جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

حملات تروریستی در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای افزایش پتانسیل این سازمان را طلب می کند

روسلان میرزایف، مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای، امروز جمعه اعلام کرد که حملات تروریستی اخیر در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای – ایران، پاکستان و روسیه – ضرورت افزایش پتانسیل این سازمان را در مقابل ساختار منطقه ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای قرار می دهند.

تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس

عدم تمایل برخی کشورها به شرکت در اجلاس اوکراین، گلایه زلنسکی از توجه جامعه جهانی به غزه به‌جای اوکراین، خالی شدن انبارهای سلاح کانادا، درخواست از آمریکا برای رفع نیازهای ارتش اوکراین و ارسال پاتریوت و گلوله توپ، از مهمترین رویدادهای جنگ هستند.

Loading

رسانه‌ها: یورش نیروهای عراقی به مقر کتائب حزب‌الله با کمک آمریکا و…

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ | دسته بندی نشده

شورای راهبردی آنلاین: یورش نیروهای عراقی به مقر کتائب حزب‌الله با کمک آمریکا، تائید احتمال شکست در انتخابات آینده آمریکا توسط ترامپ، تلاش دولت ترامپ برای لغو اوباماکر در بحبوحه کرونا، هشدار ۱۹۱ نماینده کنگره آمریکا درباره الحاق کرانه باختری، پرواز هواپیماهای تجسسی آمریکا بر فراز دریایی جنوبی چین، هشدار عمران‌خان به بدخواهان روابط ایران و عربستان، واکنش ترکیه به گزارش سالانه آمریکا درباره تروریسم در جهان، همکاری اسرائیل و امارات متحده عربی برای مبارزه با کرونا، هشدار بیل گیتس درباره خطر ناکارآمدی واکسن کرونا، برگزاری نشست برون رفت از بحران در لبنان و تلاش هند برای خرید تسلیحات نظامی پیشرفته از روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع محلی اعلام کردند گروهی از نیروهای امنیتی عراق بامداد جمعه با همکاری و پشتیبانی نیروهای آمریکایی به مقر کتائب حزب‌الله ، وابسته به نیروهای حشد شعبی در بغداد حمله و سه تن از فرماندهان این گروه را بازداشت کردند. به گفته منابع عراقی، یگان‌هایی از نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با کمک نیروهای آمریکایی به مقر تیپ ۴۵ گردان‌های حزب‌الله در منطقه البوعثیه در جنوب شرق بغداد یورش بردند. برخی مسئولان عراقی به رویترز گفتند که در این حمله سه تن از رهبران کتائب حزب الله عراق بازداشت شدند. برخی منابع نیز شمار بازداشت شدگان را 13 تن اعلام کردند.

العالم فارسی: شبکه خبری فاکس نیوز امروز (جمعه) گزارش داد: در مصاحبه‌ای که دیروز (پنجشنبه) با ترامپ انجام شد، به نظر می‌رسد که وی از پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا دلسرد شده باشد. بنابر این گزارش، ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز با وجود انتقاد و حمله به رقیب آتی انتخاباتی خود از حزب «دمکرات»، پیش‌بینی کرد که بایدن برنده انتخابات پیش‌رو در آمریکا باشد. ترامپ به فاکس نیوز گفت: فردی که قادر به حرف زدن نیست، قرار است رئیس جمهوری شما شود، چرا که برخی از مردم شاید مرا دوست ندارند، همه آنچه که من انجام دادم به جهت کارم (وظیفه‌ام) بود.

خبرگزاری تسنیم: وزارت دادگستری دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از دیوان عالی این کشور خواسته طرح درمانی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا موسوم به اوباماکر که میلیون‌ها شهروند را تحت پوشش قرارداده، لغو شود. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته قضاتی که باید درباره این پرونده نظر بدهند در دوره بعدی در این خصوص حکم خواهند کرد، اگرچه هنوز مشخص نیست که این اتفاق قبل از انتخابات ماه نوامبر محقق شود. دولت ترامپ حدود دو سال پیش پرداخت میلیاردها دلار به بیمه گزاران بهداشت و سلامت در چارچوب برنامه جنجالی اوباماکر را متوقف کرد. دولت ترامپ اعلام کرده است که رای یک دادگاه فدرال مانع از پرداخت این پول به بیمه گزاران شده است.

خبرگزاری مهر: ۱۹۱ نماینده از مجموع ۲۳۳ نماینده دموکرات حاضر در مجلس نمایندگان آمریکا، با امضای نامه‌ای درباره الحاق کرانه باختری هشدار دادند. این نامه با ابتکار «تد دوئیچ»، «یان چاکوسکی»، «برد اشنایدر» و «دیوید پرایس» نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده و آنها در این نامه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنی گانتس، نخست وزیر جایگزین و گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه این رژیم خواستند تا رویه خود را تغییر دهد و هشدار دادند که در صورت اجرای این طرح الحاق طرف‌ها هر چه بیشتر از مذاکرات و امکان یک توافق نهایی که بر سر آن مذاکره شده دور خواهند شد.

خبرگزاری فارس: به نوشته وبگاه «فوکس تایوان» تصاویر منتشر شده  در توییتر از پرواز دو فروند هواپیمای تجسسی آمریکا و یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان بر فراز آبراه «باشی»، یک منطقه‌ راهبردی در جنوب تایوان خبر دادند. سخنگوی وزارت دفاع تایوان با خودداری از هرگونه اظهار نظر در این باره گفت که وزارت دفاع تایوان نسبت به هرگونه تحرک قوای نظامی خارجی اطراف تایوان اشراف کامل دارد.  گفته می‌شود هواپیمای «آی سی-135» آمریکا صبح پنجشنبه از پایگاه هوایی «کادنا» در ژاپن برخاسته و بر فراز ساحل جنوب شرقی تایوان  و دریای چین جنوبی پرواز کرد. دو هواپیمای تجسسی «پوسیدان- 8» نیز صبح پنجشنبه بر فراز دریای چین جنوبی برای پایش اوضاع پرواز کردند.

الکوثر فارسی: نخست وزیر پاکستان با اشاره به تداوم تلاش‌های کشورش برای تنش زدایی در منطقه هشدار داد بدخواهان روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان خواستار تشدید اختلافات و بروز درگیری هستند. بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید این اختلافات هستند، وضعیتی که ما امروز در سوریه، سومالی، لیبی و افغانستان شاهد آن هستیم. عمران‌خان بدون اشاره به طرف خاصی گفت: اخلالگران و برخی از بازیگران حامی بهبود روابط ایران و عربستان نیستند.

آناتولی ترکیه: حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به گزارش سالانه تروریسم در جهان در 2019 که توسط وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا منشتر شده است، اعلام کرد: “در این گزارش تلاش شده تا بر این موضوع که گروه تروریستی ی.پ.گ و پ.ک.ک یکی هست سرپوش گذاشته شود”. آکسوی با انتشار جوابیه‌ای در مورد بخش ترکیه این گزارش٬ تاکید کرد: “این رویکرد به معنی اجتناب از روشن شدن هویت تروریستی ی.پ.گ است و همچنین همکاری آمریکا و این سازمان تروریستی را تائید می‌کند”. وی همچنین بیان کرد: “پ.ک.ک هم در داخل و هم در خارج به حملات تروریستی علیه منافع ترکیه ادامه می‌دهد. اظهارات مقامات، سربازان و نهادهای آمریکایی مبنی بر اینکه پ.ک.ک و ی.پ.گ یک گروه هستند نیز مشهود است. مبارزه آمریکا با یک گروه تروریستی در حین همکاری با یک گروه تروریستی دیگر درست نیست”.

یورونیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نیروی هوایی این کشور گفت که اسرائیل و امارات متحده عربی برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید ۱۹ با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این مشارکت در حالی اعلام می‌شود که دولت اسرائیل قصد دارد کمتر از یک هفته دیگر طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به حاکمیت خود را عملی کند و مقامات اماراتی نیز هشدار دادند که اجرای این برنامه به روند عادی‌سازی روابط میان دو کشور آسیب می‌رساند.

اسپوتنیک روسیه: بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در مورد خطر ناکارآمدی واکسن برای مقابله با نوع جدید ویروس گرونا (کووید ـ 19) هشدار داده است. به گزارش اسپوتنیک، این میلیاردر آمریکایی توضیح داد: دانشمندان در تلاشند واکسنی تهیه کنند که نه تنها از ابتلا فرد واکسینه شده  به بیماری جلوگیری کند بلکه از انتقال عفونت از این شخص به افراد دیگر نیز جلوگیری کند. وی تأکید کرد: “تضمین نمی شود که این واکسن مسدود کننده ایده آل انتقال ویروس باشد.” در همین زمان ، گیتس از اثربخشی پاسخ ایمنی خود بدن انسان به این بیماری را عالی ارزیابی کرد . بنیانگذار مایکروسافت معتقد است که ایمنی امتسابی حداقل به مدت یک سال  انسان را از  خطر ابتلای مجدد مصون نگاه می دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: سران احزاب و نیرو‌های سیاسی لبنانی به همراه رئیس مجلس و نخست وزیر، روز پنج شنبه به دعوت «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور در کاخ ریاست جمهوری بعبدا گرد هم آمده و تاکید کردند ثبات سیاسی و آشتی ملی، شرط برون رفت از بحران اقتصادی است. میشل عون در این نشست درباره سو استفاده برخی طرف‌های خارجی از اوضاع داخلی لبنان هشدار داد و گفت: اکنون کشور ما در بدترین وضعیت مالی و بحران اقتصادی قرار دارد و مردم به شدت از وضع معیشتی خود در رنج بوده و درباره آینده خود و لبنان نگران هستند.  با بیان اینکه نجات لبنان با ناامن بودن کشور، برهم زدن ثبات آن و تنش‌های مذهبی و طایفه‌ای ممکن نخواهد بود، تصریح کرد: نباید اجازه داد که اختلافات باعث شعله ور شدن آتشی شود که خروج از آن آسان نخواهد بود. اختلافات سیاسی پایه و اساس دموکراسی است، اما نباید از حد تجاوز کند.

خبرگزاری ایلنا: یک روزنامه روسی در گزارشی اعلام کرد که هند در تلاش برای خرید جنگنده‌های میگ-۲۹ و سوخو-۳۰ و همچنین سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از مسکو است. روزنامه کورسانت گزارش داد که این اقدام هند در راستای تنش‌های اخیر با چین و پاکستان صورت گرفته است. این روزنامه امروز -‌جمعه- به نقل از منابع نظامی در دهلی نو گزارش داد که هند در تلاش است تا هرچه زودتر تسلیحات نظامی روسی را خریداری کرده تا بتواند به تهدیدهای پکن و اسلام‌آباد که مشغول مدرن‌سازی ارتش خود هستند پاسخ دهد. منابع آگاه گزارش دادند که خرید تسلیحات نظامی روسیه این امکان را به هند می‌دهد تا در زمینه درگیری‌های هوایی احتمال نسبت به پاکستان دست بالا را داشته باشد. بنا به گزارش این روزنامه، دهلی نو طی سال گذشته میلادی ۵۰۰ میلیون دلار به روسیه در جهت قسط اول استقرار سامانه اس-۴۰۰ پرداخت کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *