ننگین سازش و عادی سازی روابط را با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید امضا کردند.

اسپوتنیک روسیه: با استناد به اعلامیه دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد، بنیاد یونیسف جهت ارسال واکسن به کشورهای جهان در چارچوب مکانیزم «کوواکس» با بیش از 350 شرکت و سازمان همکاری می‌کند تا تحویل آن به 92 کشور جهان بشکل هر چه سریعتر میسر شود. قرار است واکسن برای کشورهای دارای سطح درآمد پایین و متوسط سریع‌تر و امن‌تر تحویل داده شود. یونیسف میزان ضروری امکانات برای نقل و انتقال واکسن را به اطلاع شرکت های هواپیمایی جهان رسانده است و راههای حمل و نقل حدود 2 میلیارد دُز واکسن در سال آینده را با آن‌ها بررسی کرده است. قرار است 1 میلیارد دُز از طریق دریایی حمل و نقل شود. در اطلاعیه یونیسف آمده است:« انتظار می رود، خرید، تحویل و توزیع واکسن علیه کووید -19، بزرگ‌مقیاس ترین و سریع ترین عملیات از این نوع باشد».

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): رئیس اداره کل خدمات عمومی آمریکا (جی‌اس‌ای)، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات شناخته و خبر داده که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است. ترامپ هم در رشته توئیتی با تایید این مطلب گفت که دستور داده تا مقدمات مرسوم و لازم آغاز شود. عصر دوشنبه به وقت آمریکا، شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد به نامه‌ای دست یافته که نشان می‌دهد اداره کل خدمات عمومی آمریکا، به تیم انتقالی جو بایدن خبر داده است که آماده آغاز رسمی روند انتقال قدرت به دولت جدید است. ساعتی بعد، دونالد ترامپ که هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته،‌ در رشته توییتی با تایید این موضوع گفت که دستور داده مراحل اولیه برای انتقال قدرت به بایدن آغاز شود.

الکوثرفارسی:  وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به مذاکره تلفنی ظریف و لاوروف خاطرنشان کرد: وزیران خارجه ایران و روسیه در این گفت و گوی تلفنی درخصوص اوضاع جاری منطقه قره باغ باتوجه به تلاش های روسیه به منظور دستیابی به آتش بس کامل در منطقه مناقشه و نیز ضرورت کمک انسانی به ساکنان این منطقه که از اقدامات جنگی آسیب دیده اند، گفت و گو و تبادل نظر کردند. در ادامه گفت وگوی تلفنی، دو طرف درباره سایر موضوعات کلیدی ازجمله وضعیت سوریه، منطقه خلیج فارس و یمن و مساله افغانستان تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین به همکاری بین ایران و روسیه در میدان های بین المللی در مورد مسائل دیگر ازجمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  توجه خاص کردند.

العالم فارسی: پایگاه فرانسوی «مغرب اینتلیجنس» فاش کرد که پس از انتقادات «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر از اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو و از طرفی دیگر، مسئله هم‌سویی این کشور با ترکیه، امارات بشدت خشمگین شده و پیام‌های تهدید‌آمیزی برای الجزایر ارسال کرده است. امارات اخیرا بشدت در تلاش بوده تا به علت دور شدن الجزایر از سیاست‌های این کشور و ایجاد روابط خوب با ترکیه و هم‌پیمان آن قطر و هم‌سویی دو طرف در چند مسئله از جمله در خصوص لیبی فشارهایی را علیه الجزایر اعمال کند.

 خبرگزاری صدا و سیما: نشریه واشنگتن پست در صفحه اینستاگرام خود نوشت: انتخاب‌های اولیه جو بایدن برای حضور در دولتش نشان می‌دهد هدف او کنار زدن بخش عمده تیم کاری و دستورات ترامپ است. واشنگتن پست در ادامه نوشت : وی بدین منظور افرادی را دردستور کار خود قرار داده است که سیاست‌هایی مخالف با رویکرد ترامپ را تبلیغ می‌کنند. انتخاب‌های مهم بایدن که روز دوشنبه اعلام شد در گذشته به پیشبرد توافقات تجاری کمک کرده اند که هدفشان امضای توافقات بین المللی و حمایت از جنگ‌های خارجی بوده است؛ مواضعی که پس از پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ باعث شد موجی گسترده از بررسی‌ها را در بین دموکرات‌ها درباره برآورد غلط شان از نظر رای دهندگان آمریکایی به راه بیفتد؛ رای دهندگانی که روی حمایت آن‌ها از مدت‌ها قبل حساب شده بود.

خبرگزاری مهر : «جمعه عناد» وزیر دفاع عراق اعلام کرد که ۲۰۰۰ داعشی در شمال بابل، بغداد و مناطق آزادشده از لوث داعش وجود دارد. بخش اعظم داعشی ها، محلی هستند و محل سکونت آنها در نزدیکی روستاهایی است که شاهد حملات در مناطق آزاد شده از لوث تکفیری هاست. وی افزود: داعش سلاح پیشرفته در اختیار دارد از جمله سلاحی که از دو کیلومتری هدف را نشانه می‌رود. ۹۰ درصد از یورش‌های داعش به سبب اهمال نیروهای امنیتی و غیرنظامیان است. وزیر دفاع عراق بیان کرد: نیروهای ارتش عراق توان کنترل همه مناطق در عراق از جمله مناطق صحرایی را ندارند.

آناتولی  ترکیه: پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند طی سخنانی در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در ژنو اظهار داشت: حفاظت از جان غیرظامیان در درگیری‌‌های مداوم ضروری بوده و بدین دلیل به یک آتش‌بس فوری و فراگیر نیاز است. وی تاکید کرد که غیرنظانیان در افغانستان به‌دلیل درگیری‌ها، از خدمات بهداشتی و آموزشی محرومند و دیگر نمی‌توانند صبر کنند. حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان تصریح کرد: پس از تجربه تلخ ده‌ها ساله، همه درک کرده‌اند که تروریسم در افغاتسان برای تمام منطقه و جهان یک تهدید مشترک است.

 ان. اچ.کی ژاپن: چین در یک مأموریت برای بازگرداندن نمونه هایی از سطح ماه یک فضاپیمای بدون سرنشین را به کره ماه فرستاده است. تلویزیون دولتی چین اعلام کرد که راکت حامل فضاپیمای Chang’e 5 در ساعت چهار و نیم بامداد روز سه شنبه به وقت پکن از یک مرکز فضایی در جزیره هاینان در جنوب چین پرتاب شد. چین مأموریت های ماه را کلید برنامه فضایی خود می داند. سال گذشته، چین اولین کشوری بود که یک کاوشگر بدون سرنشین را در سوی دورتر ماه فرود آورد. برقراری ارتباط بین یک فضاپیما در سمت دورتر ماه و مرکز کنترل بر روی زمین دشوار است زیرا امواج رادیویی نمی توانند به آنجا برسند.

خبرگزاری صدا و سیما: به گزارش شبکه الجزیره مباشر، کنفرانس خبری گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه برگزار شد. در این کنفرانس که درباره تنش اخیر در نوار غزه با رژیم صهیونیستی برگزار شد، اسماعیل رضوان یکی از رهبران حماس سخنان خود را این گونه آغاز کرد: این بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطینی است!‌ای مردم مبارز فلسطین و‌ای کسانی که از یک سو با ویروس کرونا در حال مبارزه هستید و از سوی دیگر با ویروس اشغالگری و عادی سازی دست و پنجه نرم می‌کنید. اراده شما سست نمی‌شود و اعتمادتان به خدا از بین نمی‌رود.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ناو آمریکایی «یو اس اس مک کین» در حال ورود به حریمها دریایی این کشور بوده است اعلام کرد که یک کشتی جنگی روسی مانع از تجاوز بیشتر این ناو آمریکایی در آبهای خلیج پترکبیر شده است. براساس گزارش ریانووستی، وزارت دفاع روسیه گفته این ناو آمریکایی حدود 2 کیلومتر وارد حریم دریایی روسیه شده اما با حضور کشتی جنگی روسی، مجبور به ترک آبهای این کشور به سمت آبهای آزاد شده است. طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، کشتی ضد زیردریایی «ادمیرال وینگرادوف» از طریق کانالهای ارتباطی رادیویی به این ناو آمریکایی هشدار داده و خواستار خروج این ناو از آبهای روسیه شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *